De Block
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

Re: RE: Moet ik ff kwijt!

vr feb 25, 2011 19:36

Natuurlijk niet, agenten zijn zelf vaak net mensen..... :wink:

Patrick.
Indeed...

Afbeelding
Laatst gewijzigd door De Block op vr feb 25, 2011 19:39, 3 keer totaal gewijzigd.
Loud pipes save lives.
Bertone 2000 '75, 159 TI '10, 916 Spider 2.O TS '97
Projecten: Turbo....
Ex: Bertone 2000 '73, 33 1.5 ie '92, Alfetta GTV 2.0 '78, 147 1.9 JTD '05, Spider 1.6 '89, 159 2.2 JTS '07

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Moet ik ff kwijt!

vr feb 25, 2011 19:36

De marechausse kan ook gewone burgers bekeuren... Ik heb er wel eens eentje ingehaald onder het mom van 'ik ben tenslotte geen militair' maar werd toch even aan de kant gezet en kreeg even uitgelegd dat zij ook mij kunnen bekeuren.. :( Gelukkig bleef het bij een waarschuwing. :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr feb 25, 2011 19:44

De marechausse kan ook gewone burgers bekeuren... Ik heb er wel eens eentje ingehaald onder het mom van 'ik ben tenslotte geen militair' maar werd toch even aan de kant gezet en kreeg even uitgelegd dat zij ook mij kunnen bekeuren.. :( Gelukkig bleef het bij een waarschuwing. :wink:
Maw bla bla dus... :lol:

Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr feb 25, 2011 19:48

Dat mag jij dan even testen met die plastic bolide. :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gtv4
Advanced Member
Advanced Member

vr feb 25, 2011 20:31

Dan de volgende vraag, wanneer kleef je aan iemand zijn bumper?

Heb dit zo'n 3 weken geleden meegemaakt, ook een brake test gekregen op een 80km weg. :?
Het gaat om een weg waar 2 haakse bochten inzitten waar je normaal gezien met 50 a 60 doorheen gaat.
Ik rij op echt op een hele afstand van een voorligger alleen in de bochten valt de goede man bijna stil.
Het gevolg is dat ik ongeveer op 2 mtr afstand van zijn bumper zit met laten we zeggen max 20km/h.
Niet dat ik haast had maar ik probeerde met remmen op de motor afstand te houden. (en sorry het was net of ie wilde gaan stoppen waar daar absoluut geen reden voor kan zijn)
Ook op de 2 korte rechte stukken had de man al een aantal x zijn remlichten laten branden. Ik ging er van uit dat hij de weg niet kende en een inrit aan het zoeken was. Dus ik had zeker 15 mtr afstand met een gangetje van 60.
Het idee dat ik hem aan het opjagen was had ik ook absoluut niet dus had ook niet het vermoeden dat hij wss voor mij zijn lichten liet branden.

Na de laatste bocht komt er 100mtr rechtuit waar je niet mag inhalen, zo braaf als ik ben heb ik dat ook niet gedaan. Vervolgens een aanloopje genomen (inmiddels had ik zeker 30mtr afstand na tig rem pogingen van de man waarvan ik nog steeds dacht dat ie rechtsaf een inrit aan het zoeken was). Ik ga naar links op een paar meter afstand en die vent gaat echt boven op zijn rem staan, ik kan nog net zijn bumper hoek ontwijken.
Bij het voorbij rijden zie ik een 65+ heer zitten die verwoed met een vuist aan het zwaaien is. Eenmaal voor hem zet ie zijn groot licht op en blijft maar claxoneren.
Ben maar gaan afremmen en ook 60 gaan rijden, wilde eerst stoppen en de oude heer eens vragen waar hij in godsnaam mee bezig was maar in mijn spiegel zag ik dat ie inmiddels in een verwoede discussie met zijn ega was :lol: Dat leek mij straf genoeg.
Transaxle loos!

MDP
Guru
Guru
Contacteer: Website Twitter

vr feb 25, 2011 21:05

Eeuwige linksrijders!! Tegenwoordig fakkel ik niet lang: Tandje terug en rechts er voorbij! Het wordt vaak beloont met lichtsignalen i.c.m een middelvinger, maar die neem ik op de koop toe. Gelijk hebben ze. :mrgreen:

@GTV4: Dat toeteren en signaleren zien als een overwinning. Heb ook al eens een goede man gehad die ineens het gas vond en met groot licht achter me aan kwam. Doelloos!! Ben er niet vatbaar voor.

