Alfa Nord
Guru
Guru
Berichten: 1111
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 22:58
Locatie: Grou
Contacteer: Website

RE: 75 TS cup 2011

wo feb 09, 2011 20:28

Even het volgende: om discussies over illegale auto`s in de toekomst te vermijden (nu zijn kampioensauto`s volgens mij bij voorbaat altijd illegaal) gaan we komend seizoen auto`s die aan de TS Cup meedoen wegen en vermogen meten op een vermogensbank! Zorg dus dat je je spulletjes voorelkaar hebt, anders geen punten. Ook de rest van de auto word gecontroleerd door onze keurmeester.

Gebruikersavatar
PG
Full Member
Full Member
Berichten: 343
Lid geworden op: vr sep 04, 2009 22:05
Locatie: Nieuwegein

Re: 75 TS cup 2011

wo mar 09, 2011 20:54

Wordt het reglement nog verder aangepast voor dit jaar?
Misschien kunnen er nog wat andere opties vrij worden gegeven, zoals bijvoorbeeld lichtgewicht voorschermen en bumpers.

Deze zijn in massa productie niet duur en helpen de beginnende racer snel aan wat minder gewicht ;-)
Altijd leuk voor de rondetijden :-)



Zo, de nieuwe race data zijn weer bekend, de racers kunnen weer onder de lakens vandaan gehaald worden :lol:

Om nog meer (nieuwe) deelnemers aan onze immens populaire 75 TS Cup te krijgen hebben Marc en ondergetekende besloten om vanaf komend seizoen de eindoverbrenging vrij te geven. Anders gezegd: het boeit niet welk versnellingsbak je eronder sleuteld, van 1.6 tot 2.4 TD mag allemaal :wink: . Zolang het maar een originele transaxle bak is natuurlijk. We hebben dit besloten omdat er toch redelijk veel mensen al een 75 met b.v een 1.8 overbrenging hebben maar die niet mee mochten rijden in de Cup de kans te geven om nu toch te gaan Cup racen. Wij verwachten dit jaar toch een 10 tal 75`s aan de start te krijgen! Voor de rest blijft het reglement overanderd, vorig seizoen hadden we de regenbanden al toegevoegd. Ik zal het originele reglement even aanpassen en online laten zetten.

Laten we hier gelijk ook even inventariseren wie er komend seizoen meedoen in de 75 TS Cup:
(Zelf even je naam in de lijst zetten aub als je er nog niet bij staat)

Richard Ypey
Marc Rietkerk
Pieter Verheij
Patrieck (PG)
Dirk-Jan v/d Heuvel
Geert Ploeger
Rogier Aarts
Eric van Hinte / Marcel Brugmans
Nu: 1984 Spider 2.0, 2004 166 3.2V6, 2005 1.8 GT en 75 TS Racer
Gehad: 33 imola, 33 16v, 75 1.8, 145 1.6ts, 146 2.0td, 147 1.9jtd, 156 SW 2.4jtd, 159 1.8mpi

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3179
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: 75 TS cup 2011

wo mar 09, 2011 21:09

Wordt het reglement nog verder aangepast voor dit jaar?
Misschien kunnen er nog wat andere opties vrij worden gegeven, zoals bijvoorbeeld lichtgewicht voorschermen en bumpers.

Deze zijn in massa productie niet duur en helpen de beginnende racer snel aan wat minder gewicht ;-)
Altijd leuk voor de rondetijden :-)
Ben ik niet voor: het idee van de TS Cup is low budget, en ik hik al tegen de aanschaf van kunststof motorkap en kofferdeksel aan.
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Alfa Nord
Guru
Guru
Berichten: 1111
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 22:58
Locatie: Grou
Contacteer: Website

RE: 75 TS cup 2011

do mar 10, 2011 10:44

Gaan we ook niet doen, heeft geen enkele meerwaarde, Heb je wel eens een voorscherm en een bumper gewogen? Weegt standaard al niks (een polyester Evo bumper is zwaarder dan een originele TS bumper), die 2 kilo die je in totaal bespaard weegt niet op tegen de kosten. En als je de portieren leegzaagd, lexaan ramen hebt en een kunstof motorkap + achterklep plaatst zit je al onder het minimum startgewicht van 1.050 kilo, moet er weer gewicht bij....

