fRank toch....
Op een turbo motor is het juist erger als de inlaattemp omhoog gaat, je komt dan dichter bij de pingelgrens terecht. De intercooler koelt de lucht die er ingaat wel maar als die lucht warmer wordt komt hij er ook warmer uit...
Open luchtfilter? Vermogenswinst zul je alleen hebben als het originele filter een restrictie is, dus te klein of te dicht/vervuild oid. Als je dan een luchtfilter met meer doorlaat plaatst kan er meer lucht de motor in en er dus meer brandstof ingespoten worden met als resultaat meer vermogen. Natuurlijk moet dit wel aangestuurd worden door de ecu, niet elke ecu reageert op die extra luchtstroom.
Wel wil je dat er koude lucht wordt aangevoerd, daarom is zo'n originele bak vaak niet zo slecht, die heeft meestal een aanvoer vanaf de bumper er naar toe zitten en kan dus alleen koude lucht pakken. Die open filters werden veelal geplaatst voor het inlaatgeluid

en dat hoor je beter zonder die bak. helaas zit het ding dan midden in de motorruimte warme lucht aan te zuigen.
Wat is dan wel goed? Zo'n sportluchtfilter met een koude lucht toevoer is een goede keuze...
Overigens kun je om te kijken wat de beste oplossing is natuurlijk de inlaattemperatuur meten en bijhouden bij het originele en het sportluchtfilter. Ook zou je kunnen meten hoeveel onderdruk er direct achter het filter ontstaat, hoe meer onderdruk hoe minder flow er door het filter is.

"kan niet" ligt op het kerkhof....
Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.