Zo, de nieuwe race data zijn weer bekend, de racers kunnen weer onder de lakens vandaan gehaald worden![]()
Om nog meer (nieuwe) deelnemers aan onze immens populaire 75 TS Cup te krijgen hebben Marc en ondergetekende besloten om vanaf komend seizoen de eindoverbrenging vrij te geven. Anders gezegd: het boeit niet welk versnellingsbak je eronder sleuteld, van 1.6 tot 2.4 TD mag allemaal. Zolang het maar een originele transaxle bak is natuurlijk. We hebben dit besloten omdat er toch redelijk veel mensen al een 75 met b.v een 1.8 overbrenging hebben maar die niet mee mochten rijden in de Cup de kans te geven om nu toch te gaan Cup racen. Wij verwachten dit jaar toch een 10 tal 75`s aan de start te krijgen! Voor de rest blijft het reglement overanderd, vorig seizoen hadden we de regenbanden al toegevoegd. Ik zal het originele reglement even aanpassen en online laten zetten.
Laten we hier gelijk ook even inventariseren wie er komend seizoen meedoen in de 75 TS Cup:
(Zelf even je naam in de lijst zetten aub als je er nog niet bij staat)
Richard Ypey
Marc Rietkerk
Pieter Verheij
Patrieck (PG)
Dirk-Jan v/d Heuvel
Geert Ploeger
Rogier Aarts
Eric van Hinte / Marcel Brugmans
Ben ik niet voor: het idee van de TS Cup is low budget, en ik hik al tegen de aanschaf van kunststof motorkap en kofferdeksel aan.Wordt het reglement nog verder aangepast voor dit jaar?
Misschien kunnen er nog wat andere opties vrij worden gegeven, zoals bijvoorbeeld lichtgewicht voorschermen en bumpers.
Deze zijn in massa productie niet duur en helpen de beginnende racer snel aan wat minder gewicht
Altijd leuk voor de rondetijden![]()
Gaan we ook niet doen, heeft geen enkele meerwaarde, Heb je wel eens een voorscherm en een bumper gewogen? Weegt standaard al niks (een polyester Evo bumper is zwaarder dan een originele TS bumper), die 2 kilo die je in totaal bespaard weegt niet op tegen de kosten. En als je de portieren leegzaagd, lexaan ramen hebt en een kunstof motorkap + achterklep plaatst zit je al onder het minimum startgewicht van 1.050 kilo, moet er weer gewicht bij....
En glazen achterruit en geen leeggezaagde deuren2:08 is al een leuke rondetijd voor de ts-cup. En dat met (elektrisch) glas in de (voor)deuren!
+1Wat is dat nu weer voor geneuzel? Het is en blijft een budget klasse, ook met Intrax onderstel! Dat was zowieso de opset, dat intrax onderstel. We zouden een speciaal onderstel laten maken bij Intrax maar omdat er nog niet zoveel deelnemers waren hebben we daar mee gewacht. Nu rijdt in principe iedereen toch al met een Intrax setje, dus wat is het probleem? Nieuwe set kost 1500 euro, de meesten vinden ergens een gebruikt setje voor een paar honderd euro. Koop eens een set Bilstein dempers (nieuw) en goede achterveren, zit je ook al op een 750 euro! Als je dat er niet voor over hebt moet je niet gaan racen denk ik, het is een kleine eenmalige investering in een redelijke wegligging. Het kan natuurlijk veel beter maar dan ben je het drievoudige kwijt.
Dan het gewicht: de meesten hebben al lichtgewicht motorkap en achterklep, daar valt niks meer te halen. De auto van Marc weegt bv. 935 kilo, je gaat er echt niet veel meer uithalen hoor. Een paar kilo nog misschien, maar je weet het, de laatste kilootjes zijn het duurst. Ik vind het totaal onnodig. 1.050 kilo is een mooi gewicht incl. rijder. En als iedereen nu eerst onder de 2.10 rijdt praten we verder, wat voor zin heeft het om superlichte auto`s te hebben als je toch niet onder de 2.10 komtHet gaat erom dat het voor iedereen gelijk is en dat je daardoor strijd met elkaar hebt op de baan, of je nu een seconde sneller of langzamer gaat maakt dan niet uit lijkt me.
Klopt, dus hoe goedkoop wil je het hebbenJa, dat is ook zo. Eerst maar eens een vol startveld! Overigens kan je op gele koni's ook onder de 2:10 rijden.