Persoonlijk vind ik een junior en een bertone beide niks door dagelijks gebruik.
Die raamstijlloze deuren zijn echt hopeloos. Windgeruis, lekkage, als je raampje open draait kan je het niet helemaal dicht draaien zonder dat het raam in het deur/raamrubber loopt. Dus deur stukje open en dan raampje dicht.
Maar is natuurlijk persoonlijk, je kan het ook voor lief nemen.
Vwb techniek, dat kan je mijns inziens dus wel gewoon voor 99,9% voor zijn. Mits je bereid bent veel geld uit te geven, en dan liefst van tevoren. (preventief) Of er zelf heel veel tijd in stoppen. Techniek en plus zwakke plekken is door en door bekend namelijk. Onderdelen zijn over het algemeen ruim voorradig tegen redelijk geld. Je kan natuurlijk nooit alles voor zijn, want 100% betrouwbaar bestaat niet, dat is een illusie, maar wel heel erg veel.
En op betrouwbaarheid van moderne auto's valt soms ook nog wel het nodige af te dingen, ook de vermeend degelijke merken.
(kennis met een nieuwe MB E klasse heeft al 2 keer stil gestaan met een bij de fabriek bekend probleem........)
Een voorbeeld zoals dat van zaagmans kan natuurlijk voorkomen, maar onder betrouwheid versta ik vooral dat de auto je niet laat staan en dat je normaal en veilig thuis kan komen. Soms wat klein ongemak valt niet uit te sluiten bij een oude auto.
Ter info we hebben zelf een bertone, berlina en een duetto. Heb zelf ook een jaar dagelijks in de bertone gereden.
En ik durf wel te stellen dat de deuren en ramen van die auto er netjes in zitten, hij heeft me ook nooit laten staan. Maar na verloop van tijd werd ik de herrie zat. (windgeruis ed, niet de motor
Niet erg of leuk zelfs als ik op een mooie weg rijd. Irritant tijdens suf dagelijks verkeer.
Als je dagelijks in klassieker wilt rijden nemen dan een berlina of een Giulia zou ik zeggen.
O ja het is jouw auto, maar ga aub niet de zoveelste nep GTA bouwen, en al helemaal niet op basis van een mooie onverprutste 1ste serie gtv. Financieel ook niet echt handig trouwens, 1ste serie gtv is bij mijn weten het meeste gezochte en duurste model. (buiten een echte originele GTA of TI super natuurlijk)
En wat GC als zei. Er is maar een ding echt belangrijk en dat is dat staat van de carroserie!!! Kosten van techniek vallen weg tegen de kosten van de body
Gr DJ