Gebruikersavatar
PG
Full Member
Full Member
Berichten: 343
Lid geworden op: vr sep 04, 2009 22:05
Locatie: Nieuwegein

Re: RE: 75 TS cup 2011

zo mar 13, 2011 11:28

. En als iedereen nu eerst onder de 2.10 rijdt praten we verder, wat voor zin heeft het om superlichte auto`s te hebben als je toch niet onder de 2.10 komt :wink:
Hmm, deze logica ontgaat mij aangezien het gewicht van de auto in relatie staat tot de mogelijke rondetijden. De 1 monteert een Intrax setje van 1500 euro en de ander probeert zijn rondetijden met minder gewicht te verbeteren. Wat mij betreft kun je beide opties goed verdedigen.

Trouwens; wie heeft er nog een Intrax setje liggen voor een paar honderd euro ;-)
Nu: 1984 Spider 2.0, 2004 166 3.2V6, 2005 1.8 GT en 75 TS Racer
Gehad: 33 imola, 33 16v, 75 1.8, 145 1.6ts, 146 2.0td, 147 1.9jtd, 156 SW 2.4jtd, 159 1.8mpi

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5614
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: 75 TS cup 2011

zo mar 13, 2011 11:37

1. racen kost geld...
2. regelementen blijft altijd over door gez#k%n worden, je doet het als organisator/TC toch nooit goed. Heb ik zat ervaring mee, zeker bij de start van de trofeo heel veel (deels negatieve...)ervaring mee opgedaan.... Je kan niet iedereen gelukkig maken, en degeen die zich niet kan of wil conformeren aan het TS cup regelement gaat dan toch lekker algemeen klassement SI rijden? ik bedoel: het is niet zo dat er geen alternatief is of zo. Dus voor degeen die zich teveel beperkt voelen ga lekker sleutelen (en rijden...)!
eerst maar eens een seizoen een redelijk vast (en vol) startveld zien....dan hebben na dat seizoen (als ik een hint mag geven) degeen die het meest gereden hebben ook de meeste inbreng over EVENTUELE aanpassingen.....
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
PG
Full Member
Full Member
Berichten: 343
Lid geworden op: vr sep 04, 2009 22:05
Locatie: Nieuwegein

RE: 75 TS cup 2011

zo mar 13, 2011 14:29

Hoho, laten we het leuk houden. Ik wil het reglement en de organisatie niet afz@*ken. Ik stel gewoon gewoon wat vragen en doe een suggestie.

Daar is dit forum toch voor bedoeld?
Nu: 1984 Spider 2.0, 2004 166 3.2V6, 2005 1.8 GT en 75 TS Racer
Gehad: 33 imola, 33 16v, 75 1.8, 145 1.6ts, 146 2.0td, 147 1.9jtd, 156 SW 2.4jtd, 159 1.8mpi

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4214
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: 75 TS cup 2011

zo mar 13, 2011 19:37

Maar reken eens mee aan de polyester delen bij HR Engineering bijvoorbeeld:

Set bumpers € 300,-
Motorkap € 200,-
Set achterdeuren € 350,-
Achterklep € 150,-

Dan zit je al op € 900,- (ex BTW!!) zonder voorschermen en dan moet het nog gespoten worden.
Dus als je het in dat licht ziet, is zo'n intrax setje plots niet zo duur meer!
Standaard delen pik je voor een paar tientjes zo op, laatst nog een gratis set bumpers opgehaald en plaatdelen voor € 5,- per deel in de kleur.

Discussie is niet raar of verboden natuurlijk, maar ik denk dat je dan veel meer plezier hebt van een goed onderstel en een slijptol!

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5614
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: 75 TS cup 2011

ma mar 14, 2011 08:21

ik wil het heel graag leuk houden....juist daarom moet er gereden worden. Dan pas ga je er met z`n allen achterkomen wat er wellicht anders moet of kan op dat punt.
Er zijn in het verleden diverse klassen verpest doordat er met allerlei op het oog leuke aapassingen aan regelementen niet nagedacht werd over de financiele gevolgen. Cupracen gaat niet om de snelste tijd sec, maar om de snelste tijd relatief. je kan ook prima cupracen met 3.00 op zandvoort...

Rondetijden sec zijn in een cup niet echt een eerste argument m.i..
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3179
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

RE: 75 TS cup 2011

ma mar 14, 2011 09:28

Misschien dat we juist het tegenovergestelde moeten gaan overwegen: strafgewicht voor de winnaars! ;) :lol:
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4214
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: 75 TS cup 2011

ma mar 14, 2011 09:34

Ja, Richard mag starten met een caravan erachter de eerste race :lol:

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5614
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: 75 TS cup 2011

ma mar 14, 2011 11:17

eerste 6 (moeten er wel 6 zijn..) in omgekeerde volgorde starten voor race 2...
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Alfa Nord
Guru
Guru
Berichten: 1111
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 22:58
Locatie: Grou
Contacteer: Website

Re: RE: 75 TS cup 2011

ma mar 14, 2011 13:46

. En als iedereen nu eerst onder de 2.10 rijdt praten we verder, wat voor zin heeft het om superlichte auto`s te hebben als je toch niet onder de 2.10 komt :wink:
Hmm, deze logica ontgaat mij aangezien het gewicht van de auto in relatie staat tot de mogelijke rondetijden. De 1 monteert een Intrax setje van 1500 euro en de ander probeert zijn rondetijden met minder gewicht te verbeteren. Wat mij betreft kun je beide opties goed verdedigen.

