Kijk, dat die neus 5 cm verlengt is met plamuur dat is extreem, maar de bovenkant van die neus, menige Spider of Bertone heeft dit ook hoor, fijn laten zitten wat niet weet wat niet deert. Paar jaar geleden had ik een tijdelijke collega via een uitzendbureau en toen er geen werk meer voor hem was, ging ie dan maar zijn Montreal opknappen. Ik, wat, heb jij een Montreal! Later kwam ik ´m tegen, en hoe gaat het met de Montreal, en hij, tsjonge jonge wat je allemaal tegenkomt, inderdaad, zie voorgaande foto´s. Ikzelf ben een grootverbruiker van plamuuur in 2 kg blikjes, handig als die leeg zijn kun je er bouten ofzo in bewaren. Echter als ik zie dat ik qua oppervlak te laag uitkom en er zou 10 mm plamuur opmoeten, dan slijp ik het weg en las er een plaat in op tot 1 mm onder het uiteindelijke oppervlak, en dan 1 mm plamuur, dit is geen grapje. Je kunt wel 5 jaar een auto opknappen en perfect maken of je kunt 6 maanden opknappen en er dan alvast 4.5 jaar mee rijden terwijl die ander nog bezig is.
Ik had mijn 308 een 288GTO look gegeven met aan elkaar gelaste platen en plamuur, zag er goed uit. Geen problemen met de plamuur. Daarna besloot ik ´m nog breder te maken dus de schermen er weer afgeslpen, en op sommige plekken zat er 2 cm plamuur op, je kon de plaat aan de binnenkant eraf trekken en alleen het plamuur overhouden en zag er strak uit. Had ik bij het bouwen niet in de gaten gehad, o die ronding is niet goed, nog effe wat erbij, nog niet, nog wat erbij, etc., uiteindelijk was het dus een paar cm, so what. Op de motorkap van de Sud zou ik geen laag van 5 mm opzetten want dat gaat barsten door trillingen en resonantie, maar op gebogen oppervlakken geen probleem.
Ook bij restauratie topics, komt men plamuur tegen, kijk eens wat een broddelwerk! En het is meer dan 20 jaar geleden gedaan en heeft altijd gehouden, is het dan broddelwerk of een op dat moment afdoende reparatie.
Enfin, de man van de 275 vat het ook allemaal laconiek op, hij had toch al besloten tot volledige restauratie en dan maakt dit ook niet zoveel uit op het totaal.
Nog wat recente foto´s van hem