De Block
Guru Duplice
Guru Duplice

vr feb 25, 2011 21:09

Afbeelding
Loud pipes save lives.
Ex: Bertone 2000 '73, 33 1.5 ie '92, Alfetta GTV 2.0 '78, 147 1.9 JTD '05, Spider 1.6 '89, 159 2.2 JTS '07

MDP
Guru
Guru

vr feb 25, 2011 21:19

yep de braketest pas ik ook vaker toe... wel helaas minder als blijkt datd e auto achter je geen abs heeft of te laat remt en alsnog in je bella zit..

gelukkig is dat tot op heden nog niet gebeurd:D
Als er getuigen zijn kun je ook nog eens brommen voor poging tot doodslag. Je zult niet de eerste zijn die door de mand valt. Overigens, niet dat ik dat fraai vind, heeft een maat van mij zijn Mazda vol in zijn voorganger geboord die een braketest gaf. De vangrail in gedrukt, deze man uit zijn wagen gesleurd en richting het politiebureau ermee. Een gewonnen zaak! Hoe raar het ook klinkt. Natuurlijk reed hij net wat te kort op zijn voorganger maar dat geeft iemand nog niet het recht om voor eigen rechter te spelen. Als iemand kort achter me rijd, ga ik naar rechts en laat ik diegene voorbij. Het stadium om diegene dan wat te treiteren (meestal ben je dan zelf geïrriteerd) ben ik reeds gepasseerd. Zelf let je dan ook niet meer op de weg en vormen jullie beide een gevaar voor jullie medeweggebruikers. Gewoon laten gaan. Maar goed, gezien ik gemiddeld 130-140 rijd, heb ik weinig last van klevers.

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

vr feb 25, 2011 21:21

Dan de volgende vraag, wanneer kleef je aan iemand zijn bumper?

Heb dit zo'n 3 weken geleden meegemaakt, ook een brake test gekregen op een 80km weg. :?
Het gaat om een weg waar 2 haakse bochten inzitten waar je normaal gezien met 50 a 60 doorheen gaat.
Ik rij op echt op een hele afstand van een voorligger alleen in de bochten valt de goede man bijna stil.
Het gevolg is dat ik ongeveer op 2 mtr afstand van zijn bumper zit met laten we zeggen max 20km/h.
Niet dat ik haast had maar ik probeerde met remmen op de motor afstand te houden. (en sorry het was net of ie wilde gaan stoppen waar daar absoluut geen reden voor kan zijn)
Ook op de 2 korte rechte stukken had de man al een aantal x zijn remlichten laten branden. Ik ging er van uit dat hij de weg niet kende en een inrit aan het zoeken was. Dus ik had zeker 15 mtr afstand met een gangetje van 60.
Het idee dat ik hem aan het opjagen was had ik ook absoluut niet dus had ook niet het vermoeden dat hij wss voor mij zijn lichten liet branden.

Na de laatste bocht komt er 100mtr rechtuit waar je niet mag inhalen, zo braaf als ik ben heb ik dat ook niet gedaan. Vervolgens een aanloopje genomen (inmiddels had ik zeker 30mtr afstand na tig rem pogingen van de man waarvan ik nog steeds dacht dat ie rechtsaf een inrit aan het zoeken was). Ik ga naar links op een paar meter afstand en die vent gaat echt boven op zijn rem staan, ik kan nog net zijn bumper hoek ontwijken.
Bij het voorbij rijden zie ik een 65+ heer zitten die verwoed met een vuist aan het zwaaien is. Eenmaal voor hem zet ie zijn groot licht op en blijft maar claxoneren.
Ben maar gaan afremmen en ook 60 gaan rijden, wilde eerst stoppen en de oude heer eens vragen waar hij in godsnaam mee bezig was maar in mijn spiegel zag ik dat ie inmiddels in een verwoede discussie met zijn ega was :lol: Dat leek mij straf genoeg.
Wat een verhaal. Maar een prachtig einde :lol:
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice

vr feb 25, 2011 21:31

Lijkt wel of het gisteren zo'n dag moest zijn....

Gisteren ook op weg van werk naar huis. Druk op de weg en iedereen rijdt dus links. Meestal rechts veel ruimte tussen 2 vrachtwagens ipv bumper aan bumper op de linker baan. Dus ga ik steeds naar rechts, niet om in te halen (had geen nut met de drukte) en dan weer naar links wanneer de vrachtwagen voor mij dichter bij komt. Rijdt er op de linkerbaan voor mij de hele tijd een Land Rover Discovery. Steeds wanneer ik naar rechts ga, gaat deze op de middenstreep rijden, zodat ik er niet langs kan. Paar kaar al even geremd om te laten merken dat het toch niet de bedoeling is dat ik er links langs ga... Was het deze keer ook niet...