Trouwens; wie heeft er nog een Intrax setje liggen voor een paar honderd euro ;-)
Patrieck, ik denk dat jij het niet helemaal begrijpt :lol: . Niemand kan snellere rondetijden halen omdat zijn auto lichter is dan een ander, daarom is nu juist die 1050 kilo voorgeschreven. Ik begrijp je standpunt volkomen, hoe lichter hoe beter. Maar als je nu kijkt naar wat een gemiddelde 75 Cup auto weegt dan ga je daar niet veel meer gewicht uithalen. Je zit ook nog eens met het gewicht van de rijder, als je het startgewicht zeg maar op 975 kilo zou zetten hebben zwaardere rijders een probleem, die gaan daar ver overheen. Het is incl. rijder dat gewicht, als je 100 kilo weegt moet je je auto op 950 kilo krijgen. Dat is te doen, maar om daar nog weer 50kilo af te halen word erg duur! En het heeft geen zin, we willen gelijke auto`s met gelijk gewicht, de coureur doet de rest, dat is cup racen.
Wat ik al eerder zei, de meesten van ons hebben al lichtgewicht motorkap/achterklep, waar wil je nog meer gewicht weghalen dan. Alleen spatborden en achterportieren zou nog kunnen maar dat is zo weinig dat het niet opweegt tegen de kosten. Achterportieren kun je leegzagen en dan wegen ze bijna net zo veel als polyester exemplaren! En wat Michel al noemde: alles bijelkaar opgeteld word dat een duur setje, het moet ook nog eens gespoten worden. En als je schade rijdt kun je weer nieuw spul gaan halen. Een standaard schermpje of portier haal je voor 2 tientjes in de juiste kleur.
Dan het onderstel, bijna iedereen heeft al een RS (Intrax) setje, ik neem aan dat jij ook niet met standaard spul rondrijdt? In wezen is zo`n RS setje gewoon een hobby setje hoor, is niks racy aan. Voor echt goed race spul mag je minstens 3.000 euro neertellen. Je kunt ook dikkere torsies en Bilstein dempers nemen, gaat net zo goed. Dat zijn de kosten dus niet. Het is op deze manier echt low-budget, geloof mij. Ik denk niet dat er veel goedkopere race klassen zijn als dit. En het gaat om de competitie, als je een zo licht mogelijke auto wilt kun je prima meedoen in de SI maar niet in de 75 TS Cup helaas.

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6973
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: 75 TS cup 2011

ma mar 14, 2011 18:29

En de plaats van dat gewicht? Als je 50 kilo ballast mee moet nemen om aan het gewicht te voldoen kun je wel zelf kiezen waar je dat laat. Dus met uitwegen en het ballastgewicht slim plaatsen zou je wel sneller zijn als een auto die hetzelfde weegt lijkt mij. :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Alfa Nord
Guru
Guru
Berichten: 1111
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 22:58
Locatie: Grou
Contacteer: Website

RE: 75 TS cup 2011

ma mar 14, 2011 19:45

Klopt, daar zou je profijt mee kunnen hebben. Maar om nu heel veel moeite te doen om de auto zo licht mogelijk te maken om er vervolgens 100 kilo lood in te moeten leggen :wink: . Ik zou mijn tijd in andere dingen steken :lol:

hagen111
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 645
Lid geworden op: di dec 28, 2004 22:08
Locatie: houten
Contacteer: Website

RE: 75 TS cup 2011

ma mar 14, 2011 21:22

Je schoonmoeder van 120 kg over je schouder gooien en de trap aflopen is zwaar....

Je schoonmoeder van 120 kg die op het puntje van een balk zit van 2 Meter en dan bij het andere puntje van de balk van de grond proberen te krijgen....DAT is pas ZWAAR...

Je schoonmoeder van 120 kg die aan het puntje van de balk is vastgebonden met een spanband en dan de andere kant van de balk oppakken en je schoonmoeder hard heen en weer zwiepen....DAT is MEGA ZWAAR.

Dan je schoenmoeder van 120 kg aan een touw binden...deze met minimaal 600 maal per minuut rondslingeren en dat IS GEWOON NIET NORMAAAL MEER ZO ZWAAR....

Dan je schoonmoeder in een droogtrommel, op 4000 rpm, op een karretje monteren en dan snel van richting proberen te veranderen....leuk experiment. Mag/kan ook met een huisdier...

Om de discussie over gewicht en wat snel is wat meer dynamiek te geven, vanuit dit zwaartepunt bezien. Het gaat dus niet zozeer om puur gewichtsbesparing... Low budget = smart racing ;-)

Gebruikersavatar
Petje 75
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 598
Lid geworden op: do dec 30, 2004 16:51

RE: 75 TS cup 2011

ma mar 14, 2011 22:48

Zonde van deze theorie, mijn schoonmoeder is allang dood

Gebruikersavatar
Petje 75
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 598
Lid geworden op: do dec 30, 2004 16:51

RE: 75 TS cup 2011

ma mar 14, 2011 22:49

wel een voordeel met al doe gewichten, hoef ik zelf niets meer af te vallen
Laatst gewijzigd door Petje 75 op ma mar 14, 2011 23:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8048
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: 75 TS cup 2011

ma mar 14, 2011 23:12

Zonde van deze theorie, mijn schoonmoeder is allang dood
Hee dat treft, ik heb er 2... Wegen pakweg 60kg per stuk dus wellicht handig voor de gewichtsverdeling... :wink:

Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Terug naar “Racen - Algemeen”