Situatie : stoere overbuurman (type ik heb alles al een keer meegemaakt en alles onder controle) met foute auto (ster op de motorkap) staat net wielbouten vast te draaien op het moment dat ik buiten kom.
Tijdstip : lente 2011
-He buurman, velgen met zomerbanden net onder de auto gezet. Wat denk je; alles bij elkaar nog geen uurtje werk.
-Nou dat heb je snel gedaan dan. Mijn complimenten. Ja ik moet zelf van de week ook maar even wielen wisselen. Maar uhh.... ik denk dat je de wielen verkeerd om gemonteerd hebt hoor.
-Ja hoor, verkeerd om ............ dat kan toch helemaal niet.
-Ja sorry hoor maar ik zie het aan de looprichting van de band.
-Ja ja de looprichting van de band. Dat is ook de eerste keer dat ik zoiets hoor, looprichting wat is dat nou weer voor flauwekul. Maakt toch niet uit hoe de band draait.
-Nou buurman, als je nu even hier kijkt op de zijkant van de band dan zie je een pijl en het woord "rotation". Die pijl wijst nu toch achteruit.
-Mmhh, raar want ik heb nog goed gekeken hoor. De velgen waren gemerkt LV, RV, RA en LA. Daar heb ik me aan gehouden.
-Ik denk toch dat je je vergist hebt. Maar oké wat is dan volgens jou de rechterkant van de auto.
-Nou das makkelijk toch, je gaat er voor staan, kijkt naar de auto en waar het stuur zit dat is rechts.
-Môgge buurman ......................
Uurtje later was hij weer klaar.