Carterventilatie dicht of ergens anders een lek?Dan maar weer zo, toch echt weer helemaal anders dan zwart!
Op den duur ook maar eens een andere motor klaar gaan zetten, want Q en James Bond (met hun snufjes) kunnen van mij leren. Olieverbruik valt wel mee, maar aan de rook te zien lijkt het 2 liter op 1000 kilometer. In de praktijk bij lange na nog geen liter op 1000 km.
bij gas los of juist bij gasgeven rook?@Bart-jan: Olie en luchtaanvoer systeem is allemaal in orde. Het moeten haast zuigerveren en klepgeleiders zijn. Kun jij me vertellen over het originele motorblok. Waar zat (vermoedelijk) de tik? Big end-lage ofzo? Ik loop met het idee om die motor weer op te lappen
Carterventilatie dicht of ergens anders een lek?Dan maar weer zo, toch echt weer helemaal anders dan zwart!
Op den duur ook maar eens een andere motor klaar gaan zetten, want Q en James Bond (met hun snufjes) kunnen van mij leren. Olieverbruik valt wel mee, maar aan de rook te zien lijkt het 2 liter op 1000 kilometer. In de praktijk bij lange na nog geen liter op 1000 km.
Olieverbruik hoeft niet per se naar beneden, dat is niet anders. Maar ik ben te goedgelovig, en hoop altijd dat die rommel van Forte de zuigerveren los maak, en/of reinigt. Ik heb er te weinig ervaring mee om er een oordeel over te geven. Maar op mijn werk zijn we bijvoorbeeld groot fan van de dieseltoevoeging van Forte. Daarmee vullen we de brandstoffilters. Is toch even een reiniging voor pomp, filterhuis, leidingen en verstuivers. Het is natuurlijk wishfull thinking maar misschien heeft Forte wel mee goeie middeltjes. Niet geschoten is altijd mis.Jens, hoe denk je met flushen je olie verbruik terug te dringen?
Grtz,fRank
Ik heb nog een V6. Die gaat binnenkort op een bokkie en uit elkaar. Niet reviseren, dat is een te groot woord. Meer toepasslijk is opknappen.
Forte motorflush heb ik in het verleden leuke resultaten mee geboekt!Olieverbruik hoeft niet per se naar beneden, dat is niet anders. Maar ik ben te goedgelovig, en hoop altijd dat die rommel van Forte de zuigerveren los maak, en/of reinigt. Ik heb er te weinig ervaring mee om er een oordeel over te geven. Maar op mijn werk zijn we bijvoorbeeld groot fan van de dieseltoevoeging van Forte. Daarmee vullen we de brandstoffilters. Is toch even een reiniging voor pomp, filterhuis, leidingen en verstuivers. Het is natuurlijk wishfull thinking maar misschien heeft Forte wel mee goeie middeltjes. Niet geschoten is altijd mis.Jens, hoe denk je met flushen je olie verbruik terug te dringen?
Grtz,fRank
Maar vermoedelijk doe ik het niet eens, want deze olie zit er net in en de motor is niet vuil vanbinnen. Slijtage is natuurlijk gewoon slijtage, snap ik ook.
@alfaqv75: Rook bij gasgeven, en bij heet worden in bijv. de file.
@Dries: Die 145 is van mijn moeder. Dit is trouwens een oudere, en nog een boxer!
Moa ik heb sokken zat, maar ben wel benieuwd. Je begon aan het blok idd de km's te voelen ...Psies!
Ik durf er een sok om te verwedden dat jur z'n ex-155 niet weer kent. Forte heeft nml ook een leuk truukje bij mn 3 ton oude 155 uitgehaald. Olieverbruik gereduceerd en merkbaar fijner lopen.
Overigens was dat blok zo vervuild dat we in de kop nog met wattenstaafjes en doeken aan de gang zijn gegaan...
In een motorblad hebben ze het getest op een oude yamaha, waren ze errg positief over!
in dit geval dus weldegelijk: Baat het niet...