Bandenaanpassing midden in het seizoen 2013, ja of nee?

Ja, banden zijn nu te bepalend.
30%
11
Nee, je doet dat niet midden in een seizoen
70%
26
 
Totaal aantal stemmen: 37
Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: F1 2011 geklep

za mei 07, 2011 14:35

Vreemde Q3 : enkel de McLarens, Petrov & Alonso deden 2 runs .
De RedBulls zijn zo zeker van hun stuk dat ze niet meer buiten reden, MGP's deden slechts 1 run op't laatst ook Heidfeld en Massa deed zelfs geen volledige ronde .
Blijkbaar zijn de frisse softs voor de race belangrijker dan een paar plaatsen verder vooraan op de grid .
De Ferrari's deden wel het meeste rondjes ; Massa deed nog een extra run in Q2 omdat p11 dichtbij kwam...(maar dat is wel aan de goede zijde van de baan dus misschien beter dan p10...) in Q1 reed Massa al op de softs totaal overbodig met Koba aan de kant de Lotussen voorblijven op hards zou toch moeten kunnen :? Wel is er misschien geopteerd om niet voor een tijd te gaan in Q3 en frisse banden voor de race te behouden ; Ik heb niet gezien of Massa in Q3 buitenreed op hards of softs anderzijds was tijd Alonso misschien indicatie dat er in't beste geval p5 of p6 inzat...
Alonso verbeterde niet in z'n 2e run maar heeft Q1 wel op hards gedaan . Mogelijk wil Ferrari 2 taktieken proberen ; Massa starten op hards en nadien zoveel mogelijk op softs : dan is hij van de hards snel verlost en gewapend naar't race-einde toe . Alonso kan proberen de strijd met de McLarens aan te gaan... Rosberg zou wel eens buiten bereik kunnen liggen omdat de MGP's beter temperatuur in de hards krijgen voor de eindrun .
Misschien pakt Webber Vettel wel in de start :twisted: met alle leuke gevolgen vandien voor 't vervolg en Rosberg & Hamilton hebben beter werkende KERS om bij de start wat te forceren ... Alonso gaat weer fout buitenom proberen vrees ik en daarna met Button, Petrov & Schumi mekaar hinderen zodat Heidfeld en Massa ervoorbij glippen #-o
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: F1 2011 geklep

za mei 07, 2011 15:12

't waren dus mechanical problems bij Massa... zou die nu moeten starten op de banden waarmee hij vertrok of mag je kiezen als je geen tijd reed ? :?:
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: F1 2011 geklep

za mei 07, 2011 16:42

en dat spreekt Massa nu weer tegen : Ik maakte een fout in turn9 en besloot om de banden te sparen voor de start van de race(dus toch starten op softs) en direct de pit in te rijden ... :?
Wel hebben ze voor de qualif z'n motor gewisseld voor degene die in Maleisie en China al gebruikt is :?:

ziet er niet zo gunstig uit voor de rosso's .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: F1 2011 geklep

za mei 07, 2011 21:47

vond die beelden van boven de cockpit erg mooi om te zien hoe ze de lange bocht (9?) door komen

geen echte verrassing, red bull is te sterk, ben bang dat ferrai weer er niet ana te pas gaat komen :?
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: F1 2011 geklep

ma mei 09, 2011 00:25

Ik vond het weer een geweldige race. Wat maakt dat DRS een verschil! De dagen van treintjerijden lijken echt voorbij daarmee.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

Re: RE: F1 2011 geklep

ma mei 09, 2011 08:16

Ik vond het weer een geweldige race. Wat maakt dat DRS een verschil! De dagen van treintjerijden lijken echt voorbij daarmee.
al was het denk ik niet eens nodig geweest bij deze race, het zat vol met actie (zo veel dat er geregeld gekozen moest worden welk gevecht te laten zien)...

de grootte vraag: is Ferrari op de goede weg? Ik denk dat Alonso een geweldige race heeft gereden, maar Massa zakte veel te ver naar achteren... Denk dat ze nog niet de aansluiting hebben, ook Mercedes zit nu op hetzelfde niveau als Ferrai dus met de Red Bulls ergens ver vooruit zijn er nu 3 teams die in de achtervolging zijn (McLaren, Mercedes en Ferreri). En misschien ook nog een beetje renault...
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
RalfUittenhout
Member
Member
Berichten: 170
Lid geworden op: vr nov 12, 2010 22:12
Locatie: Urmond

RE: F1 2011 geklep

ma mei 09, 2011 08:24

ik denk dat het aan het einde van het seizoen wel gedaan is met massa en schumacher, die hebben zon grote achterstand op hun teamgenoten, je ziet het ook in hun ronde/kwalificatie tijden.
Button en webber daarentegen zijn goede nummers 2 die hun teamgenoot goed onder druk weten te zetten..

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: F1 2011 geklep

ma mei 09, 2011 08:51

webber vettel onder druk zetten??? naaaah nee :roll:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
RalfUittenhout
Member
Member
Berichten: 170
Lid geworden op: vr nov 12, 2010 22:12
Locatie: Urmond

Re: RE: F1 2011 geklep

ma mei 09, 2011 08:58

webber vettel onder druk zetten??? naaaah nee :roll:
wakker houden dan?

