alfa 33
Newbie
Newbie

andere remklauwen dan in manual staat alfa 33

ma jan 31, 2011 21:55

Ik wil mijn blokken vervangen en kom tot de ontdekking dat er andere remklauwen op zitten dan in een manual die ik heb alsmede een PDF bestand die ik ooit gedownload heb.
In manual staat dat ik 2 borg pennen moet weg tikken waarna ik de blokken aan de achterzijde zou moeten verwijderen
maar deze pennen heb ik niet :cry:

Als ik de plaatjes bekijk in het boek dan lijken het wel achterrem klauwen van een abs systeem (maar ik heb trommels achter)
dit alles van een alfa 33 16v uit 1991

Weet iemand wat dit voor klauwen zijn en hoe ik de blokken kan vervangen? en of de remblokken wel het zelfde zijn voor deze 2 verschillende remklauwen?ik heb namelijk al een setje blokken in huis

Ik zie de antwoorden tegemoet

Sietse

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: andere remklauwen dan in manual staat alfa 33

di feb 01, 2011 05:58

Dan heb jij waarschijnlijk een set tangen die ook op de 145/146 gebruikt zijn. De blokken gaan niet passen, dus je moet gaan ruilen. Als je een blok meeneemt van je oude set, kunnen ze je vast een nieuw setje wat wel past meegeven.

Wisselen zal vergelijkbaar zijn met de achterremmen van een ABSuitvoering. Beide dikke bouten waarmee de tang vast zit losdraaien zodat je de blokken uit de tang kan pakken. Als je slim bent, druk je eerst de zuiger terug voordat je de tang losmaakt, dan heb je een goede hefboom. Pas wel op dat je geen deuken/krassen in je remschijf maakt, of het stoefhoesje van je remcylinder beschadigd met terugdrukken.

reijnaje
Guru
Guru

Re: andere remklauwen dan in manual staat alfa 33

di feb 01, 2011 07:12

Ik wil mijn blokken vervangen en kom tot de ontdekking dat er andere remklauwen op zitten dan in een manual die ik heb alsmede een PDF bestand die ik ooit gedownload heb.
In manual staat dat ik 2 borg pennen moet weg tikken waarna ik de blokken aan de achterzijde zou moeten verwijderen

Als ik de plaatjes bekijk in het boek dan lijken het wel achterrem klauwen van een abs systeem (maar ik heb trommels achter)

Weet iemand wat dit voor klauwen zijn en hoe ik de blokken kan vervangen? en of de remblokken wel het zelfde zijn voor deze 2 verschillende remklauwen?ik heb namelijk al een setje blokken in huis

Sietse
Ik neem aan dat j een PDF hebt wat de type 2 33 beschrijft? De remklauwen met de borgpennen die je eruit moet tikken ben ik alleen tegengekomen op de oudere 33's ik ben ze tegengekomen bij een type 2 uit 1988 en een uit 1989. De latere 33's hebben allemaal het systeem waarbij het zwevende deel van de klauw met 2 dikke inbusstiften vast zit.

Alle 16V's hebben dus het nieuwe systeem wat jij ook hebt. Heb je de remblokken besteld op basis van de beschrijving in het PDF document of op basis van je kenteken/chassisnummer? Waarschijnlijk heb je wel de goede remblokken in huis, die ouderwetse met die paspennen zijn moeilijker te vinden.
1983 Alfasud Sprint 16V
1992 Alfa 33 16V

alfa 33
Newbie
Newbie

Re: andere remklauwen dan in manual staat alfa 33

vr feb 04, 2011 23:15

Sietse
Bedankt voor jullie hulp
ik heb een handboek van een 145/6 gedownload en het lijkt er inderdaad op
Blokken die ik heb zijn niet goed (zaten 2 jaar gelden bij de koop in >>>helaas
nu maar op zoek naar blokken en schijven
ik heb 2 aanbiedingen
geventileerde brembo"s (OE) met ferodo ds2500 blokken
of geventileerde en geperforeerde zimmerman met ATE blokken

Wat zou de beste keus zijn?

Sietse

De Block
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

RE: andere remklauwen dan in manual staat alfa 33

za feb 05, 2011 09:00

De meest betaalbare?
Loud pipes save lives.
Bertone 2000 '75, 159 TI '10, 916 Spider 2.O TS '97
Projecten: Turbo....
Ex: Bertone 2000 '73, 33 1.5 ie '92, Alfetta GTV 2.0 '78, 147 1.9 JTD '05, Spider 1.6 '89, 159 2.2 JTS '07

Terug naar “Algemene Technische vragen”