Gebruikersavatar
gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 952
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 20:50
Locatie: Hapert

Re: RE: 75 america

wo feb 02, 2011 10:04

Bij vanlingenalfaparts zie ik speciale SZ stokken staan voor 475 euro, met meer lifthoogte. :wink:
Pff , schiet nog niet echt op met de stokken. Weet iemand of dit excludief prijzen prijzen zijn. Heb nl al van een paar man gehoord dat ze 475 voor de nokken betaald hadden en als ik ze op bel is het ineeens exclusief btw :? Dan zijn ze toch ineens een stuk duurder..
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

Gebruikersavatar
gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 952
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 20:50
Locatie: Hapert

RE: 75 america

vr feb 18, 2011 20:36

toch maar een nieuwe set nokken gehaald , veel te duur maar kon nergen 2de handse scoren. Ook meteen ff de lagerkappen nagefreesd. De toleranties van een paar kappen waren buiten spec. Gelukkig dat het beneden deel wat aan de koppen vast zat er nog een stuk beter uitzag maar dat zal wel te maken hebben dat als een nok ingedrukt word de hoofdkracht voornamelijk "omhoog" is. Die italianen zijn maar rare mensen. Iedere kap was verschillend... Dan bedoel ik vooral dat het "opschroefvlak" bij iedere kap afweek tov de boring.
Eeerst dus alles goed in kaart gebracht en toen kon het frezen beginnnen:

Oud:

Afbeelding

en gefreesd:

Afbeelding

De passingen netjes op +0.015 mm gemaakt precies in het midden van het tolerantie gebied. Kan ie er weer ff tegen.

Hier nog een foto van de nieuwe QV nokken met dus extra lift. Ze liepen net wat aan bij de zittin van de stoter. vandaar dus de kleine kribbetjes die ik er met een houtbijtel uitgehakt heb :lol: Passing heeft er niets van geleden. De stoterbussen gleden er weer gewoon netjes in.:

Afbeelding


Hier een foto van het carter met links de nieuwe pakking en rechts de oude. De oude hoort dus helmaal niet op dit blok thuis :? . Dacht eerst ff dat er een stukje miste maar van de buitenkant af gezien viel dit deel zover in het blok dat het leek of er een stuk weg was.

Afbeelding

En hier gemonteerd met toekomstige olie temp sensor:

Afbeelding


En zo moet mijn blokkie er straks uit komen zien:

Afbeelding

En nee , dat spruitstuk ligt er niet verkeerd om op :wink:
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

Gebruikersavatar
indy
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 630
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 14:28
Locatie: Sneek

RE: 75 america

vr feb 18, 2011 20:41

Hé dat is grappig! Dat is precies het het kleurenschema wat ik in gedachten heb voor mijn blok. Ziet er goed uit 8)
gehad 155 2.0

nu 75 indy V6!
GTV 916 2.0 TB

matthijs
Full Member
Full Member
Berichten: 452
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 22:04
Locatie: Houten
Contacteer: Website

RE: 75 america

vr feb 18, 2011 23:45

Mooie freesbank, 4 assen of 5?

Ik mis mijn tijd als machine bouwer... zucht.
Auto's... leuk, motorfiets, leuker!

Gebruikersavatar
kareltjeknetter
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 530
Lid geworden op: di dec 28, 2004 19:07
Locatie: prov.groningen

RE: 75 america

za feb 19, 2011 08:32

goed bezig peter!! complimenten :thumbs:
-charles-
clk55amg
giulietta 1.4tb 170pk
Giulia 2.2jtdm 180pk ae

Gebruikersavatar
gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 952
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 20:50
Locatie: Hapert

RE: 75 america

za feb 19, 2011 11:33

dank u allemaal. Kan niet wachten tot ik het torretje erin ga hangen en al vast aan de basis afstelling kan beginnen.
ZIe net trouwens dat ik vergeten ben te posten dat ik de KDFI in de orginele J-Tronic behuizing heb gebouwd. Komen nog wel foto's van.

De freesbank is een 5 assige DMU-50. Fijnste machine die we hebben vind ik dan he. We Hebben ook nog een Hermle c40u staan maar daaar ben ik toch minder over te speken kwa stabiliteit en geruikersgemak.

Nu weet ik trouwens ook hoe de lagerkappen gecentreerd worden. niet door kraagjes op de gaten van de tapeinden. Aan de zijkant van de kap zit een heel klein randje gefreed die zorg voor de radiale opsluiting van de kap. Axiaal moet ie het hebben van de speling op de draad gaten maar dat komt natuurlijk ook niet zo nauw. Dat ik dat niet eerder gezien heb. Heb alles afgezocht :oops:

Gisteren avond nog lekker op de bank gehangen. Mijn rug was totaal aan gort. Hele dag over mijn motor heen gehangen. Ik had die motor steun toch net wat hoger moeten maken. Maar ja, mijn materiaal voorraad was uitgeput :)
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

Gebruikersavatar
gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 952
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 20:50
Locatie: Hapert

Re: RE: 75 america

za feb 19, 2011 13:37

Mooie freesbank, 4 assen of 5?

