Ik begin nu langzamerhand met de motor.
Kan iemand mij vertellen wat de tonnetje
PIERBURG's functie is die op de luchtbak zit gebout en hoe ik de goede werking kan testen
Verder zal ik alle connectors checken zodat ik zeker weet dat daar geen problemen zijn.
Klepspeling checken (weet iemand wat de speling moet zijn?) is snel gebeurd en je weet dan zeker of het goed is.
Olieleiding op de turbo aansluiten en compressie testen (ben benieuwd

)
Ik heb de motor dus nooit horen lopen!
Als je eenmaal eens gereden hebt met alle touwtjes en slangen aangesloten en je weet een beetje hoe hij reageert op gas geven etc moet je eens zo'n slangetje van de pierburgklep afhalen en nog eens VOORZICHTIG een acceleratietest doen....Hou je turbodrukmeter ook ff in de gaten dan...
Bij mij was er vorig jaar schijnbaar een slangetje afgetrild onderweg. Lekker op de snelweg rijdend, auto's inhalen met de beweging van mn grote teen, lekkah!( ik denk nog; goh toch best vlot zo'n standaard turbo) Tot ik op de drukmeter keek en t wijzertje helemaal rechts in de hoek stond...
Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...