Gebruikersavatar
jan 75
Full Member
Full Member
Berichten: 496
Lid geworden op: ma mar 21, 2005 20:12
Locatie: Apeldoorn
Contacteer: Website

RE: Grotere wielen & remmen voor de Sud

vr feb 11, 2011 20:47

wat een ontiegelijk gaaf ding is dat. petje af =D> =D>
donateurnr:4456 giulia super '78 3.0 v6 156 2.0 ts '98 niet meer :75 3.0 V6 QV '90 , 75 3.0 V6 America '88 , sud 1.5 TI '83 , gtv 2.0 '83 , 75 2.0 carb '89 , 75 1.8 ts '90 , 164 2.0 ts '92 , 33 1.5 QV '90, 75 2.4 TD '90

Gebruikersavatar
bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2132
Lid geworden op: do dec 08, 2005 01:01
Locatie: Roermond
Contacteer: YouTube

Re: RE: Grotere wielen & remmen voor de Sud

zo feb 13, 2011 00:36

wat een ontiegelijk gaaf ding is dat. petje af =D> =D>
Ik moet zeggen, sinds de ombouw krijg ik er veel commentaar op, meer dan eerst, mensen kennen de Sud niet meer en zien echt niet ie verbreed is, maar toch valt ie op. Ik liep laatst de parkeergarage binnen en een groep vrouwen in de huwbare leeftijd liep langs de Sud en maakten wat opmerkingen, ik kwam hun dus tegen maar kreeg niet echt aandacht (wat!!!) maar toen ik in het Sudje stapte en startte, keken ze om, he dat is dat autootje, maar goed, niet dat ik denk dat ik serieus genomen wordt in mijn fun knutselproject.
Hier is nog een filmpje dat ik maakte in 1996, ik had toen een camera geleend omdat de dag erna het SS in Assen was waar ik met de toenmalige ´85 Sprint aan meedeed. De gele Sud in het begin van het filmpje is dus het onderwerp van dit topic. Ik had die toen gekocht op de sloop van Weber in Maasbracht omdat er een 1700 QV motor in zat, in 1996 nog best zeldzaam omdat de 33's met dat blok nog niet vergaan waren (dat was pas 2 jaar later haha) dus uit een schade wagen. Het 1700 carbs blok kostte 1000 gulden niet onderhandelbaar, ik zeg ok kun je dat voor mij uitbouwen, hij, je kunt ook de hele auto hebben voor 100 gulden extra, ik, ok, moet je hem wel brengen en zo geschiede.Ik had toen het 1500 105pk blok van de sprint in de soep gedraaid (misgeschakeld en 9000rpm) en de 1700 ingebouwd, intussen de 1500 weer gefixed met de bedoeling die in de Sud te bouwen om te verkopen, maar toen de 1700 in de Sprint op dezelfde manier in de soep gedraaid, de originele 1500 weer ingebouwd en verkocht, omdat ik toen inmiddels een '70 Spider had gekocht en een meer praktische auto voor erbij wilde. Anyway, die Sprint heb ik maar 2 jaar gehad en toch heb ik daar de meest foto's, video's en herrinneringen van, zal wel de meest actieve periode uit mijn leven zijn geweest maar het ding bracht ongeluk, een week na aanschaf reed een camper er achteruit tegenaan, maar de voorschermen waren toch al slecht (9 jaar oud en reeds overgespoten was ie) en die had ik al. Toen zelf op de singel in Roermond moeten uitwijken voor een ander, ok ik reed iets harder dan men kon verwachten en zijwaarts een verkeerszuil omver gereden (de rekening van de germeente was minder dan 200 gulden terwijl ze er toch een paar uur mee bezig moeten zijn geweest), toen de Sprint volledig opgeknapt en opnieuw gespoten in zwart maar niet veel later vloog er een bromfietser overheen, hij had voorrang en ik stond stil, helaas een meter te laat gestopt. Dat had goed fout af kunnen lopen gelukkig was ie niet ernstig gewond maar van die ervaring heb ik wel geleerd, daarna nooit meer iets gehad.
enfin, het filmpje, ook nog een rondrit door Ool Herten Merum voordat Oolderveste er was, maar dat is alleen interessant voor lokalen.
http://www.youtube.com/watch?v=PDRy7A_AMZg
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

Gebruikersavatar
bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2132
Lid geworden op: do dec 08, 2005 01:01
Locatie: Roermond
Contacteer: YouTube

