wat een ontiegelijk gaaf ding is dat. petje af
Ik moet zeggen, sinds de ombouw krijg ik er veel commentaar op, meer dan eerst, mensen kennen de Sud niet meer en zien echt niet ie verbreed is, maar toch valt ie op. Ik liep laatst de parkeergarage binnen en een groep vrouwen in de huwbare leeftijd liep langs de Sud en maakten wat opmerkingen, ik kwam hun dus tegen maar kreeg niet echt aandacht (wat!!!) maar toen ik in het Sudje stapte en startte, keken ze om, he dat is dat autootje, maar goed, niet dat ik denk dat ik serieus genomen wordt in mijn fun knutselproject.
Hier is nog een filmpje dat ik maakte in 1996, ik had toen een camera geleend omdat de dag erna het SS in Assen was waar ik met de toenmalige ´85 Sprint aan meedeed. De gele Sud in het begin van het filmpje is dus het onderwerp van dit topic. Ik had die toen gekocht op de sloop van Weber in Maasbracht omdat er een 1700 QV motor in zat, in 1996 nog best zeldzaam omdat de 33's met dat blok nog niet vergaan waren (dat was pas 2 jaar later haha) dus uit een schade wagen. Het 1700 carbs blok kostte 1000 gulden niet onderhandelbaar, ik zeg ok kun je dat voor mij uitbouwen, hij, je kunt ook de hele auto hebben voor 100 gulden extra, ik, ok, moet je hem wel brengen en zo geschiede.Ik had toen het 1500 105pk blok van de sprint in de soep gedraaid (misgeschakeld en 9000rpm) en de 1700 ingebouwd, intussen de 1500 weer gefixed met de bedoeling die in de Sud te bouwen om te verkopen, maar toen de 1700 in de Sprint op dezelfde manier in de soep gedraaid, de originele 1500 weer ingebouwd en verkocht, omdat ik toen inmiddels een '70 Spider had gekocht en een meer praktische auto voor erbij wilde. Anyway, die Sprint heb ik maar 2 jaar gehad en toch heb ik daar de meest foto's, video's en herrinneringen van, zal wel de meest actieve periode uit mijn leven zijn geweest maar het ding bracht ongeluk, een week na aanschaf reed een camper er achteruit tegenaan, maar de voorschermen waren toch al slecht (9 jaar oud en reeds overgespoten was ie) en die had ik al. Toen zelf op de singel in Roermond moeten uitwijken voor een ander, ok ik reed iets harder dan men kon verwachten en zijwaarts een verkeerszuil omver gereden (de rekening van de germeente was minder dan 200 gulden terwijl ze er toch een paar uur mee bezig moeten zijn geweest), toen de Sprint volledig opgeknapt en opnieuw gespoten in zwart maar niet veel later vloog er een bromfietser overheen, hij had voorrang en ik stond stil, helaas een meter te laat gestopt. Dat had goed fout af kunnen lopen gelukkig was ie niet ernstig gewond maar van die ervaring heb ik wel geleerd, daarna nooit meer iets gehad.
enfin, het filmpje, ook nog een rondrit door Ool Herten Merum voordat Oolderveste er was, maar dat is alleen interessant voor lokalen.
http://www.youtube.com/watch?v=PDRy7A_AMZg