roel
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

Re: RE: Bertone voor mijn zus

wo mar 09, 2011 10:09

probleem kan ook aan de voorzijde zitten.
Dat kan inderdaad ook, maar met 2 zakken strooizout rechtsachterin stond hij weer mooi 8)
http://www.1750gtv.com
SCARB nr. 03894
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

bertonejaap
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Bertone voor mijn zus

wo mar 09, 2011 15:25

Roel het is een ontzettend mooie auto geworden, gefeliciteerd.
ooit: 5 x sud, 2 x 33 guilietta en 155 en 33 sw 1.7 145 1.4 ts 156 sw 1.8 ts, 147 1.6 ts

nu in het bezit van een 147 JTDm (150 pk) en een bertone 2l, is in restauratie

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

wo mar 09, 2011 16:41

Dat kan inderdaad ook, maar met 2 zakken strooizout rechtsachterin stond hij weer mooi 8)
Ha! :lol: Roel gaat de kat op 't spek binden....strooizout....! Was er na de wasbeurt nog wat vocht wat weg moest trekken?? :wink:

Maar dan kan nog steeds de oneffenheid van voorzijde veroorzaakt zijn. Enfin: felicitaties met de op eigen kracht rollende zusters trots...
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

roel
Advanced Member
Advanced Member

za mar 12, 2011 14:35

Ik realiseer me net dat er nog een stel vulplaten onder de voorveren gezeten hadden (en nu niet). Dat kan een boel verklaren!
SCARB nr. 03894

roel
Advanced Member
Advanced Member

di mar 29, 2011 19:26

De auto staat inmiddels recht: linksvoor een vulring geplaatst en rechtsachter een klein stukje van de veer eraf. Resultaat: recht, maar....... de voorkant is nu wat te hoog t.o.v. de achterkant, dus de voorzijde nog een stukje laten zakken, maar dan vandaag:

Gisteren een afspraak met de RDW gemaakt voor het invoeren van de auto. Het eendagskenteken is gisteren opgestuurd en zou vandaag bij de post komen. Ze geven dit tegenwoordig niet meer telefonisch door.
De afspraak bij de RDW in Zwolle was dus om 15.10u.

13.10u: De post is geweest, maar geen kenteken……. Direct RDW bellen of ze het wel kunnen faxen om mailen
13.20u: Eindelijk iemand aan de lijn en doorverbonden met Zwolle
13.22u: Nieuw kenteken geregeld en ik zou net mij mailadres doorgeven….. zie ik de postbode (er komen er blijkbaar nu al 3 verschillende bedrijven). Naar buiten gerend en gevraagd of hij post had voor mij. Ja dus, inderdaad het kenteken. Ik de RDW-medewerker vriendelijk bedankt en toen kon ik de “platen” maken. Opeens ben ik mijn schoenen kwijt (kinderen hè!) en mijn camera. Zoeken zoeken.
13.50u: Eindelijk op weg. Nog mooi de tijd om lekker rustig binnendoor te kunnen rijden
13.55u: Nog in Meppel een enorm schurend en krakend geluid vanuit de aandrijflijn. Direct een parkeerplaats opgedraaid. Gelukkig was er tegenover een Kwik-Fit. Ik erheen en gevraagd of ik gebruik kon maken van een brug. Ze deden even wat moeilijk over de tijd enzo, maar toen ik zei dat ik alleen een brug nodig had en geen hulp, mocht ik direct op de 2-kolommer. Auto omhoog, starten, in de versnelling en onder de auto staan: De herrie kwam dus van de achteras! “OH SHIT JA!!!!”, dacht ik toen nog. Ik zou het oliepeil nog controleren van de as, maar nooit op het echte lijstje genoteerd. De achteras is ook het enig wat er eigenlijk zo onder gezet is. Hij is van de oude Bertone afgehaald, toen op een pallet gegaan en daarna een likje verf en daarna gemonteerd. Nooit enig spoor van lekkage gezien, dus er zat toen al niet veel meer in blijkbaar.
14.10u: Naar de buren gerend (Brezan) en een litertje olie gekocht. Het duurde nogal lang voordat ik geholpen werd…….
14.19u: Shit, een liter is niet genoeg!
14.20u: Weer naar de buren en nog een liter gehaald.
14.25u: Er zit nu genoeg olie in (bijna 2 liter erbij dus :shock: ) en de boel weer gestart. Geluid is weg!
14.35u: Kwik-Fitters bedankt voor het gebruik van de brug en de belofte gedaan om morgen met gebak langs te komen! Dan nu toch maar via de snelweg, niet mijn voorkeur, want dit zijn echt de allereerste kilometers die deze auto maakt en dat wilde ik graag op mijn gemak doen. Gelukkig allemaal wegwerkzaamheden, dus niet al te hard gereden. Hmmm, rijdt toch wel lekker hoor! Wat een stilte, al dat dempingsmateriaal doet zijn werk uitermate goed!
14:50u: Toch de RDW gehaald en alle papieren overhandigd.
15:10u: Schouwing ging supersnel en daarna naar de douane. Alles is nu geregeld.
15:35u: Op weg naar huis! Nu werd ik toch al wat brutaler en de rijstijl iets enthousiaster, wat een lekkere wagen is dit zeg!
16:40u: Via wat omwegen de auto uiteindelijk weer in de garage gereden. Nu wachten op het kenteken.

