NOOIT ingaan op dergelijke mail!!!
Zoals duke al zegt: kijk op eBay, als je ingelogd bent, eens bij 'mijn berichten', als daar niet hetzelfde bericht staat is deze
niet te vertrouwen!
Helaas zitten sommige mensen zo verdomde rot in elkaar dat ze anderen op deze manier proberen te belazeren.
Van eBay, lees het even goed door!
Dringende berichten over je account
In sommige gevallen zul je account gerelateerde berichten ontvangen, zoals berichten over:
Onbetaalde of niet ontvangen objecten
Creditcardverloop
Schorsing
Deze dringende berichten zijn belangrijk en vereisen direct aandacht. Wanneer een account gerelateerd bericht naar je Postvak IN van Mijn Berichten gestuurd is, zul je hiervan op de hoogte gesteld worden wanneer je inlogt. Een herinnering zal verschijnen boven aan de meeste eBay-pagina’s.
Dringende berichten zullen altijd bovenin je Postvak IN verschijnen in volgorde van prioriteit. Ze zullen daar blijven en kunnen niet verwijderd worden totdat de vereiste actie genomen is.
Bescherming tegen nep (spoof) e-mails
Met Mijn Berichten heb je nu een definitieve en wettige bron voor alle communicatie van eBay die betrekking heeft op je account. Wanneer eBay je een (dringend) bericht stuurt zal dit bericht ook verschijnen in Mijn Berichten.
Indien je een e-mail krijgt die er uit ziet zoals die van eBay over een probleem met je eBay-rekening en waarin om persoonlijke informatie gevraagd wordt, en die je niet in "Mijn Berichten" terugvindt, betreft het waarschijnlijk een spoof/phishing e-mail. Als je denkt dat je een spoof e-mail hebt ontvangen dien je deze door te sturen naar
spoof@ebay.nl.