Totdat ik zo'n 900 mtr verwijdert ben van 'mijn' afslag. Blijf achter een vrachtwagen hangen, verminder dus mijn snelheid. Totdat ik de afslag op kan, geef weer wat gas om rechts langs de vrachtwagen te gaan die gewoon rechtdoor gaat. Komt vlak voor het einde van de uitvoegstrook die Land Rover mij bijna de neus van mijn 33 af rijden... Die moest met alle geweld nog die vrachtwagen voorbij om dan vervolgens direct al remmend de auto naar rechts te gooien... Daarna gaf ze mij idd ook nog ff een break test. Echt geen woorden voor. Ik moet rechts, zij links; krijg ik ook nog de middelvinger en heftige gebaren... Misschien dat ze wat anders van me wilde? Ik heb dus maar vriendelijk terug gelachen en ben rechtsaf gegaan. Lekker naar mijn vrouw en kinderen toe die wel blij zijn om mij te zien :wink:

Ik moet ook zeggen dat ik mij steeds beter aanleer om rustiger in het verkeer te zijn en ook dit soort acties maar gewoon te accepteren en om te lachen. Dit soort mensen zullen wel een slechte dag hebben gehad of ze moeten naar huis waar niks en niemand op ze wacht... :lol:

Ik moet trouwens nog wel zeggen dat zo'n Land Rover best groot en hoog is als je in een 33 rijdt :lol: :lol: :lol:

Greetz,
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

De Block
Guru Duplice
Guru Duplice

vr feb 25, 2011 21:42

Ik moet trouwens nog wel zeggen dat zo'n Land Rover best groot en hoog is als je in een 33 rijdt :lol: :lol: :lol:
Moet je eens in een Spider of Bert gaan zitten...... Zien ze je helemaal niet aankomen. Of nog erger, Ferrari 328. Die verstop ik nog achter de Bert... ;-) Met die autos moet je echt rekening houden dat mensen je niet zien. Rij dan ook altijd maar met een bak licht aan.
Loud pipes save lives.

MDP
Guru
Guru

vr feb 25, 2011 22:07

Dus ga ik steeds naar rechts, niet om in te halen (had geen nut met de drukte) en dan weer naar links wanneer de vrachtwagen voor mij dichter bij komt.
Dat 'zigzaggend rijgedrag' werkt niet tijdens grote(re) verkeersdrukte. Op het moment dat jij naar rechts duikt rijdt diegene die achter je zit het gaatje dicht en neemt jouw plekje in beslag met de doelstelling deze niet af te staan. Dat leidt tot frustratie. Ik blijf dan ook op één baan rijden en ga met de stroom mee. Dat werkt het beste aldus mijn eigen ervaring.

Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice

vr feb 25, 2011 22:19

Alleen is het zo dat de linker stroom niet door rijdt, maar vol zit met gefrusteerde mannetjes en vrouwetjes die de hele tijd gas geven waar het niet kan en dus hard moeten afremmen en bumperklevers achter je is dan niet fijn... Dus is rechts de plek waar je moet zijn; om vervolgens gewoon weer naar links te gaan. Je plek op de weg is rechts waar dat kan. En op het moment dat er 20 auto's rechts zouden kunnen rijden, dan is dat dus gewoon je plek...

Optimaal gebruik maken van het asfalt heet dat. :wink:

Greetz,
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
1x 75 (1.8 IE)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

Gtv4
Advanced Member
Advanced Member

vr feb 25, 2011 22:37

Dus ga ik steeds naar rechts, niet om in te halen (had geen nut met de drukte) en dan weer naar links wanneer de vrachtwagen voor mij dichter bij komt.
Dat 'zigzaggend rijgedrag' werkt niet tijdens grote(re) verkeersdrukte. Op het moment dat jij naar rechts duikt rijdt diegene die achter je zit het gaatje dicht en neemt jouw plekje in beslag met de doelstelling deze niet af te staan. Dat leidt tot frustratie. Ik blijf dan ook op één baan rijden en ga met de stroom mee. Dat werkt het beste aldus mijn eigen ervaring.
Toch probeer ik dat in de ochtend spits ook vaak en moet zeggen dat veel mensen dat ook doen.
Het rijdt zo relaxed, niemand hoeft op elkaars bumper te gaan zitten. Je houdt gewoon dezelfde snelheid aan als de linkerbaan. Vaak laat de auto die eerst achter je reed je er gewoon weer tussen.
En als er iets afgeremd word dan is dat met het gaspedaal loslaten op te vangen. Veel mensen snappen dit, die enkele voordringer verpest vaak de ochtend spits en brengt onnodig gevaar en veel onrust.
Transaxle loos!

Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice

vr feb 25, 2011 22:42

Mijn idee :wink:
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
1x 75 (1.8 IE)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

Terug naar “Het Forum Café”