Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

RE: Wankelt Alfa Romeo ?

zo apr 10, 2011 15:27

Weer een tegenslag: de terugkeer naar de Noord Amerikaanse markt is met een half jaar vertraagd en verschuift van eind 2012 naar medio 2013. Eén van de redenen is dat Marchionne niet tevreden is met de ontwerpen van de auto's die de basis vormen van de terugkeer naar de USA (Giulia/159-opvolger, Dodge Avenger en Chrysler 200 delen hetzelfde platform).

Dat betekent ook dat de Giulia/159-opvolger een half jaar later op de Europese markt verschijnt. Tot die tijd blijft Alfa tobben met een onvolledig programma.

Meer...

Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

RE: Wankelt Alfa Romeo ? Nieuwe Giulia vertraagd

zo apr 10, 2011 15:29

Ach ja, ze zijn al 10 jaar aan het roepen dat ze terug naar de USA zullen keren. Dan zal dat half jaartje extra ook geen verschil meer uitmaken.
En anders kunnen ze gewoon een Chrysl...Lancia Thema even ombadgen tot Alfa.
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo apr 10, 2011 21:41

Wat een prutsers daar bij Fiat. Verkopen, dit gaat nooit wat worden zo. Ze snappen daar het merk gewoon niet....

Corrado
Guru
Guru

Re: RE: Wankelt Alfa Romeo ? Nieuwe Giulia vertraagd

ma apr 11, 2011 17:08

Ach ja, ze zijn al 10 jaar aan het roepen dat ze terug naar de USA zullen keren. Dan zal dat half jaartje extra ook geen verschil meer uitmaken.
En anders kunnen ze gewoon een Chrysl...Lancia Thema even ombadgen tot Alfa.
Op zo'n Chrysler kun je alles plakken, als je van mening bent dat er ook Lancia op kan staan, toch? :evil:

Koen

Dinky Boy
Miniaturista

ma apr 11, 2011 17:20

Wat een prutsers daar bij Fiat. Verkopen, dit gaat nooit wat worden zo. Ze snappen daar het merk gewoon niet....
Ik denk dat Marchionne het merk heel goed snapt. Maar auto's met een eigen karakter en een trouwe schare liefhebbers passen niet in zijn (nogal optimistische) plannen grote volumes om te zetten, dus die ziel van Alfa moet kapot. Dat verklaart m.i. de opstelling van Fiat rondom het Centennial en het gedoe rondom het museum.

Quadrifoglio Verde
Member
Member

di apr 12, 2011 22:06

De 156 en 147 waren volgens mij succesvolle wagens. Helaas zat Fiat later in zwaar weer, waardoor de opvolger van de 147 te lang op zich liet wachten en de opvolger van de 156 te zwaar en te krap van binnen was. Ook GM techniek werd door de liefhebbers die de 159 nog wel wilden kopen, niet geaccepteerd in een Alfa.

Dus volgens mij is Alfa nu langzaamaan lekker aan het opkrabbelen met de Mito en Giulietta. Goed, volgens sommige wanhopige puristen zullen dat geen echte Alfa's zijn, maar tijden veranderen. Het zijn gewoon goede, moderne, veilige wagens met vooruitstrevende Italiaanse techniek en een relatief gezien eigen karakter. Als die lijn wordt doorgezet naar andere (amerikaanse) modellen, gaat het vast goedkomen, maar dat gaat niet van de 1 op andere dag. Na een aantal magere jaren, krijg ik nu juist het idee dat er weer wordt geinvesteerd in Alfa. er is bijvoorbeeld zelfs weer ruimte voor auto's als de 8C en 4C.

De verkoopcijfers zullen het leren, maar ik denk dat Alfa nog steeds met een groot imagoprobleem kampt bij het grote publiek. Het blijven slechte roestbakken die alleen voor een handjevol liefhebbers weggelegd zijn. De meesten gaan daarom toch meer "op zeker" en kopen liever iets Duits of Frans. Ik denk dat dat gewoon nog steeds het grootste probleem is, waarom het niet echt wil lukken met Alfa.

