Ook ABC van Andrea en Laura Brianza staat op de Messe, maar de foto's komen van elders.
Van Alfasport.net o.a. deze 312 monoposto uit 1938. Deze nr. 15 is de auto waarmee Varzi 10 jaar later op 17 januari 1948, terwijl Europa nog nasmeulde, deelnam aan de GP van Buenos Aires. Hij viel overigens uit.
Dan de 8c2900 B van Carlo Pintacuda/Marquis della Stufa die met hun nr 106 de Mille Miglia van 1935 wonnen.
EDIT: Dit is geen ABC maar een opnieuw uitgebracht model van FB Model (Frank Borin), ABC is wel distributeur.
De auto was in feite een P3 met twee (zeer smalle) stoeltjes. Daar moest het duo het 14 uur op zien uit te houden, met een gemiddelde van 115 km/h.
In de Mille van het daaropvolgende jaar reden 23 Alfa Romeo's mee. Eén van de 8c2900A 'botticella's' (vanwegen hun vorm getooid met de bijnaam 'vaatje') werd bemand door Graaf Brivio en Ongaro.
Met een gemiddelde van boven de 122 km/h zagen ze als eerste de finishvlag.
Een jaar later was het opnieuw de beurt aan Pintacuda die samen met Mambelli de Botticella met nr 150 bemande.
Het gemiddelde lag weer op het niveau van 1935, maar was wel snel genoeg voor de eerste plaats,
Na deze hattrick volgde nog een overwinning voor Alfa Romeo in 1938. Dat was met de 8c 2900B Spider met de Biondetti/Stefani, de bekende nr 143. Maar er reed ook weer een 8c2900A mee, Dusio en Bininsegni werden met nr 145 derde.
De Botticella's zijn opnieuw uitgegeven modellen van ABC, van de andere weet ik dat niet zeker.