De auto staat inmiddels recht: linksvoor een vulring geplaatst en rechtsachter een klein stukje van de veer eraf. Resultaat: recht, maar....... de voorkant is nu wat te hoog t.o.v. de achterkant, dus de voorzijde nog een stukje laten zakken, maar dan vandaag:
Gisteren een afspraak met de RDW gemaakt voor het invoeren van de auto. Het eendagskenteken is gisteren opgestuurd en zou vandaag bij de post komen. Ze geven dit tegenwoordig niet meer telefonisch door.
De afspraak bij de RDW in Zwolle was dus om 15.10u.
13.10u: De post is geweest, maar geen kenteken……. Direct RDW bellen of ze het wel kunnen faxen om mailen
13.20u: Eindelijk iemand aan de lijn en doorverbonden met Zwolle
13.22u: Nieuw kenteken geregeld en ik zou net mij mailadres doorgeven….. zie ik de postbode (er komen er blijkbaar nu al 3 verschillende bedrijven). Naar buiten gerend en gevraagd of hij post had voor mij. Ja dus, inderdaad het kenteken. Ik de RDW-medewerker vriendelijk bedankt en toen kon ik de “platen” maken. Opeens ben ik mijn schoenen kwijt (kinderen hè!) en mijn camera. Zoeken zoeken.
13.50u: Eindelijk op weg. Nog mooi de tijd om lekker rustig binnendoor te kunnen rijden
13.55u: Nog in Meppel een enorm schurend en krakend geluid vanuit de aandrijflijn. Direct een parkeerplaats opgedraaid. Gelukkig was er tegenover een Kwik-Fit. Ik erheen en gevraagd of ik gebruik kon maken van een brug. Ze deden even wat moeilijk over de tijd enzo, maar toen ik zei dat ik alleen een brug nodig had en geen hulp, mocht ik direct op de 2-kolommer. Auto omhoog, starten, in de versnelling en onder de auto staan: De herrie kwam dus van de achteras! “OH SHIT JA!!!!”, dacht ik toen nog. Ik zou het oliepeil nog controleren van de as, maar nooit op het echte lijstje genoteerd. De achteras is ook het enig wat er eigenlijk zo onder gezet is. Hij is van de oude Bertone afgehaald, toen op een pallet gegaan en daarna een likje verf en daarna gemonteerd. Nooit enig spoor van lekkage gezien, dus er zat toen al niet veel meer in blijkbaar.
14.10u: Naar de buren gerend (Brezan) en een litertje olie gekocht. Het duurde nogal lang voordat ik geholpen werd…….
14.19u: Shit, een liter is niet genoeg!
14.20u: Weer naar de buren en nog een liter gehaald.
14.25u: Er zit nu genoeg olie in (bijna 2 liter erbij dus
) en de boel weer gestart. Geluid is weg!
14.35u: Kwik-Fitters bedankt voor het gebruik van de brug en de belofte gedaan om morgen met gebak langs te komen! Dan nu toch maar via de snelweg, niet mijn voorkeur, want dit zijn echt de allereerste kilometers die deze auto maakt en dat wilde ik graag op mijn gemak doen. Gelukkig allemaal wegwerkzaamheden, dus niet al te hard gereden. Hmmm, rijdt toch wel lekker hoor! Wat een stilte, al dat dempingsmateriaal doet zijn werk uitermate goed!
14:50u: Toch de RDW gehaald en alle papieren overhandigd.
15:10u: Schouwing ging supersnel en daarna naar de douane. Alles is nu geregeld.
15:35u: Op weg naar huis! Nu werd ik toch al wat brutaler en de rijstijl iets enthousiaster, wat een lekkere wagen is dit zeg!
16:40u: Via wat omwegen de auto uiteindelijk weer in de garage gereden. Nu wachten op het kenteken.
Bij de RDW
Zomaar
Groetjes,
Roel