Ik mis mijn tijd als machine bouwer... zucht.
Waar werkte je ergens?
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

matthijs
Full Member
Full Member
Berichten: 452
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 22:04
Locatie: Houten
Contacteer: Website

Re: RE: 75 america

zo feb 20, 2011 00:39

Mooie freesbank, 4 assen of 5?

Ik mis mijn tijd als machine bouwer... zucht.
Waar werkte je ergens?
In Zandvoort bij Colpitt. Ik bouwde daar machines voor medische industrie. Er stonden ook twee 5 assige Bridgeports met heidenhain besturing ;) Nu doe ik heeel wat anders. Gelukkig besteed ik veel werk uit en kan ik er af en toe wat tussen steken voor de hobby.
Auto's... leuk, motorfiets, leuker!

Gebruikersavatar
gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 952
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 20:50
Locatie: Hapert

RE: 75 america

di feb 22, 2011 00:23

Ideaal. Als je wat dingen tussendoor junt duwen voor de hobby. Kan ik op t werk ook. jammer dat mijn baas dat oook weet. Is toch een soort van secundaire arbeidsvoorwaarde. Net zoals al dat gebeun voor mijn 75.Mijn baas weet gewoon dat ik daar niet meer wegga. Wat dan weer resulteerd in minder salaris vehogingen :wink: .
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

Gebruikersavatar
Melvivio
Full Member
Full Member
Berichten: 319
Lid geworden op: ma jan 03, 2011 19:39
Locatie: Heeze (Ehv)

RE: 75 america

di feb 22, 2011 11:58

Wauw, kunstennaar aan het werk hier! Subliem hoor!!! Welke kleur word ie?????? 8)


Ik heb nog een ontsettend lange weg te gaan voordat ik dit soort meuk kan...
:( :( :(
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~

Gebruikersavatar
gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 952
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 20:50
Locatie: Hapert

RE: 75 america

di feb 22, 2011 12:34

Bianco Argenta 022. Gewoon orgineel champagne dus :wink:
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

Gebruikersavatar
gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 952
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 20:50
Locatie: Hapert

RE: 75 america

vr feb 25, 2011 22:06

nou wil ik net de klepspeling op gaan meten en kom ik het volgende probleem tegen. Een van de assen heeft geen merktekens om hem op tijd te zetten... :? Is er ook een andere methode voor? Een nokkenas is ook netjes nagedraaid tussen de lagerboringen en nokken, de andere (die zonder merktekens) niet. Niet dat dat veel zal uitmaken maar die merktekens waren toch wel handig geweest.

Iemand..?
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

Gebruikersavatar
gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 952
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 20:50
Locatie: Hapert

RE: 75 america

ma apr 11, 2011 08:51

Nou , vanavond komt de spuiter eindelijk... Voor het eerst, pffff

Maar, mijn blokkie zit weer haast helmaal in elkaar. Alleen wilde ik nog ff de krukas keringen vervangen. Nu krijg ik de achterste vliegwiel bouten gewoon niet los. Een Gedore pijpsleutel spleet gewoon :shock: . Nog iemand tips buiten iets met heetstoken en hamers.
En weet zo iemand me maat van de moer uit het hoofd van de voorste pully. Kwam er net niet bij met mijn schuifmaat.

Binnenkort weer vol op foto's!
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8038
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: 75 america

ma apr 11, 2011 12:08

Vliegwielbouten: Kan een dikke slagmoersleutel geen wondertje verrichten? Ik weet uit ervaring dat die bouten echt belachelijk vast zitten, en geborgd met loctite oid... :?

Moer aan de voorzijde; als je de minste kans op beschadiging wilt; openboren en splijten met een beitel ,valt ie er zo af en kun je gewoon een nwe monteren.
Met losdraaien hebben veel mensen slechte ervaringen ivm het beschadigen van de draad door het uiteinde van de moer (heeft een soort zelfborgende functie) Maat is 36 meen ik? (of was t 41??)

Edit: plaatje ter verduidelijking:

Afbeelding

Suc6, ik blijf t volgen, grtz,fRank (die graag een compressor op zn sz wil knutselen in de future.. :twisted: )

Gebruikersavatar
gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 952
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 20:50
Locatie: Hapert

RE: 75 america

ma apr 11, 2011 13:03

Toch maar open boren dan maar idd. Hoef ik hem ook niet met geweld los te maken :lol:

De rest maar eens een paar dagen in de Imal laten staan voordat ik er weer een pijpsleutel op ver^*(%
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

Terug naar “Projecten”