toch maar een nieuwe set nokken gehaald , veel te duur maar kon nergen 2de handse scoren. Ook meteen ff de lagerkappen nagefreesd. De toleranties van een paar kappen waren buiten spec. Gelukkig dat het beneden deel wat aan de koppen vast zat er nog een stuk beter uitzag maar dat zal wel te maken hebben dat als een nok ingedrukt word de hoofdkracht voornamelijk "omhoog" is. Die italianen zijn maar rare mensen. Iedere kap was verschillend... Dan bedoel ik vooral dat het "opschroefvlak" bij iedere kap afweek tov de boring.
Eeerst dus alles goed in kaart gebracht en toen kon het frezen beginnnen:
Oud:
en gefreesd:
De passingen netjes op +0.015 mm gemaakt precies in het midden van het tolerantie gebied. Kan ie er weer ff tegen.
Hier nog een foto van de nieuwe QV nokken met dus extra lift. Ze liepen net wat aan bij de zittin van de stoter. vandaar dus de kleine kribbetjes die ik er met een houtbijtel uitgehakt heb
Passing heeft er niets van geleden. De stoterbussen gleden er weer gewoon netjes in.:
Hier een foto van het carter met links de nieuwe pakking en rechts de oude. De oude hoort dus helmaal niet op dit blok thuis
. Dacht eerst ff dat er een stukje miste maar van de buitenkant af gezien viel dit deel zover in het blok dat het leek of er een stuk weg was.
En hier gemonteerd met toekomstige olie temp sensor:
En zo moet mijn blokkie er straks uit komen zien:
En nee , dat spruitstuk ligt er niet verkeerd om op