RE: Grotere wielen & remmen voor de Sud

wo feb 16, 2011 19:26

Vandaag de Ansa erop gelegd, tevens had ik nog een originele middendemper erop zitten omdat die nog goed was en een afgeplatte onderkant heeft, maar nu toch de CSC middendemper erop gezet.
Toen de Sud binnen stond moest ik constateren dat er een grote kras op de rechterdeuren zit, heb ik toch echt niet zelf gedaan, denk ik.
Afbeelding
Afbeelding
Enfin, de uitlaat. Niet zo goed is dat die pijpen lager hangen dan nodig is, zitten pakweg 5 cm van de bodemplaat af een onnodig verlies aan grondspeling maar zo vlak achter de voorwielen zal dat niet zoveel uitmaken. Ik moest nog iets vinden om het schroefgat voor de lambdasonde dicht te maken, een stuurbekrachtigingspomp slangaansluiting pastte, die had ik nog in een doos van toen ik het 16v blok kocht, moest wel dichtgelast worden. Ik heb een, bedoeld voor een ander project, Innovate LC1 wide band kit met meter die de benzine lucht verhouding aangeeft, dus die moest ik maar eens op de Sud aansluiten om eindelijk te weten of de 16v op carbs niet te arm of te rijk draait bij diverse belastingen.
Afbeelding
Afbeelding
En die dure Hammerite hoef ik nooit meer, zo ziet de as eruit na een maandje rijden, hoewel roest op een flitsfoto altijd erger lijkt dan het is.
Afbeelding
Ik heb een stuk met de Sud gereden en het geluid is minder diep, meer het vrolijke bekende originele boxerroffeltje en het lijkt wat lichtvoetiger te rijden, pakt bij een toefje gas vlotter op bij stadsrijden zo lijkt het maar het was te druk om echt te testen.
En een filmpje voor het geluid, met de telefoon vlakbij de pijp lijkt het geluid erg hard maar dat valt wel mee in de praktijk.
http://www.youtube.com/watch?v=blzyncrcvCU
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

Gebruikersavatar
Het-Licht
Guru
Guru
Berichten: 1329
Lid geworden op: di aug 30, 2005 17:09
Locatie: Afval aan den Rijn

RE: Grotere wielen & remmen voor de Sud

wo feb 16, 2011 19:33

Ik ben geen groot Sud-fan maar dit is toch wel een ontzettend gaaf ding !

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6909
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Grotere wielen & remmen voor de Sud

wo feb 16, 2011 20:38

Volgende keer Rustoleum verf gebruiken. :wink: Die Hammerite is troep. :oops:

Spruitstuk is wel beduidend dikker zo op het oog. :)
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8039
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: Grotere wielen & remmen voor de Sud

wo feb 16, 2011 20:42

Volgende keer Rustoleum verf gebruiken. :wink: Die Hammerite is troep. :oops:

.....
+100!!

Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gebruikersavatar
bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2132
Lid geworden op: do dec 08, 2005 01:01
Locatie: Roermond
Contacteer: YouTube

RE: Grotere wielen & remmen voor de Sud

wo feb 16, 2011 21:10

Die Rustoleum gebruiken ze op mijn werk om fabrieksinstallaties, trappen en afschermingen enzo mee te verven, is inderdaad prima spul en her en der staat wel een aangebroken pot maar als ik opeens met een gele of groene achteras aankom weten mijn collega´s gelijk waar ik die verf vandaan heb. Niet dat ik geen halve pot zou kunnen krijgen als ik erom vroeg maar ik kwast er wel wat tectyl ML op net als overal, ziet het er gelijk origineel uit. Doorroesten zal het toch niet want de as zelf is helemaal dicht en de reactiearm steunen etc zijn 3 mm dik en nergens kan water blijven staan.
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8039
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: Grotere wielen & remmen voor de Sud

wo feb 16, 2011 21:14

Blikkie rustoleum combicolour kost nog geen 15eu meen ik (750ml)
[advocaat van de duivel modus aan]
*Kan je t niet via je baas laten leveren...* :twisted:
[advocaat van de duivel modus uit]

:wink:

Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gebruikersavatar
bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2132
Lid geworden op: do dec 08, 2005 01:01
Locatie: Roermond
Contacteer: YouTube

Re: RE: Grotere wielen & remmen voor de Sud

wo feb 16, 2011 21:17

Spruitstuk is wel beduidend dikker zo op het oog. :)
Ja de voorste pijpen zijn 38 mm inwendig en dat is 2 mm groter dan de poort op de kop. Het zelfgemaakte spruitstuk had de flenzen en eerste bocht van een origineel 16V maar die zijn juist nauwer dan de poort. Te groot heeft geen zin lijkt mij en ik zou eventueel de poorten op de kop kunnen bijwerken maar dat lijkt me pas nuttig als er ook grotere kleppen, nokkenassen, zuigers etcetera toegepast gaan worden. Wat ik wel wil natuurlijk maar dat zit er nu niet in qua benodigde tijd en geld.
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6909
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: RE: Grotere wielen & remmen voor de Sud

wo feb 16, 2011 21:26

Blikkie rustoleum combicolour kost nog geen 15eu meen ik (750ml)
[advocaat van de duivel modus aan]
*Kan je t niet via je baas laten leveren...* :twisted:
[advocaat van de duivel modus uit]

