Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . The Modeling Kid

wo feb 16, 2011 22:58

Ik ben op zoek naar meer achtergronden en foto's van de 1:1 1750 MM Gazogene, uitgebracht door zowel Togi (1:23) als Bee Bop / Tron (1:43). Wie kan me daar aan helpen? Iemand een boek met andere of betere foto's voorhanden?
Zo vermeld Togi in een oude brochure bij het model dat het om deelname aan de MM van 1933 gaat, het getoonde startnummer is daarbij 78 (zegt bij Togi niet zoveel, weet ik), de enige foto's die ik van de 1:1 ken, en die ook op dit forum staan, vernelden startnummer 69.
De Bee Bop 6C 1750 vermeld nog dat het om de rijders Mario Ferraguti/Augusto Agostini ging. Verder vermelden beide merken dat het om een carrosserie van Zagato gaat.

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

De Tron / Bee Bop

Afbeelding

Rechts vooraan de desbetreffende Togi versie.

Beide modellen wijken nogal af van het origineel zo te zien...

Koen
Laatst gewijzigd door Corrado op do feb 17, 2011 09:44, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . The Modeling Kid

wo feb 16, 2011 23:31

Op AlfaBB staat deze geweldige foto, het grote voorbeeld van Gila:

Afbeelding

Afbeelding

Koen
Laatst gewijzigd door Corrado op do feb 17, 2011 09:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . The Modeling Kid

do feb 17, 2011 09:38

Schitterende truck inderdaad 8) ooit.. (op schaal welteverstaan :lol: )

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . The Modeling Kid

do feb 17, 2011 12:03

Okee, hij werd dus gebruikt voor het racen...

Dat wordt dus de truck met aanhanger van Gila als kit 300+ Euro
3 x 6C 3000 CM Coupe kits a zo'n 180 Euro
Een hele stapel bandjes a zo'n 20-30 Euro
En en en... wat zou er nog meer op hebben gestaan?
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . The Modeling Kid

do feb 17, 2011 12:38

Gisteren bij het Googlen ben ik iets zeer indrukwekkends tegengekomen. En dan bedoel ik niet de Monza Muletto van Pocher, waar het hier om gaat, maar wel de manier waarop deze is gebouwd.

Geniet mee van deze regelrechte "humbling experience": http://www.wettringer-modellbauforum.de ... 2&pageNo=1

(de link leidt naar een Duits modelbouwforum, maar voor wie de taal niet beheerst zeggen de foto's ook al genoeg)

Afbeelding
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . The Modeling Kid

do feb 17, 2011 13:53

Waanzinnig mooi, dit niveau ga ik nooit bereiken... de spaakwielen in wit of zwart had het nog wat authentieker doen lijken naar mijn gevoel.
Laatst gewijzigd door Corrado op do feb 17, 2011 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.

F1Tommy
Junior Member
Junior Member
Berichten: 70
Lid geworden op: do mei 06, 2010 03:10
Locatie: Chicago

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . The Modeling Kid

do feb 17, 2011 14:16

Op AlfaBB staat deze geweldige foto, het grote voorbeeld van Gila:

Afbeelding

Afbeelding

Koen
Amazing model. I will have to look for one over here in the US.

Tom Tanner/Scale Designs/Ferrari Expo 2011-Chicago March 19th 2011
Ferrari Expo 2013, Chicago March 2013

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . The Modeling Kid

do feb 17, 2011 16:00

Waanzinnig mooi, dit niveau ga ik nooit bereiken... de spaakwielen in wit of zwart had het nog wat authentieker doen lijken naar mijn gevoel.
Ja, dat ben ik helemaal met je eens. Blank kom je ze eigenlijk niet of zo goed als niet tegen op de echte exemplaren. En dat geldt eigenlijk ook voor de wielophanging e.d. Heel vaak is bijna alles in kleur geschilderd, met uitzondering van de dempers en soms van de bladveren en de buitenzijde van de remtrommels.
Maar wat deze man allemaal voor elkaar krijgt aan scratch-build onderdelen, het is om groen en geel van jaloezie van te worden.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . The Modeling Kid

do feb 17, 2011 16:36

Waanzinnig mooi, dit niveau ga ik nooit bereiken... de spaakwielen in wit of zwart had het nog wat authentieker doen lijken naar mijn gevoel.
Ja, dat ben ik helemaal met je eens. Blank kom je ze eigenlijk niet of zo goed als niet tegen op de echte exemplaren. En dat geldt eigenlijk ook voor de wielophanging e.d. Heel vaak is bijna alles in kleur geschilderd, met uitzondering van de dempers en soms van de bladveren en de buitenzijde van de remtrommels.
Maar wat deze man allemaal voor elkaar krijgt aan scratch-build onderdelen, het is om groen en geel van jaloezie van te worden.
Het model behoudt daardoor een beetje een Pocher-look, ondanks de veel en veel hogere detaillering. Maar een hele diepe buiging voor zijn kunnen... Kon ik dat ook maar :wink:

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12103
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . i furgoni

do feb 17, 2011 16:42

Je zou er een foto van het origineel bij moeten hebben om te zien of die blanke wielen kloppen.


