Gebruikersavatar
Geert-Jan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 993
Lid geworden op: di aug 28, 2007 10:56

RE: van motorblok tot tafel (boxer 16V)

do feb 17, 2011 11:22

Hey Gerwin,

Wat ziet dat blok er al gaaf uit zeg! Zo mag mijn blokje er ooit ook wel eens uit komen te zien, want die is ook flink vies. Maar begrijp ik het goed, na het borstelen heb je blanke lak eroverheen gespoten, en daardoor werd het donker?

Gr. Geert-Jan
Ex: 145 1.4TS '98, 155 2.5 V6 '93
Nu: 33 1.7 QV '87

Beheerder www.Alfa33Club.nl

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: van motorblok tot tafel (boxer 16V)

do feb 17, 2011 11:28

ja klopt, ben bang dat het komt doordat het te koud is... (in de garage 18 graden, maar de vloer is wel kouder en zeker het blok was natuurlijk erg koud)

ontvetten was goed gedaan (thinner) dus daar kan het niet aan liggen...

(de kop heeft het al veel minder, die lag ook niet op de grond toen ik ging spuiten)

overigs zit ik er nog over te denken de cupjes (die holle deksels) een andere kleur te maken
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8240
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

RE: van motorblok tot tafel (boxer 16V)

do feb 17, 2011 11:50

In koude omgeving het alu verwarmen met een fohn, neemt snel de warmte op en laat de lak wat sneller droger zodat je weer verder kunt.
Toch twijfel ik eraan of het aan de koude heeft gelegen.

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

Re: RE: van motorblok tot tafel (boxer 16V)

do feb 17, 2011 12:08

In koude omgeving het alu verwarmen met een fohn, neemt snel de warmte op en laat de lak wat sneller droger zodat je weer verder kunt.
Toch twijfel ik eraan of het aan de koude heeft gelegen.
jep i know... heb alleen geen fohn (vroeger pakte ik die altijd van mijn moeder :lol: )

en wat zou het anders kunnen wezen, te oude lak?
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
Geert-Jan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 993
Lid geworden op: di aug 28, 2007 10:56

RE: van motorblok tot tafel (boxer 16V)

do feb 17, 2011 12:41

Ik heb het op zwart eens gehad (dat was buiten met koude temperatuur +/- 15gr.), had iets hoogglans zwart gespoten, en toen met bijpassende blanke lak werd het wat dof :(
Ex: 145 1.4TS '98, 155 2.5 V6 '93
Nu: 33 1.7 QV '87

Beheerder www.Alfa33Club.nl

Gebruikersavatar
Neelis
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 605
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 09:02

Re: RE: van motorblok tot tafel (boxer 16V)

do feb 17, 2011 13:08

Leuk project!

Komt dit blok toevallig uit een champagne 33 kenteken DL-NB-43 ?
jep...
Lol, dat is mijn ex 33.
Helaas overleden op de A15, maar als ik dit zie valt de schade reuze mee.
Wat hebben ze met de body gedaan?

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: van motorblok tot tafel (boxer 16V)

do feb 17, 2011 14:38

schade valt heel erg mee, als alles schoon gemaakt zou worden (vooral binnen in dus) had ie met een paar frisse riemen zo weer gelopen

maar als je zo'n blok een keer open trekt zie je pas waar alles aankoekt en waar het echt vervuild, bijvoorbeel de kleppen, daar zit/zat een aanlsag van 2mm op wat zelfs met de staalborstel er bijna niet af gaat!

overigs zoek ik voor dit project nog een steje "gratis" distributie riemen (en eventueel spanrollen die er mooier uitzien als die ik nu heb)

(body zat er niet bij, heb het blok los in bezit gekregen)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: van motorblok tot tafel (boxer 16V)

za mar 05, 2011 18:33

tijdje geen tijd gehad, maar ben in de tussentijd al wel aan het opbouwen...

waar ik het eerst tot het laatste hoekje compleet schoon wilde hebben is het nu voor 98% schoon en eigenlijk is dat wel mooi...

beoordeel zelf:
Afbeelding

Afbeelding

Ben nu aan de 2de kop begonnen, daarnaast zijn er al een aantal onderdelen in de grondverf gespoten.
Doe nu alles 1 voor 1 afmaken en monteren, als laatst gaat hij dan uit elkaar om alles netjes vast te schroeven met RVS boutjes en hier en daar een pakking of kit...

Binnenkort meer (hoop ik :wink: )......
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6973
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: van motorblok tot tafel (boxer 16V)

za mar 05, 2011 18:45

Als je nou ook nog een oud uitlaatspruitstuk hebt liggen kun je daar een mooi onderstel van maken. Gewoon de flenzen eraf slijpen en daar pootjes aan lassen. :)
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

Re: RE: van motorblok tot tafel (boxer 16V)

za mar 05, 2011 19:50

Als je nou ook nog een oud uitlaatspruitstuk hebt liggen kun je daar een mooi onderstel van maken. Gewoon de flenzen eraf slijpen en daar pootjes aan lassen. :)
mmm, aardig idee! Zat al wel te denken om op de uitlaatpoorten pootjes te maken... Denk dat ik 4 ronde pootjes op maat maak ipv oud spruitstuk, dan kan ik namelijk de hoogte ook zelf bepalen...
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6973
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: van motorblok tot tafel (boxer 16V)

za mar 05, 2011 21:05

Dat is ook precies hoe ik het bedoel. :wink: 4 pootjes maken en daar de flenzen van een oud spruitstuk aanlassen. :)
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: van motorblok tot tafel (boxer 16V)

zo mar 06, 2011 08:48

<aasgiermodus> Ga je die koppen nog leegtrekken of laat je alles er in zitten? Zuigers/drijfstangen? Ik heb nog wel wat gare nokkenassen liggen waar die poulies prima op passen. </aasgiermodus>

Het zal me verbazen als die kleppen echt nog recht zijn. Heb je vloeistof in de verbrandingskamers gezet en gekeken of er niets uit de poorten kwam lopen? Op het oog is het eigenlijk niet te zien vaak.

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: van motorblok tot tafel (boxer 16V)

zo mar 06, 2011 10:11

jo, je bent net te laat...

in 1 kop zitten nu al gare nokkenassen (of je moet hele scherpe (letterlijk dan) willen hebben :wink: )
koppen trek ik niet leeg ivm tandwiellen, klepbekers heb ik ook al geruild (die doe ik er overigs niet meer in, heb die los liggen maar die wil je denk ik ook niet)

kop 2 begin ik nu aan, alles lijkt ook bij deze ok... heb er geen vloeistof in gezet, dus ja: op het oog lijkt het goed maar ze kunnen idd wel iets verbogen zijn... Maar ik zie nergens een aanzet/aanslag op de zuiger :!:

verder moet de krukas ook behouden blijven, maar zet ik niet alle krukaslagers terug (de middelste laat ik eruit), zuigers en drijfstangen laat ik er ook uit (maar die krijgen nog wel een ander plekje :) ->project nummer 352... voor in 2018 :roll: )

dus euh, heb eigenlijk niet veel bruikbaars voor je....
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: van motorblok tot tafel (boxer 16V)

zo mar 06, 2011 21:08

Afbeelding

begint er nu een beetje op te lijken :)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: van motorblok tot tafel (boxer 16V)

zo mar 06, 2011 21:31

Je hebt nog een week he? ;)

Terug naar “Projecten”