Gebruikersavatar
PG
Full Member
Full Member
Berichten: 343
Lid geworden op: vr sep 04, 2009 22:05
Locatie: Nieuwegein

Re: RE: 75 TS cup 2011

do mar 10, 2011 22:12

Gaan we ook niet doen, heeft geen enkele meerwaarde, Heb je wel eens een voorscherm en een bumper gewogen? Weegt standaard al niks (een polyester Evo bumper is zwaarder dan een originele TS bumper), die 2 kilo die je in totaal bespaard weegt niet op tegen de kosten. En als je de portieren leegzaagd, lexaan ramen hebt en een kunstof motorkap + achterklep plaatst zit je al onder het minimum startgewicht van 1.050 kilo, moet er weer gewicht bij....


ik doel dan ook expliciet op leukere rondetijden icm een lager minimum gewicht. bijv. 1000 kilo.

Daarnaast is er natuurlijk een groot verschil tussen dik en lomp polyester en het lichte spul dat Serge van SKW tegenwoordig levert.

Zijn motorkappen wegen tegenwoordig nog maar 3,5 kilo ofzo en dan heb je een kap mèt binnenframe. Qua gewicht even zwaar als de carbon kappen van andere leveranciers.
Nu: 1984 Spider 2.0, 2004 166 3.2V6, 2005 1.8 GT en 75 TS Racer
Gehad: 33 imola, 33 16v, 75 1.8, 145 1.6ts, 146 2.0td, 147 1.9jtd, 156 SW 2.4jtd, 159 1.8mpi

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4214
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: 75 TS cup 2011

do mar 10, 2011 22:37

2:08 is al een leuke rondetijd voor de ts-cup. En dat met (elektrisch) glas in de (voor)deuren!

Gebruikersavatar
PG
Full Member
Full Member
Berichten: 343
Lid geworden op: vr sep 04, 2009 22:05
Locatie: Nieuwegein

RE: 75 TS cup 2011

do mar 10, 2011 23:05

Ja, haha. 2.08 is leuk maar ik weet niet hoe het met jullie zit maar voor mij wordt het steeds leuker als ik er weer een seconde vanaf heb gesnoept.
Niet alleen door de coureursk unsten maar ook door creatief knutsel en hobby werk.

Je kunt al gauw 20kg gewicht besparen door de motorkap te vervangen en ik ben gewoon aan het kijken of er nog meer gewicht vanaf kan. Die kooi in de auto is al zwaar genoeg zal ik maar zeggen.

Racen is duur, dat weet iedereen. Maar als je gaat claimen dat de TS cup een budget cup is en tegelijkertijd wel een volledig instelbaar Intrax onderstel toestaat vind ik de "budget"claim niet meer zo'n sterk argument.
Ik wil niet de snotneus uithangen die alles beter weet maar minder gewicht staat wel garant voor sneller accelereren en later remmen.

overigens ben ik nog niet onder de 2.09 gekomen, zo eerlijk ben ik dan ook wel weer :D
Nu: 1984 Spider 2.0, 2004 166 3.2V6, 2005 1.8 GT en 75 TS Racer
Gehad: 33 imola, 33 16v, 75 1.8, 145 1.6ts, 146 2.0td, 147 1.9jtd, 156 SW 2.4jtd, 159 1.8mpi

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4214
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: 75 TS cup 2011

vr mar 11, 2011 09:25

Je kunt natuurlijk voorstellen om een strafgewicht in het leven te roepen voor auto's met een dergelijk onderstel!

Alfa Nord
Guru
Guru
Berichten: 1111
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 22:58
Locatie: Grou
Contacteer: Website

RE: 75 TS cup 2011

vr mar 11, 2011 10:32

Wat is dat nu weer voor geneuzel? Het is en blijft een budget klasse, ook met Intrax onderstel! Dat was zowieso de opset, dat intrax onderstel. We zouden een speciaal onderstel laten maken bij Intrax maar omdat er nog niet zoveel deelnemers waren hebben we daar mee gewacht. Nu rijdt in principe iedereen toch al met een Intrax setje, dus wat is het probleem? Nieuwe set kost 1500 euro, de meesten vinden ergens een gebruikt setje voor een paar honderd euro. Koop eens een set Bilstein dempers (nieuw) en goede achterveren, zit je ook al op een 750 euro! Als je dat er niet voor over hebt moet je niet gaan racen denk ik, het is een kleine eenmalige investering in een redelijke wegligging. Het kan natuurlijk veel beter maar dan ben je het drievoudige kwijt.
Dan het gewicht: de meesten hebben al lichtgewicht motorkap en achterklep, daar valt niks meer te halen. De auto van Marc weegt bv. 935 kilo, je gaat er echt niet veel meer uithalen hoor. Een paar kilo nog misschien, maar je weet het, de laatste kilootjes zijn het duurst. Ik vind het totaal onnodig. 1.050 kilo is een mooi gewicht incl. rijder. En als iedereen nu eerst onder de 2.10 rijdt praten we verder, wat voor zin heeft het om superlichte auto`s te hebben als je toch niet onder de 2.10 komt :wink: Het gaat erom dat het voor iedereen gelijk is en dat je daardoor strijd met elkaar hebt op de baan, of je nu een seconde sneller of langzamer gaat maakt dan niet uit lijkt me.

