Overigens denk ik dat we ook weer (net zoals op het oude forum) een hoop stille lezers hebben die zich niet registreren als lid. Dit doordat ik het onzin vind als mensen zich verplicht moeten registreren om berichten te lezen (zoals op andere fora), we vertellen hier tenslotte niets geheims...
Dus: ben je nog niet geregistreerd, lees je dit en denkt dat het misschien ook leuk is om af en toe een reactie te plaatsen of misschien wel een eigen topic?
Ik ben één van die stille lezers die nu mijn eerste bericht post. Ik heb gekozen voor Alfason, alhoewel ik IRL Joost heet. Alfason omdat ik een zoon van een voormalige Alfarijder ben, mijn vader had drie Alfa's. Een Giulia, een Alfetta en een Alfasud. Vooral het mooie boxermotorgeluid van de Alfasud kan ik me herinneren, evenals de verhalen van het hoge rijcomfort. Roestproblemen waren er nauwelijks.
De Alfasud, uiteraard rood, was van eind jaren '70, tweedeurs met de dubbele ronde koplampen. Die versie vind ik ook de mooiste Alfasud. Compact en stoer en je bent sneller weg bij het stoplicht dan alle Slopels, Golfjes, Mercedessen en BMW's. En uiteraard de drie meters in de middenconsole. De Alfetta was de eerste serie, ook al zo'n markante wagen. De Giulia kan ik me veel minder van herinneren omdat ik toen heel klein was.
Maar Alfa's, het blijven mooie wagens. Daar kan geen "extreem betrouwbare" Aziaat of Slopel tegenop.