:wink:

Grtz,fRank
Hier staan nog drie van die blikken in d ebefaamde matzwarte kleur in de schuur.... 8)

15 euro zit je een heel eind goed mee volgens mij. :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2132
Lid geworden op: do dec 08, 2005 01:01
Locatie: Roermond
Contacteer: YouTube

Re: RE: Grotere wielen & remmen voor de Sud

wo feb 16, 2011 21:28

Blikkie rustoleum combicolour kost nog geen 15eu meen ik (750ml)
[advocaat van de duivel modus aan]
*Kan je t niet via je baas laten leveren...* :twisted:
[advocaat van de duivel modus uit]

:wink:

Grtz,fRank
Er kan veel bij ons, maar ik wil niet te vaak om een gunst vragen, alleen als het echt nodig is. Maar de volgende keer pak ik Rustoleum, ik had gedacht dat die duurder zou zijn.
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6909
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Grotere wielen & remmen voor de Sud

wo feb 16, 2011 22:07

hier kunnen ze je er waarschijnlijk wel aan helpen. :wink: Laat het maar weten als ze moeilijk doen, zijn collega's van mij. :lol:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2132
Lid geworden op: do dec 08, 2005 01:01
Locatie: Roermond
Contacteer: YouTube

Re: RE: Grotere wielen & remmen voor de Sud

wo feb 16, 2011 22:50

hier kunnen ze je er waarschijnlijk wel aan helpen. :wink: Laat het maar weten als ze moeilijk doen, zijn collega's van mij. :lol:
Mijn werk besteld alles van Biesheuvel :D Is wel Venlo ik weet niet of er daar ook nog eentje zit. Ik heb eens voor ik werkte waar ik nu werk bij Biesheuvel Roermond naaldjes besteld voor naaldlagers van een kruiskoppeling in een stuurstang, INA naaldlagers jouw waarschijnlijk niet onbekend, als particulier kreeg ik al geen warm welkom en de prijs voor die naaldjes was bizar, 50 euro ofzo, maar goed.
Ik heb wel eens lagers besteld via mijn werk aan Biesheuvel, die komen elke dag. Die moet ik dan contant afrekenen met het hoofd MTD en dan komt er een ouderwets sigarenkistje met briefgeld en kleingeld op tafel.
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6909
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Grotere wielen & remmen voor de Sud

wo feb 16, 2011 22:55

Venlo is ons hoofdmagazijn. :wink:

Particulieren zijn ze bij ons niet zo dol op inderdaad :lol: , krijgen vaak gewoon de brutoprijs voorgeschoteld. :roll: Maar als je bij ons duidelijk maakt dat je bij een (liefst grote) klant werkt dan kun je meestal wel een potje breken. :wink: Ik ben zelf de balieverkoper in Oss en ik doe niet zo moeilijk in iede rgeval. :) Vooral als ik zie dat het een hobbyist is ben ik wel eens creatief met korting. :twisted:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2132
Lid geworden op: do dec 08, 2005 01:01
Locatie: Roermond
Contacteer: YouTube

RE: Grotere wielen & remmen voor de Sud

wo mei 04, 2011 21:00

Zo, vandaag het laatste werk gedaan zodat dit project is afgerond. De voorspoiler was nog niet strak geschuurd en was met een kwast geverfd en de achterkant had ik met de roller geverfd. Dit een beete glad geschuurd en vorige week gespoten. Een week zonder achterbumper en voorspoiler rondgereden en vandaag voor de 1e keer sinds de auto gespoten is (8 maanden geleden) een keer gewassen :oops:
Afbeelding
En de spullen gemonteerd. Het zelf spuiten had ik deze keer veel te haastig gedaan en overal zitten foutjes en vandaag met een laatste keer polijsten heb ik hier en daar in de lak gevreten met de machine, het bleek dat de rand van de nieuwe wollen polijstschijf doorgesleten was, was te klein hoewel aangegeven als voor de machine die ik heb. Enfin, er zit ook al een grote kras op de rechterdeuren dus als ik ´m voor honderden euro´s had laten spuiten had ik me daar zeer op geergerd en nu niet.
Wat statiefoto´s, mooier dan zo gaat ie de komende jaren niet worden, gaat aftakelen tot het tijd is voor de volgende opknapbeurt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Het andere project staat weer klaar en zoals te zien aan het stof op de grond al aan begonnen :)
Afbeelding
De Lancia kan nu de schuur in en als de tijd daar is ga ik daar een Alfa V6 24v voor zoeken, maar dat zal zeker nog 2 jaar duren en wie weet wat dan weer is.
Als laatste nog een voor en na foto.
Afbeelding
Afbeelding
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

Terug naar “Projecten”