Hallo,
Ik heb een 147 1.6 TS (105 pk versie) en wil die laten tunen!
Ik ben op zoek naar Alfa liefhebbers die bovenstaand type auto ook hebben laten tunen en ben benieuwd naar hun ervaringen hiermee!!
groet Peter-Paul.
Dat moet perse een fase3 motor zijn, wegens nieuwe RDW eisen. Die kosten meer dan een hele 2.0 selespeed kost en dan moet ie er nog ingebouwd worden ook. Je mag niet zomaar een 155blok in een 147 hangen, want die is van na 1998. Daar geldt voor dat je alleen het blok met alles wat er aan hangt er in mag zetten, als dat ook origineel op dat type auto geleverd is. Zomaar een blok overhangen zonder bijbehorende inlaat, uitlaat, katalysators en computer gaat niet meer goedgekeurd worden.bijv een 2.0 16v met andere nokkenassen ofzo.
of kost een hoop geldEen 147 1.6 tunen doe je door m te verkopen en een 147 GTA te kopen.
Les 1 van tunen: Begin met de snelste af fabriek geleverde versie van de auto.
De rest is gerommel in de marge.
De sport kan natuurlijk zijn om binnen de marge die geboden wordt (keuringseisen, raceklasse, persoonlijke uitdaging) toch het maximale er uit te halen. Voor een straatauto moet je dat niet willen als je het ook nog uitbesteed. Koop dan inderdaag gewoon een snel fabrieksmodel en kijk dan of je er nog wat aan kan of wil veranderen.Les 1 van tunen: Begin met de snelste af fabriek geleverde versie van de auto.
De rest is gerommel in de marge.
Klopt, maar ik ken iemand die een 147GTA pakte als basis, en die eens even lekker ging kietelen.De sport kan natuurlijk zijn om binnen de marge die geboden wordt (keuringseisen, raceklasse, persoonlijke uitdaging) toch het maximale er uit te halen. Voor een straatauto moet je dat niet willen als je het ook nog uitbesteed. Koop dan inderdaag gewoon een snel fabrieksmodel en kijk dan of je er nog wat aan kan of wil veranderen.Les 1 van tunen: Begin met de snelste af fabriek geleverde versie van de auto.
De rest is gerommel in de marge.
Mmm... jij bent wel eea gewend, dus dan is een 2.0 al snel traag. Toch kan je uit een 2.0 16V met stokken en kietelen nog wel 180 paardjes krijgen. Ook qua onderstel zijn ze best strak te krijgen zonder dat het gaat klapperen en stuiteren. De opgave gaat wel worden om een 2.0 met handbak te vinden, want een sillyspeed is lastig om echt sportief te rijden...en ook de 2 liter is zo traag dat je nog geen worst van tafel trekt ---> Gelijk een GTA bij elkaar sparen. Alhoewel je dan enorm gewicht in je neus hebt .
Gawd wat vielen die 147 2 liters tegen zeg. Na 2 weken al méér dan zat en verkocht voor veel te weinig maar blij dat ik er vanaf was.
Wegligging van pa zijn VAG (A3 met verlagingsveren) op dat moment was zelfs ook nog beter dan een 'sportieve' ? Alfa, 147...
en ook de 2 liter is zo traag dat je nog geen worst van tafel trekt ---> Gelijk een GTA bij elkaar sparen. Alhoewel je dan enorm gewicht in je neus hebt .
Gawd wat vielen die 147 2 liters tegen zeg. Na 2 weken al méér dan zat en verkocht voor veel te weinig maar blij dat ik er vanaf was.
Wegligging van pa zijn VAG (A3 met verlagingsveren) op dat moment was zelfs ook nog beter dan een 'sportieve' ? Alfa, 147...
Blij dat ik ouwe alfa's rij en een aso duitser als daily!!!