Verrassende Qualificatie idd.
Webber heeft practice 3 zo goed als gemist (toch zeker met de hards) en dat heeft hij moeten bekopen in Q1 plus verkeer
Vettel is zowat de enige die in Q1 geen softs gebruikt heeft dus die heeft morgen voor de race nog extra frisse, Webber ook..., Petrov ook v.a. p10 diens pech was nog grotere pech voor Heidfeld die al 'n have ronde doorgestoomd had en na de rode vlag geen frisse bandjes meer op had die op temperatuur gehouden waren om tijdig een tijd te zetten Voor de race heeft Heidfeld nog wel frisse bandjes en Petrov nog meer (na z'n Q2-lap stil : dus die heeft nog 1 stel nieuwe(waren voor Q3) en 1 stel met 1,5 Qualif lap) .
Rosberg heeft getoond dat de MGP bij frisser weer de bandjes wel goed op temperatuur krijgt, zelfs de hards ; als' t warmerwordt gaan ze weer in de knoei komen met overmatige bandenslijtage
Schumi heeft weer gemist (stuurfoutje in z'n Q2 lap op softs) zoveel foutjes maakte hij vroeger toch niet
Als Rosberg ditmaal z'n start niet mist doet hij goed mee hoewel hij & Schumi in Q2 eerst nog 'n sets hards gebruikt hebben die dus minder fris zijn .
Alonso en Massa hebben in Q1, Q2 en Q3 telkens 1 run op softs gedaan dus vrij zuinig met bandjes omgesprongen . Massa heeft niet het voordeel van het nieuwe Aero pakket gehad, dus gelijke behandeling bij Ferrari ? Banco Santander betaalt...
Moest ik Buemi, Alguersari of di Resta geweest zijn ; ik had Q3 1 getimed rondje langzaam op hards gedaan en zo toch op p9 gekomen (Petrov deed niet mee) : dan had je 'n set softs uitgespaard én aan de propere zijde van de baan mogen starten én met hards kunnen starten waarmee je strategie kan aanpassen(als't koud is ga je snel voor softs en heb je de verplichte rondjes met elk bandentype : als 't warm is kan je een lange 1e stint doen) . Maar ja ; wie ben ik
De race kan interessant worden met een paar die gemist hebben in qualif door de Rode vlag of foute gok met hards en daardoor sneller zijn als hun voorliggers .
Ik bekijk het wel in Bretagne !
Mijn gedacht van de race ga ik niet met jullie kunnen delen helaas
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .
Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .