DIT GELOOF JE NIET:
Mijn allereerste alfa 156 JTD bj 2000 rosso met sportpakket, die ik van de zaak kreeg destijds. Stond klaar op de parkeerplaats, ik had daarvoor altijd VW gereden...
Ik stap in en zie dat de tank half vol is! Ik rij van Deventer richting Arnhem op de A50 en pruttel pruttel...uit?
Ja hoor, had toch altijd zelf gezegd 'prachtig design die alfa's maar onbetrouwbaar'...heb ik er ook voor het eerst 1 mee
ANWB gebeld, die komt redelijk vlot: Ik zeg tegen die man hij stond klaar met een halve tank diesel, maar of er daadwerkelijk inzit? De meter vindt van wel.
Op basis hiervan gooit de ANWB man een 5 liter uit een jerrycan er in, maar starten ho maar!
Afslepen die handel naar dealer destijds v Doorn en Top Arnhem en in een vervangauto naar huis.
Volgende dag telefoon van de dealer: Uw auto is gemaakt de accu was geheel leeg, en die is vervangen. Ik had al zoiets van, ja die had ik zelf wellicht toch leeggestart.
Ik rij toch naar huis van Arnhem A12 richting achterhoek, en ja hoor halverwege wederom, pruttel pruttel uit...
Krijg toch een raar gevoel en sta dicht bij een tankstation, dus duwen...
Tanken: ding ding ding 40 liter, ding ding ding 60 liter, 68 liter...69 tot de hals....Dacht hoe groot is die tank, dit klopt niet!!!! met de wijzer op half.
Herinner me dat hij wellicht na vervangen accu bij de dealer wel startte vanwege losse accupolen, wat de ANWB man niet heeft geprobeerd? Dus ik: accupolen los en d'r weer op, starten en rijden maar.
Heb dus op de 5 liter van de ANWB weer kunnen rijden tot weer tank leeg achteraf bezien. Na leegrijden van een diesel moet er iets van een reset gedaan worden.
ANWB en Dealer blunder....en een beetje van mij?
De meter stond nog steeds op half
vlotter schoot later spontaan weer los, jaren probleemloos JTD gereden.
Lachen he! Sta je
2x stil op de autobaan en niemand die je kan vertellen (ANWB en Dealer niet!) dat je gewoon es moet gaan tanken.