Net op de telegraaf.nl
http://www.telegraaf.nl/binnenland/9465 ... html?p=2,1
Ik hoop geen persoonlijk letsel..
's Avonds ben ik de Piet Heijn ingelopen en heb de meerkoet gevonden in een hoekje met een gebroken pootje.
Ben ermee naar de dierenarts gegaan en deze heeft hem laten inslapen omdat ie niet meer geholpen kon worden.
Was er best triest over, maar het is veel beter dat dat het beestje daar nog dagen ligt te creperen en uiteindelijk ook dood gaat.
het was nota bene kerstavond en we (buurvrouw, vrouw en ik) hebben bijna gesmeekt of ie nog gered kon worden. Maar blijkbaar was niet niet meer mogelijk.Een meerkoet met een gebroken poot hadden we daar waarschijnlijk nog wel opgelapt gekregen, zeker als ie al een aantal uren overleefd had. De kans op inwendige bloedingen is dan vrij klein en een gebroken poot die nog wel doorbloed is, is meestal wel op te lossen. De hoeveelheid vogels die daar "ge-euthanaseerd" wordt is relatief klein, maar als je het over meer dan 5000 vogels per jaar hebt die worden binnengebracht, is het wel iets wat dagelijks meerdere keren gebeurt.
Ik kan het nog sterker vertellen!...Zo heb ik 2 jaar geleden eens een duif aangereden met de 166. Ik zag de duif op de weg zitten, maar kon niet uitwijken want links van me was de maas en rechts een rotswand. Kon niet meer remmen en over de duif gereden .....dacht ik. Had echter geen klap gehoord o.i.d. dus dacht dat ik er overheen geraasd was zonder iets te raken. Ietys later op het terras gaan zitten enn kwam 2 uur later(!) terug bij de auto en toch maar eens de voorkant gaan controlleren....
En het beestje heb ik ernog levend uit gehaald ook!