(daarbij vind ik het vreemd waarom er zoveel wordt gemopperd op het Centennial; ik ben er niet bij geweest, maar volgens mij is er verder geen enkel automerk dat zoveel aandacht heeft besteed aan een jubileum, zelfs terwijl ze er financieel niet al te best voorstaan. In bijna elk autoblad werd bijvoorbeeld uitgebreid stil gestaan bij dit evenement en bij 100 jaar Alfa)
1987 Alfa 75 3.0 V6
2019 Giulia 2.0T

Hylke
Moderator
Moderator

wo apr 13, 2011 08:43

Het automerk heeft die aandacht er niet aan besteed, dat zijn de liefhebbers ZELF geweest.
Die hebben er vervolgens ook nog een lieve duit voor betaald en kregen daar vrij weinig voor terug omdat het merk zelf het budget introk.

Het is maar goed dat Alfa Romeo in Nederland zo'n trouwe schare met liefhebbers met zich mee draagt, anders was er met geen woord over gerept in de pers.
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo

wo apr 13, 2011 08:54

Another factor slowing the Giulia's launch, the sources said, is that Marchionne is not happy with the design proposals he's seen from Chrysler's U.S.-based stylists in Auburn Hills, Michigan, for the Giulia's two siblings, the replacements for the Chrysler 200 and Dodge Avenger, which are due in 2013. The timing of the three mid-sized models is linked because they will share a platform, powertrains and major subsystems.
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

wo apr 13, 2011 10:36

Dus uit dat stukje van Pieter begrijp ik dat de Giulia zelfs door Amerikanen ontworpen gaat worden? :schrik:
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

KhaZ
Junior Member
Junior Member

wo apr 13, 2011 10:50

Dus uit dat stukje van Pieter begrijp ik dat de Giulia zelfs door Amerikanen ontworpen gaat worden? :schrik:
Dat lees ik ook ja.

Het moet niet gekker worden! :?

Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo

wo apr 13, 2011 11:09

Nee, zo lees ik dat niet: "the design proposals he's seen from Chrysler's U.S.-based stylists for the Giulia's two siblings".

We kunnen met zijn allen ook doorschieten in doemdenken ;)
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Dinky Boy
Miniaturista

wo apr 13, 2011 11:26

Anders gezegd: 'de ontwerpvoorstellen die hij heeft gezien van Chrysler's in de VS gehuisveste vormgevers voor de twee zustermodellen van de Giulia'.

Niet de Giulia zelf dus, maar de introductie wordt er wel door vertraagd. Of het de werkelijke reden is laten we maar in het midden.

Dinky Boy
Miniaturista

wo apr 13, 2011 11:38

Leuke column van Jesse Snyder.

Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo

wo apr 13, 2011 11:51

Leuke column van Jesse Snyder.
Folks who can bend metal like that can prop up a wobbly business case.
:thumbs:
Eat My Rust Racing

Corrado
Guru
Guru

wo apr 13, 2011 12:00

Het idee dat het platform Amerikaans is, is al erg genoeg, ook al zal dat voor de Alfa ongetwijfeld ietsje anders zijn dan voor die Tupperware varianten.

Ik ben m'n enthousiasme voor de keuzes van Marchionne inmiddels helemaal kwijt, hoewel ik 'm in het begin het voordeel van de twijfel heb gegeven. Alleen al de nieuwe Lancia gril dat niets meer is dan een Chrysler gril met Lancia logo maakt me spontaan sjagerijnig. Om over het idiote idee van een inspiratieloze en gedateerde Amerikaan met de naam Lancia Flavia maar helemaal te zwijgen. En dit is de man die over de brand Alfa Romeo beslist... :evil:

Koen

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”