Indeed...Natuurlijk niet, agenten zijn zelf vaak net mensen.....![]()
Patrick.

Indeed...Natuurlijk niet, agenten zijn zelf vaak net mensen.....![]()
Patrick.
Maw bla bla dus...De marechausse kan ook gewone burgers bekeuren... Ik heb er wel eens eentje ingehaald onder het mom van 'ik ben tenslotte geen militair' maar werd toch even aan de kant gezet en kreeg even uitgelegd dat zij ook mij kunnen bekeuren..Gelukkig bleef het bij een waarschuwing.
Als er getuigen zijn kun je ook nog eens brommen voor poging tot doodslag. Je zult niet de eerste zijn die door de mand valt. Overigens, niet dat ik dat fraai vind, heeft een maat van mij zijn Mazda vol in zijn voorganger geboord die een braketest gaf. De vangrail in gedrukt, deze man uit zijn wagen gesleurd en richting het politiebureau ermee. Een gewonnen zaak! Hoe raar het ook klinkt. Natuurlijk reed hij net wat te kort op zijn voorganger maar dat geeft iemand nog niet het recht om voor eigen rechter te spelen. Als iemand kort achter me rijd, ga ik naar rechts en laat ik diegene voorbij. Het stadium om diegene dan wat te treiteren (meestal ben je dan zelf geïrriteerd) ben ik reeds gepasseerd. Zelf let je dan ook niet meer op de weg en vormen jullie beide een gevaar voor jullie medeweggebruikers. Gewoon laten gaan. Maar goed, gezien ik gemiddeld 130-140 rijd, heb ik weinig last van klevers.yep de braketest pas ik ook vaker toe... wel helaas minder als blijkt datd e auto achter je geen abs heeft of te laat remt en alsnog in je bella zit..
gelukkig is dat tot op heden nog niet gebeurd:D
Wat een verhaal. Maar een prachtig eindeDan de volgende vraag, wanneer kleef je aan iemand zijn bumper?
Heb dit zo'n 3 weken geleden meegemaakt, ook een brake test gekregen op een 80km weg.![]()
Het gaat om een weg waar 2 haakse bochten inzitten waar je normaal gezien met 50 a 60 doorheen gaat.
Ik rij op echt op een hele afstand van een voorligger alleen in de bochten valt de goede man bijna stil.
Het gevolg is dat ik ongeveer op 2 mtr afstand van zijn bumper zit met laten we zeggen max 20km/h.
Niet dat ik haast had maar ik probeerde met remmen op de motor afstand te houden. (en sorry het was net of ie wilde gaan stoppen waar daar absoluut geen reden voor kan zijn)
Ook op de 2 korte rechte stukken had de man al een aantal x zijn remlichten laten branden. Ik ging er van uit dat hij de weg niet kende en een inrit aan het zoeken was. Dus ik had zeker 15 mtr afstand met een gangetje van 60.
Het idee dat ik hem aan het opjagen was had ik ook absoluut niet dus had ook niet het vermoeden dat hij wss voor mij zijn lichten liet branden.
Na de laatste bocht komt er 100mtr rechtuit waar je niet mag inhalen, zo braaf als ik ben heb ik dat ook niet gedaan. Vervolgens een aanloopje genomen (inmiddels had ik zeker 30mtr afstand na tig rem pogingen van de man waarvan ik nog steeds dacht dat ie rechtsaf een inrit aan het zoeken was). Ik ga naar links op een paar meter afstand en die vent gaat echt boven op zijn rem staan, ik kan nog net zijn bumper hoek ontwijken.
Bij het voorbij rijden zie ik een 65+ heer zitten die verwoed met een vuist aan het zwaaien is. Eenmaal voor hem zet ie zijn groot licht op en blijft maar claxoneren.
Ben maar gaan afremmen en ook 60 gaan rijden, wilde eerst stoppen en de oude heer eens vragen waar hij in godsnaam mee bezig was maar in mijn spiegel zag ik dat ie inmiddels in een verwoede discussie met zijn ega wasDat leek mij straf genoeg.
Moet je eens in een Spider of Bert gaan zitten...... Zien ze je helemaal niet aankomen. Of nog erger, Ferrari 328. Die verstop ik nog achter de Bert...
Ik moet trouwens nog wel zeggen dat zo'n Land Rover best groot en hoog is als je in een 33 rijdt![]()
![]()
![]()
Dat 'zigzaggend rijgedrag' werkt niet tijdens grote(re) verkeersdrukte. Op het moment dat jij naar rechts duikt rijdt diegene die achter je zit het gaatje dicht en neemt jouw plekje in beslag met de doelstelling deze niet af te staan. Dat leidt tot frustratie. Ik blijf dan ook op één baan rijden en ga met de stroom mee. Dat werkt het beste aldus mijn eigen ervaring.Dus ga ik steeds naar rechts, niet om in te halen (had geen nut met de drukte) en dan weer naar links wanneer de vrachtwagen voor mij dichter bij komt.
Toch probeer ik dat in de ochtend spits ook vaak en moet zeggen dat veel mensen dat ook doen.Dat 'zigzaggend rijgedrag' werkt niet tijdens grote(re) verkeersdrukte. Op het moment dat jij naar rechts duikt rijdt diegene die achter je zit het gaatje dicht en neemt jouw plekje in beslag met de doelstelling deze niet af te staan. Dat leidt tot frustratie. Ik blijf dan ook op één baan rijden en ga met de stroom mee. Dat werkt het beste aldus mijn eigen ervaring.Dus ga ik steeds naar rechts, niet om in te halen (had geen nut met de drukte) en dan weer naar links wanneer de vrachtwagen voor mij dichter bij komt.