Afgelopen dagen weer het een en ander aan de auto gedaan. Even in volgorde afhandelen:
Het eerste laswerk is aan mijn auto verricht, op een voor de restaurateurs (®elmatige lezers) bekende plek.
Dit was vlug genoeg met roestremmer ingespoten en is ook niet verder gegaan. Toch kwam er meer uit dan verwacht.
Dit zelfde moest ook aan andere kant. Hier zag je een KLEIN puntje. En dit was een net zo grote plek!
Gebruikte plaat plaat is 1,5mm RVS, behandeld met epoxy, 2e plaatdeel ingelast, epoxy. 2k industrie anti roest verf. Ook de kokerbalk van binnenuit goed ontvet & met zinkcoating/epoxy volgespoten.
Alle krikpunten bleken super! Dus deze alleen met staalborstel goed schoon gemaakt & met roestomvormer behandeld.
Nu eindelijk de onderkant roestvrij!!
)) Eerdaags het netjes in de tectyl zetten en dan is het weer mooi zwart & beschermd!
Avondje remvloeistof vervangen gedaan van enkele auto's. Deze hoort goudgeel te zijn!! (6mnd & een trackday verder zag de mijne er zo uit) Bij normaal gebruik moet het zeker om de 2 jaar.
NIET ZO DUS! Reservoire was ook bruiniger geworden! Moet echt snel hitteschilden maken.....
Een vriend van me had nog nooit (6jaar tijd) zijn remvloeistof vervangen. Het was stroperig, met veel VEEL water en dat ziet er zo uit.
Momenteel in beide auto's Dot 4 gegooit. Als ik rvs slangen monteer komt er of Dot 5.1 in (geen probleem met oude rubbertjes) of ATE racing blue Dot 4 in. Beetje afhankelijk van de prijs. De temperatuur verschil tussen normaal & 5.1/race is 4-70*C kookpunt.
Iemand met deze spullen goeie ervaringen?
Omdat de auto wel erg overhelde eens naar de afstelling vd Koni's gekeken. Deze stonden rondom op de zachtste stand. (nu 70% hardheid)
Voor kan je ze makkelijk demonteren om ze vervolgens in de bankschroef op gevoel even straf te zetten.
Een vriend gaf me een tip om vanalles (velgen, schokdempers, etc) met WD-40 schoon te maken. Dit gaat ECHT super!
Achter de Diontriangel los van de grond gehangen (wel ondersteund met een krik) en vervolgens de dempers daar los halen. Ipv verwijderen, naar de carrosserie drukken om zo in het stelmechaniek te komen. Dit verliep best snel & makkelijk!
Rij ervaring post ik vlug!
Nu maar eens voor gaan bereiden voor de Taxatie vrijdag. Nog speciale dingen wat ik zou kunnen doen voor goed resultaat?
Foto's van laswerk & motorombouw meenemen?
Alle op rekeningen bij hebben?
Eventuele geplannde modificaties laten zien?
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~