Bij de RDW
Afbeelding

Zomaar
Afbeelding

Groetjes,
Roel
SCARB nr. 03894

jeralfa
Full Member
Full Member

di mar 29, 2011 19:51

zo zo wat een dag zeg en kan het kloppen dat deze auto in de buurt van De Dirk stond in meppel bij een drukkerij.

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...

di mar 29, 2011 19:54

Niet meteen APK er bij gedaan?
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

roel
Advanced Member
Advanced Member

di mar 29, 2011 22:05

Niet meteen APK er bij gedaan?
Nee, want ik had nog geen echte kilometers gemaakt, behalve een paar rondjes op het plein. Ik wilde eerst weten hoe hij verder rijdt en voelt. De remkracht is beneden peil, dus er moeten toch maar even nieuwe remblokken op (de ouden leken wel ok, maar zijn natuurlijk inmiddels wel erg oud en wie weet wat er allemaal aan vet e.d. ingetrokken is). Alle schijven zijn wel nieuw.
Ook bleek toen ik bij de Kwik-Fit was dat de fitting uit het knipperlichtje van het zijscherm gevallen was (echt superberoerde kwaliteit en ik had het nog met een tie-wrap extra vastgezet).

Het was anders dus ook zonde van het geld geweest.
En terwijl de RDW nu z'n werk doet heb ik nog even de tijd om wat puntjes op de "i" te zetten!
SCARB nr. 03894

roel
Advanced Member
Advanced Member

di mar 29, 2011 22:05

zo zo wat een dag zeg en kan het kloppen dat deze auto in de buurt van De Dirk stond in meppel bij een drukkerij.
PB
SCARB nr. 03894

roel
Advanced Member
Advanced Member

wo mar 30, 2011 10:13

Wat trouwens ook erg fijn was: raampje open en alleen maar frisse lucht! Geen benzinedampen of uitlaatgassen die via de kofferbak binnenkomen.... heerlijk (het kan dus wel :wink: )
SCARB nr. 03894

Jens Hoorn
Guru Duplice
Guru Duplice

za apr 02, 2011 19:40

Aaldert zei dat het er in het echt nog mooier uit zag!

Ik kan alleen aan de hand van de foto's zeggen: Prachtige auto!
''Drive tastefully''

roel
Advanced Member
Advanced Member

RE: Bertone voor mijn zus - kenteken is binnen!

di apr 05, 2011 18:50

En precies een week na de keuring valt het kenteken op de mat! Dat is snel zeg :D
Het is helaas niet AR-20-00 geworden, maar wel AR i.i.g.
Ik heb gelijk de platen besteld en deze komen eind deze week binnen. Volgende week maandag staat gelijk de APK gepland!
SCARB nr. 03894

roel
Advanced Member
Advanced Member

RE: Bertone voor mijn zus - kenteken is binnen!

ma apr 11, 2011 10:45

Na jaren noeste arbeid is vandaag eindelijk de laatste officiële hobbel genomen:

Hij heeft sinds vandaag APK en de auto mag nu onbeperkt genieten van de mooie dagen!

