Uiteindelijk toen ik als reddende engel bij de super aankwam, was ons avontuurlijk poezebeest al gered door omstanders die snel een gereedschapssetje gekocht hadden (!) en de koplamp al uit de 33 geschroefd hadden..
Als ik het achteraf allemaal goed begrijp zat ons poezebeest klemvast met haar koppie ergens in de frontchassisbalk bij de koplamp/radiateur en kon er tot haar geluk alleen maar met menselijke hulp uit bevrijdt worden
Hm, da's weer eens wat anders dan een kat
in je vitrine...
Collega van mij heeft iets soortgelijks meegemaakt als jouw vriendin, maar dan met de kat van de buren. Die had ontdekt dat het onder de motorkap nog even wat lekkerder warm was dan er op. Totdat de collega instapte en startte en het dier het op een blèren zette. Helemaal ongeschonden is het er niet uitgekomen. Maar het leek er na de operatie en herstel niet minder vrolijk om en bovendien: wat op drie pootjes staat kan niet wiebelen. Jullie beestje heeft echt geluk gehad.
Dat heeft een ex-collega van mij ook meegemaakt: (tijd terug al, de veerpont tussen zeeuwsvlaanderen de rest van de wereld voer nog)
Was klaar met werken en startte de mercedes C200 diesel om naar de pont te rijden: hm vreemd, acculampje bleef branden en het gekrijs van een, naar wat hij dacht, V-snaar.
Nah eerst maar richting de pont (laatste afvaart die dag dus stressy), kijk ik daar wel even onder de kap.
Rit van pakweg 20km, komt in het schemerduister op t veerplein, zet de auto stil en trekt nietsvermoedend de kap open:Tot zijn niet geringe schrik schiet daar in het lantaarnlicht een wat hij vermoed, compleet ontvelde kat weg uit de motorruimte, hij schrok zich werkelijk lam!
Beest moet verschikkelijk geleden hebben, heeft daar dik 20 km tussen alle draaiende delen gezeten,viscofan, warme uitlaat etc.Hij weet dan ook wel zeker dat de kat dit uiteindelijk niet overleeft zal hebben (heeft nog geprobeerd om m te pakken maar t beest vertrok als een haas uiteraard...)
Had zelfs de multiriem eraf geduwd,(acculampje
) en derhalve startte t ding ook niet meer. Nah eenmaal thuis gesukkeld, de motorruimte goed geinspecteerd>een onbeschrijfelijke bende van haar en bloed enz, de complete staart van het arme dier lag er zelfs ergens bij, bizar gewoon...
Grtz,fRank