Langzaam aan krijgt de TI wat aandacht.
Uitlaatgeknutsel
De uitlaatlijn die nu onder de TI zit is een bak en braad geheel: een rechte pijp met 2 universele bosan dempers ertussen. De uitlaat werkt wel maar dempt te veel en geeft het geluid van een stoomlocomotief.
De in Belgie verworven originele uitlaat kan nog niet gemonteerd worden omdat er een ander origineel spruitstuk moet komen dat wel op de originele uitlaat past. Ik had dus toch niet goed gekeken wat er nu op zit.

. Op zich geen drama want dan zit er tenminste wel een origineel spruitstuk op straks.
De uitlaatsteunen aan de carrosserie zijn origineel en goed dus de originele uitlaat moet daaraan wel te hangen zijn. Detail is echter dat de 1750 kop 3 cm hoger is dan de originele 1300, maar ik hoop het op te kunnen lossen door een steun aan de uitlaat zelf te verlengen.
Geknutsel aan de motor
Een eerste poetsbeurt in het motorruim toont wat beter hoe de vlag erbij hangt. Ik heb al een uur gepoetst maar er zal nog wel een uurtje aan besteed moeten worden. Zodra alles schoon (genoeg is) zal ik haar eens rustig laten warmdraaien om te kijken of er snel nieuwe sporen ontstaan.
De laatste oliewissel blijkt volgens een kaartje in de auto in 2006 te hebben plaatsgevonden. Dat wordt dus weer eens tijd. Oliefilter (hangend filter) ligt al klaar. Ik weet dat er nu 10W60 inzit maar ik twijfel nog of ik wel/niet overstap naar 20W50. De Champion bougies vertonen wat roest en worden sowieso vervangen door NGK’s.
Ik twijfel nog wat ik met de ontsteking ga doen. Vervangen/ombouwen/reviseren/lekker laten zitten? Als ik daar een keuze in heb gemaakt kan ik ook beslissen wat ik met de bougiekabels ga doen, want die zien er wat gaar uit. Er zitten hele dunne bougiekabels in nu, blijkbaar standaard voor een Giulietta? Bougiedoppen zijn ook anders blijkbaar?
De solex carburateur is in uitstekende conditie, maar is te klein om de 1750 goed te voeden. Ik heb hiervoor een nieuwe Weber 32/36 DGV gekocht, die 1 op 1 zou moeten passen (met wat kleine aanpassingen natuurlijk) Samen met een flinke nog pas te maken K&N. De vraag is nu welke sproeierbezetting hierin moet komen? Wie heeft hiermee ervaring? Afstellen op de rollerbank komt nog wel maar de geldboom moet eerst weer even groeien
De koppeling moet ik nog bekijken. Er schaaft wat bij ingetrapte koppeling. Aangezien het een koppeling met drukveer is (geen lager) waarschijnlijk/hopelijk een kwestie van afstellen.