Adrie
Newbie
Newbie

Re: RE: Wielen uitlijnen in Limburg??

za mar 05, 2011 17:45

Teruggaan? Tja, ik weet niet waar je voor hebt betaald. De sporing voor en achter is keurig gesteld, dus feitelijk is de auto uitgelijnd. Maar een beetje professionele uitlijner zou denk ik toch liever camber en caster ook even netjes gemaakt hebben in overleg met de klant, of vergis ik me? (Ik lijn zelf uit, dus ik zou niet weten hoe het er bij de uitlijner aan toe gaat ;) ).
Beste Yuri , heb je eerst wel eens uitgezocht of de Caster en de Camber wel verstelbaar zijn , want JA je vergist je , want die zijn bij deze auto NIET verstelbaar.(het is geen alfa 75 waar het wel gesteld kan worden)
Gr. Adrie

Alfa Romeo maakt autorijden geweldig.

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za mar 05, 2011 18:16

Teruggaan? Tja, ik weet niet waar je voor hebt betaald. De sporing voor en achter is keurig gesteld, dus feitelijk is de auto uitgelijnd. Maar een beetje professionele uitlijner zou denk ik toch liever camber en caster ook even netjes gemaakt hebben in overleg met de klant, of vergis ik me? (Ik lijn zelf uit, dus ik zou niet weten hoe het er bij de uitlijner aan toe gaat ;) ).
Beste Yuri , heb je eerst wel eens uitgezocht of de Caster en de Camber wel verstelbaar zijn , want JA je vergist je , want die zijn bij deze auto NIET verstelbaar.(het is geen alfa 75 waar het wel gesteld kan worden)
Nee, dat heb ik niet uitgezocht. Ik ging er even van uit dat je op zijn minst het camber kan verstellen, omdat de hoeken in dit geval zo uit elkaar liggen. Als het niet stelbaar is, zou je toch mogen verwachten dat het in een iets nauwere tolerantieband ligt dan ik in dit rapport zie. De casterhoeken zijn wat minder extreem wat dat betreft, maar ook dit is niet heel indrukwekkend te noemen.

Voor mijn informatie: is het dan normaal/acceptabel dat deze waardes op een 916 (en dan naar ik aanneem op een boel andere moderne Alfa's) in zo'n groot tolerantiegebied liggen?
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Bullettooth
Full Member
Full Member

za mar 05, 2011 20:09

Profile Tyrecenter in Weert: http://www.stuband.nl/ :thumbs:
Prcs, deze jonges zorgen ervoor dat het caster/camper indien mogelijk met het verschuiven van het subframe wel wordt gestelt/gecompensserd. Dit is namelijk 'officieel' niet mogelijk en wordt ook alleen maar gedaan op die plekken waar men er verstand van heeft.
Huidig:
155 WB V6
156 GTA SW Q2

Gehad:
156 2.0 TS SW Q2
156 1.8 TS berlina
156 1.8 TS SW G3
75 2.0TS '91
75 2.0TS '90
155 2.0TS
155 SB V6
90 3.0 V6.
90 2.0 Motronic.
33 1.7 8v, compleet omgebouwd naar 16v.

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

za mar 05, 2011 20:34

Profile Tyrecenter in Weert: http://www.stuband.nl/ :thumbs:
Prcs, deze jonges zorgen ervoor dat het caster/camper indien mogelijk met het verschuiven van het subframe wel wordt gestelt/gecompensserd. Dit is namelijk 'officieel' niet mogelijk en wordt ook alleen maar gedaan op die plekken waar men er verstand van heeft.
Vandaar mijn advies... Wat ik daarna niet zo goed snap is waarom de TS eerst advies vraagt en dat vervolgens....
Nouja, er zal wel een reden voor zijn :wink:
It's not easy, being green (kermit)

Terug naar “Algemene Technische vragen”