Alfa Nord
Guru
Guru
Berichten: 1111
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 22:58
Locatie: Grou
Contacteer: Website

Re: RE: 75 TS cup 2011

vr mar 11, 2011 10:38

2:08 is al een leuke rondetijd voor de ts-cup. En dat met (elektrisch) glas in de (voor)deuren!
En glazen achterruit en geen leeggezaagde deuren :wink: Wel met een illegale motor, ha, ha :lol: Ik blijf het een leuk verhaal vinden, ik rijdt driekwart van het jaar met 125 pk rond (goed voor 2.10) en toch had ik een illegale motor...

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4214
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: 75 TS cup 2011

vr mar 11, 2011 11:17

Ja, dat is ook zo. Eerst maar eens een vol startveld! Overigens kan je op gele koni's ook onder de 2:10 rijden.

Gebruikersavatar
Bartman
Guru
Guru
Berichten: 1138
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 11:45
Locatie: Vorden

Re: RE: 75 TS cup 2011

vr mar 11, 2011 11:28

Wat is dat nu weer voor geneuzel? Het is en blijft een budget klasse, ook met Intrax onderstel! Dat was zowieso de opset, dat intrax onderstel. We zouden een speciaal onderstel laten maken bij Intrax maar omdat er nog niet zoveel deelnemers waren hebben we daar mee gewacht. Nu rijdt in principe iedereen toch al met een Intrax setje, dus wat is het probleem? Nieuwe set kost 1500 euro, de meesten vinden ergens een gebruikt setje voor een paar honderd euro. Koop eens een set Bilstein dempers (nieuw) en goede achterveren, zit je ook al op een 750 euro! Als je dat er niet voor over hebt moet je niet gaan racen denk ik, het is een kleine eenmalige investering in een redelijke wegligging. Het kan natuurlijk veel beter maar dan ben je het drievoudige kwijt.
Dan het gewicht: de meesten hebben al lichtgewicht motorkap en achterklep, daar valt niks meer te halen. De auto van Marc weegt bv. 935 kilo, je gaat er echt niet veel meer uithalen hoor. Een paar kilo nog misschien, maar je weet het, de laatste kilootjes zijn het duurst. Ik vind het totaal onnodig. 1.050 kilo is een mooi gewicht incl. rijder. En als iedereen nu eerst onder de 2.10 rijdt praten we verder, wat voor zin heeft het om superlichte auto`s te hebben als je toch niet onder de 2.10 komt :wink: Het gaat erom dat het voor iedereen gelijk is en dat je daardoor strijd met elkaar hebt op de baan, of je nu een seconde sneller of langzamer gaat maakt dan niet uit lijkt me.
+1
De neus van mijn Squadra is al jáááren oranje! ;)

Leuk racen met je Alfaatje? Squadra Italia!

www.squadra-italia.nl

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4214
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: 75 TS cup 2011

vr mar 11, 2011 14:16

Heb je er ook 1 BJ?

Gebruikersavatar
Bartman
Guru
Guru
Berichten: 1138
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 11:45
Locatie: Vorden

RE: 75 TS cup 2011

vr mar 11, 2011 16:09

Nee, maar het kriebelt al tijden. ;) Ik vind het een super initiatief.
De neus van mijn Squadra is al jáááren oranje! ;)

Leuk racen met je Alfaatje? Squadra Italia!

www.squadra-italia.nl

Alfa Nord
Guru
Guru
Berichten: 1111
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 22:58
Locatie: Grou
Contacteer: Website

Re: RE: 75 TS cup 2011

vr mar 11, 2011 16:38

Ja, dat is ook zo. Eerst maar eens een vol startveld! Overigens kan je op gele koni's ook onder de 2:10 rijden.
Klopt, dus hoe goedkoop wil je het hebben :wink:

Terug naar “Racen - Algemeen”