In Italië zit er weer een nieuwe kiosk-reeks aan te komen; Veicoli Pubblicitari d'Epoca.

Afbeelding

Uitgever is S.O.F.I.A./Vadis International, tot nu toe onbekend in deze markt. De modellen komen waarschijnlijk van Ixo, net als destijds in de Spaanse Altaya serie Furgonetas de antaño met de Romeo-Fadisa.

Tweede model in deze Italiaanse reeks is een Romeo 2 'Charms'.

Deze serie werd gesignaleerd door gebruiker Fiat Stilo op het Automodellando forum. Er is nog geen website van bekend, mogelijk is dit weer zo'n teaser campagne waarbij eerst een beperkt aantal modellen in een kleine regio worden afgezet om de geruchtenmolen op gang te krijgen. En over een half jaar start het pas echt.

Beter kijkend ontdekte ik ook nog dit:

Afbeelding

Een Romeo 2 met speciale carrosserie? Even nazoeken in Camion Alfa Romeo van Negri: ja hoor, een show-auto van Ferrero! Leuk!


Edit: meteen een mooie aanleiding om deze zeldzaamheid te laten zien die ik onlangs op eBay tegenkwam:

Afbeelding

Een Romeo met diepvries-opbouw van Gulp. De verkoper vroeg er 220 euro voor.

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . i furgoni

do feb 17, 2011 17:50

Je zou er een foto van het origineel bij moeten hebben om te zien of die blanke wielen kloppen.
Op pagina 5 van het verslag staat een van de weinige foto's die mij van het origineel bekend zijn. Daarop is te zien dat de wielen een donkere kleur hadden, zal waarschijnlijk wel zwart zijn geweest.

Maar zoals gezegd, het kwam in het echt niet of bijna niet voor en Pocher heeft het standaard zo. Het is ook niet vreemd dat het weinig voorkwam zoals iemand me ooit heeft uitgelegd, want onbehandelde wielen en spaken zouden binnen de kortste keren gaan roesten. En voor verchromen (voor zover dat procedé überhaupt toen al bekend was, geen idee eigenlijk) zijn met name de spaken te fijn en flexibel zodat het chroom snel gaat barsten. Al helemaal bij racers natuurlijk.
Dat Pocher het wél altijd zo doet heeft denk ik twee redenen. Ten eerste is het natuurlijk gewoon mooi op zo'n schaalmodel en op de commerciële foto's is zo meteen duidelijk dat het om echte metalen spaken gaat. En ten tweede heeft Pocher z'n kits altijd zo ontworpen dat ze zoveel mogelijk zonder verven gebouwd kunnen worden, dus ook vanuit dat oogpunt staan de auto's standaard met blanke spaken op de foto's.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . i furgoni

do feb 17, 2011 17:59

Spaanse kiosk-reeks: En voor wie minder eenzijdig verzamelt zie ik ook hele leuke modellen, zoals bijv. een Fiat bus, hetzelfde model dat ik vroeger als Politoys had, of de Fiat 615 bestelwagen...

Koen

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12103
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . lichtblauwe schoonheid

vr feb 18, 2011 22:19

Afbeelding

Op Automodellando verschenen vanavond de eerste foto's van Hachette's 1:24 8c 2900B Lungo, bekend van het Museo Storico.
Voor de scharnieren van de motorkappen is een iets minder elegante oplossing gekozen, de spaakwielen zijn wat te simpel en het motorblok misschien iets te klein en weinig gedetailleerd. Het is gelukkig niet zo'n egaal grijs stuk plastic als bij de 6c 1750 Zagato van twee weken terug. De grille is eveneens wat simpel maar veel beter dan het lullig bedrukte stuk plastic van ook weer die 6c 1750. Verder een erg leuk model dat het zeker goed zal doen in vitrine of boekenkast.
Benieuwd of hij echt 1:24 is of dat er is gesmokkeld om hem in de standaard blister te laten passen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

F1Tommy
Junior Member
Junior Member
Berichten: 70
Lid geworden op: do mei 06, 2010 03:10
Locatie: Chicago

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . lichtblauwe schoonheid

za feb 19, 2011 15:58

The Alfa 2900 looks better than the 1750 Zagato but those wheels will have to go(replaced with handlaced wires that I will make). You can make the Mille Miglia 1947 winner with this as a base. On my Alfa 1900 Pan Americana sheet I will include several small Alfa logos for many of the Quattroruote 1/24th scale models including Touring, Sprint Speciale, Sprint, Zagato, SZ ect in chrome or gold chrome.

Tom Tanner/Scale Designs/Ferrari Expo 2011-Chicago March 19th 2011
Ferrari Expo 2013, Chicago March 2013

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12103
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . lichtblauwe schoonheid

za feb 19, 2011 16:20

:idea: May I suggest that you include some Museo Storico 'license plates' as well?

Afbeelding

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”