Hoe 'design'-minded is een Alfarijder? Wie het weet mag het zeggen na 8 pagina's, 106 berichten en een abrupt einde discussie inmiddels 1.5 week geleden.
De vraag of Alfa Romeo 'design'-minded is, of iets van doen heeft met design, lijkt eenvoudiger te beantwoorden. Alfa Romeo is design.
"Un Brand all'avanguardia nel design e nella tecnologia". Zie de website van Alfa Romeo Nederland waar het hoofdmenu je na Historie meteen laat kiezen voor Design. En (pas) daarna voor Techniek, Modellen, Nieuws, Services of Occassions.
En herinner je je nog Alfa's expositie
"La Bellezza Necessaria" of
"Sustaining Beauty"? Volgens Science Museum in London, een demonstratie van "
the astonishing tradition of art in engineering that has made Alfa Romeo one of the world’s most revered motoring marques ..."
Aan dit alles dacht ik, toen ik gisteravond de volgende tekst las op een (bekende) Alfa website ...
"Het lijnenspel van een carrosserie en een fijn klinkende motor. Dat laat bij de klassieker liefhebber het bloed sneller stromen. Het merk en type dat maakt hierbij niet uit. Dat bepaalde gevoel zit hem niet in de waarde of prijs maar in "de schoonheid van het ontwerp" ..."
Of toen ik deze tekst las over Marcello Gandini, m.i. de grootste auto-ontwerper aller tijden, verantwoordelijk voor het
lijnenspel van talrijke Alfa Romeo's:
"most of his designs are best known for their “function follows form”, not viceversa ..."
Zou nu het feit, dat Alfa Romeo 'design'-minded is, een Alfarijder automatisch 'design'-minded maken? Wie het weet mag het zeggen.
In ieder geval curieus dat op dit forum van Alfarijders een topic genaamd
Pimped "Alfa Romeo" Tjoening Show!!! sinds 23 januari j.l. dagelijks wordt geconsumeerd en inmiddels een waardering scoort van 44 pagina's en 646 berichten ... :
-)
Science Museum, London, 2001. "Lifting an extremely valuable car up 3 floors."
Bron:
www.unusual.co.uk.
P.S. Als je tijd hebt, kijk dan eens in het topic
"6C 2500 Sport "Freccia d'Oro" Register" van Luc ("Freccia"). Of
"Alfa Romeo's gouden jaren: 24 HP t/m 6C 2500", het zo mooi door Michiel ("alfavaganza") geredigeerde topic over historische Alfa Romeo's. Prachtige wagens die het woord design betekenis hebben gegeven. Design is Alfa Romeo.