Ik moet wel zeggen dat het me meer deed dan ik verwacht had, maar dit voelde dit echt als de totale ontlading van al die ontelbare uren die ik erin heb zitten. En geloof me, die waren echt niet altijd even prettig! Ik ben natuurlijk jaren bezig geweest en de laatste jaren waren voor mijzelf (dus buiten dit project om) ook niet echt makkelijk, dus ik ben blij dat ik dit hoofdstuk af kan sluiten. Het is echt niet te beschrijven wat voor gevoelens er nu allemaal loskomen. Ik weet dat het voor buitenstaanders misschien wat overdreven klinkt, maar degenen die mij kennen zullen het wel begrijpen.

Er is nu echt een last van mijn schouders gevallen en vanaf nu kan ik lekker met mijn eigen auto's aan de slag. Ik doe dit nooit, maar dan ook nooit weer op deze manier voor een ander (zonder betaling dan ;) ).

Ik moet nog steeds wat puntjes op de "i" zetten, maar ik kan ondertussen mooi de eerste paar honderd kilometers maken om de boel te testen!
Mijn zus heeft gelukkig de laatste paar weken weer ontzettend zin in de auto gekregen en ze zal hem dan ook binnenkort mee naar huis nemen, zodat ze Brabant onveilig kan maken! Hoewel ik denk dat Roel senior (mijn vader dus) er ook vele kilometers mee zal maken :mrgreen:

En nu: hup, in Bertje springen en karren met die hap :driving:
SCARB nr. 03894

sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: Bertone voor mijn zus - APK gekeurd!!

ma apr 11, 2011 19:04

Prachtige bert geworden en nu maar snel :driving:

Heb je veel plezier van :thumbs:

Grt rogeralfa :driving:
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

Re: RE: Bertone voor mijn zus - kenteken is binnen!

ma apr 11, 2011 21:28

Hallo Roel,

Ik denk wel een klein beetje te begrijpen hoe het voelt.
Gefeliciteerd met het resultaat in ieder geval.
En vergeet niet zo snel mogelijk een goede all risc klassieker verzekering af te sluiten!! Voor zover jullie dat nog niet gedaan hebben.

Gr,
DJ

Na jaren noeste arbeid is vandaag eindelijk de laatste officiële hobbel genomen:

Hij heeft sinds vandaag APK en de auto mag nu onbeperkt genieten van de mooie dagen!

Ik moet wel zeggen dat het me meer deed dan ik verwacht had, maar dit voelde dit echt als de totale ontlading van al die ontelbare uren die ik erin heb zitten. En geloof me, die waren echt niet altijd even prettig! Ik ben natuurlijk jaren bezig geweest en de laatste jaren waren voor mijzelf (dus buiten dit project om) ook niet echt makkelijk, dus ik ben blij dat ik dit hoofdstuk af kan sluiten. Het is echt niet te beschrijven wat voor gevoelens er nu allemaal loskomen. Ik weet dat het voor buitenstaanders misschien wat overdreven klinkt, maar degenen die mij kennen zullen het wel begrijpen.

Er is nu echt een last van mijn schouders gevallen en vanaf nu kan ik lekker met mijn eigen auto's aan de slag. Ik doe dit nooit, maar dan ook nooit weer op deze manier voor een ander (zonder betaling dan ;) ).

Ik moet nog steeds wat puntjes op de "i" zetten, maar ik kan ondertussen mooi de eerste paar honderd kilometers maken om de boel te testen!
Mijn zus heeft gelukkig de laatste paar weken weer ontzettend zin in de auto gekregen en ze zal hem dan ook binnenkort mee naar huis nemen, zodat ze Brabant onveilig kan maken! Hoewel ik denk dat Roel senior (mijn vader dus) er ook vele kilometers mee zal maken :mrgreen:

En nu: hup, in Bertje springen en karren met die hap :driving:

Terug naar “Projecten”