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: F1 2011 geklep

ma mei 09, 2011 08:59

Ik vind het vooral schrijnend hoeveel tijd Ferrari bij de Pitstops verspeelt vooral bij Massa hebben ze zodanig geknoeid dat hij een pak punten verspeelt . Normaliter had Massa de strijd kunnen aangaan met Hamilton, Rosberg & Button . meest schrijnend was dit merkbaar met de simultane pitstop waarbij Hamilton in de pit in kon halen en dan weten dat MGP even snel is in de pit en RedBull een pak sneller...
En als je dan hoort dat ze in de windtunnel van Toyota team Europe tot heel andere resultaten komen en zo merken dat hun windtunnel foute info geeft... zit er echt wel een serieuze update in .
Schumi begint iets te veel als 'n gewond dier om zich heen te slaan . :?
Het was ook koud wat goed is voor MGP en slecht voor Ferrari vooral met de hards verliezen ze dan terrein op de softs daarentegen zijn ze op racepace het dichtst bij RedBull zelfs .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

Re: RE: F1 2011 geklep

ma mei 09, 2011 10:10

webber vettel onder druk zetten??? naaaah nee :roll:
wakker houden dan?
vorig jaar nog wel, maar nu wordt hij (helaas want ik mag die webber wel) compleet rond zijn oren gereden.. Zowel in de race als in de kwalificatie....

over die windtunnel, hoe heeft ferrari dan voorgaande jaren de windtunnel gebruikt???

pitstops zijn idd matig tot slecht bij Ferrari, toen schumaher daar nog reed was Ferrari juist veruit het beste daarin... Ik snap er niks van dat ze daar niet veel meer op oefenen, dan een wielmoer of zo niet wil kan een keer gebeuren maar bij McLaren was het zelfs 2x... Ook die gasten moeten eens goed gaan oefenen!!
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: F1 2011 geklep

di mei 10, 2011 13:31

Problemen voor Jerome d'Ambrosio. Hoewel hij momenteel prima presteert, staat zijn stoeltje bij Virgin toch onder druk. De reden is helaas al vaak genoeg gehoord: geld. Een sponsor komt zijn beloftes niet na.

Volgens het Belgische Nieuwsblad zijn er een aantal sponsoren die de gouden bergen, die ze d'Ambrosio beloofden in de winter, niet kunnen leveren. Manager -en teambaas van Renault- Eric Boullier is het gesteggel zat. "Alles wat door de zogenaamde sponsoren is beloofd, wordt niet nagekomen", zei hij. "En bij Virgin worden ze ongeduldig. Als de situatie niet verandert, overwegen ze om Jerome te vervangen door Robert Wickens."

Wickens is een Canadees die in het juniorteam van Virgin rijdt in de Formule Renault 3.5. D'Ambrosio zelf liet weten deze kwestie over te laten aan zijn management.
zou erg jammer zijn, mede omdat hij Glock toch wel de baas is :!:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: F1 2011 geklep

di mei 10, 2011 16:46

Ook hier maar even dan....

BREAKING NEWS!

Vitaly Petrov zou betrapt zijn op het aan boord hebben van een revolutionaire carbonmagneet. Deze, door de coureur inschakelbare en zeer sterke, magneet zou in staat zijn om andere wagens op vitale momenten van hun lijn te doen afwijken en richting Petrov's wagen te sleuren waardoor het lijkt alsof deze gericht een aanval plegen op Petrov, een corrigerende actie moeten ondernemen om de racelijn te hervatten en zo Petrov in staat stellen om plaatswinst te kunnen boeken.

Tot nu toe is het enig aanwijsbare slachtoffer ene zekere Michael S. die na de, uiteraard door de carbonmagneet veroorzaakte, touché met Petrov de pits kon opzoeken voor een nieuwe neus en daardoor kansloos werd in de strijd om de overwinning. De heer S. is tevens degene die het nieuws over de vermeende carbonmagneet wereldkundig maakte.

Geheel nieuw is het concept van de carbonmagneet niet daar door de jaren heen de heer Magere H. regelmatig betrapt is op het plaatsen van dergelijke magneten achter de vangrails op kritieke punten van verschillende circuits. Filmpjes van de gevolgen van deze magneten circuleren reeds sinds langere tijd op sites als youtube.com. Gelukkig bleven de gevolgen van de pogingen van Magere H. beperkt tot slechts materiaalschade en gekneusde ego's.

Wel nieuw aan bovengenoemd concept is dat deze magneet nu klein genoeg is om aan boord van een F1 wagen te plaatsen en dat deze door de coureur in- en uitschakelbaar is.

Mijnheer S. liet, bij monde van zijn zaakwaarnemer Willy W., desgevraagd weten het echt heul gemeen te vinden om belegen talent op deze manier te behandelen en dat hij als oudste deelenemer zonder meer recht op voorrang zou hebben. Hij beraadt zich momenteel over eventuele juridische stappen.

Vitaly Petrov was niet bereikbaar voor commentaar.

Big Thumb News Agency
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
paulsteeman
Guru
Guru
Berichten: 1167
Lid geworden op: di jan 03, 2006 20:56
Locatie: Heemskerk

RE: F1 2011 geklep

di mei 10, 2011 20:15

:jumping:
http://www.bandenmotel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

156 SW 1.9JTD 16V 140 PK 2004 was de vorige
Rij nu voorlopig Mercedes.....

Turbolag, the 2 seconds the other driver thinks he has a chance

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: F1 2011 geklep

ma mei 23, 2011 10:00

ben in slaap gevallen tijdens de race, Barcelona is een circuit waar nooit wordt ingehaald maar dat was nu ook wel anders...
ondanks dat, was ik nadat Alonso was teruggevallen in slaap gevallen (maar volgens mij heb ik ook niet veel gemist)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Terug naar “Het Forum Café”