Gebruikersavatar
ALFAHEIDA
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 917
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 21:23
Locatie: Sint Annaparochie
Contacteer: Website

RE: Anabole kuur Alfasud; En wederom drama :(

za mei 28, 2011 19:04

Ja, da's zwaar balen Martijn. Inderdaad toch de pakking even checken of die goed afdicht.
Zet em op, en je weet het....al het goeie komt langzaam.... :wink:

Groet,

Erwin
-159 1750 Tbi SW Ti
-164 Aut. 3.0 12v

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: Anabole kuur Alfasud; En wederom drama :(

za mei 28, 2011 22:46

Check even of de koelwateraansluiting op je inlaatspruitstuk niet aan het lekken is?

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6902
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Anabole kuur Alfasud; En wederom drama :(

zo mei 29, 2011 00:12

Als het zo snel volloopt zou ik haast zeggen dat je ergens een paar slangen verkeerd om hebt zitten. :oops: Slang voor de rembekrachtiger en een kachelslang omgdraaid oid? :?
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2146
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:51
Locatie: Culemborg

RE: Anabole kuur Alfasud; En wederom drama :(

zo mei 29, 2011 01:49

heb je de cilinderkoppies ook laten afpersen?
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
martijnsud
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 615
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:45
Locatie: Drachten / Stiens

RE: Anabole kuur Alfasud; En wederom drama :(

zo mei 29, 2011 09:17

Bedankt voor de reactie!

Ik ga aankomende zaterdag kijken wat er aan de hand is. Aangezien ik de andere zijde ook niet vertrouw, ga ik eerst een compressie meting doen.
Slangen zijn goed aangesloten, daar ligt het niet aan :lol:
Cilinderkoppen zijn volgens mij niet afgeperst maar dat ga ik maandag vragen aan de leverancier.

Weet iemand ook zo of er verschil zit in de koppaking van een 1.7 met hydr. klepstoters of mechanische klepstoters?
Op de website van Tuynder kan ik er zo niet achter komen.

Lijkt bijna erop dat er een koelkanaal niet wordt afgedicht o.i.d.

Martijn
Giulietta TCT MA
Fiat Punto TwinAir
Alfasud 1.7 TI QV SAVALI
155 2.0 16V EVO
Alfasud Giardinetta 'Servizio'

Gebruikersavatar
zbo67
Member
Member
Berichten: 214
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 22:17
Locatie: St Annaparochie

RE: Anabole kuur Alfasud; En wederom drama :(

zo mei 29, 2011 20:21

Dat is balen was wel een beetje benieuwd hoe de motor zou lopen,nou ja sucses weet ckr dat het weer goed komt.
Bodidley zeewaterbestendige alfist.
[img]http://alfaromeo164register.com/banners ... intain.gif[/img]


164qv12v trackday tool
Giulia Btech

Gebruikersavatar
martijnsud
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 615
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:45
Locatie: Drachten / Stiens

RE: Anabole kuur Alfasud; En wederom drama :(

do jun 02, 2011 16:07

Mijn broer was vandaag in de mogelijkheid om samen met een kameraad van hem een compressie meting te doen:

Cilinder 1 : 5Bar
Cilinder 2 : 5Bar
Cilinder 3 : niet mogelijk ivm waterslag
Cilinder 4 : 7Bar

Ik snap er langzamerhand niks meer van...
Motor is natuurlijk koud en heeft nog niet kunnen lopen met de nieuwe kop en koppakking.

Iemand nog een idee of suggestie wat er aan de hand kan zijn? Ander begin ik zaterdag maar weer met demonteren...... :(


Martijn
Giulietta TCT MA
Fiat Punto TwinAir
Alfasud 1.7 TI QV SAVALI
155 2.0 16V EVO
Alfasud Giardinetta 'Servizio'

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

Re: RE: Anabole kuur Alfasud; En wederom drama :(

do jun 02, 2011 20:36

Mijn broer was vandaag in de mogelijkheid om samen met een kameraad van hem een compressie meting te doen:

Cilinder 1 : 5Bar
Cilinder 2 : 5Bar
Cilinder 3 : niet mogelijk ivm waterslag
Cilinder 4 : 7Bar

Ik snap er langzamerhand niks meer van...
Motor is natuurlijk koud en heeft nog niet kunnen lopen met de nieuwe kop en koppakking.

Iemand nog een idee of suggestie wat er aan de hand kan zijn? Ander begin ik zaterdag maar weer met demonteren...... :(
Zit er geen koelwateraansluiting op je inlaatspruitstuk dan? Ik heb niet gekeken bij de 8V die bij mij in de werkplaats klaar staat voor een projectje, maar ik weet toch bijna zeker dat er een pijp op het inlaatspruitstuk zit die aan de thermostaat vast zit rechts. Links zit vast ook zoiets.

Gebruikersavatar
martijnsud
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 615
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:45
Locatie: Drachten / Stiens

Re: RE: Anabole kuur Alfasud; En wederom drama :(

do jun 02, 2011 20:55

Mijn broer was vandaag in de mogelijkheid om samen met een kameraad van hem een compressie meting te doen:

Cilinder 1 : 5Bar
Cilinder 2 : 5Bar
Cilinder 3 : niet mogelijk ivm waterslag
Cilinder 4 : 7Bar

Ik snap er langzamerhand niks meer van...
Motor is natuurlijk koud en heeft nog niet kunnen lopen met de nieuwe kop en koppakking.

Iemand nog een idee of suggestie wat er aan de hand kan zijn? Ander begin ik zaterdag maar weer met demonteren...... :(
Zit er geen koelwateraansluiting op je inlaatspruitstuk dan? Ik heb niet gekeken bij de 8V die bij mij in de werkplaats klaar staat voor een projectje, maar ik weet toch bijna zeker dat er een pijp op het inlaatspruitstuk zit die aan de thermostaat vast zit rechts. Links zit vast ook zoiets.
Ik ga zaterdag kijken of ik wat kan vinden. Cilinderkoppen zijn geflowt en bewerkt dus misschien is er daardoor wat misgegaan.
Overigens vind ik de compressie wel aan de lage kant, of heb ik het mis.???

Martijn
Giulietta TCT MA
Fiat Punto TwinAir
Alfasud 1.7 TI QV SAVALI
155 2.0 16V EVO
Alfasud Giardinetta 'Servizio'

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: Anabole kuur Alfasud; En wederom drama :(

vr jun 03, 2011 07:31

Statische compressie zal allicht minder zijn doordat je kleppen langer open staan. Je levert daar wat in, om in ruil meer mengsel bij hogere toeren in je cylinders te krijgen.

Gebruikersavatar
reijnaje
Guru
Guru
Berichten: 1918
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:17
Locatie: Prinsenbeek

Re: RE: Anabole kuur Alfasud; En wederom drama :(

vr jun 03, 2011 07:50


Zit er geen koelwateraansluiting op je inlaatspruitstuk dan? Ik heb niet gekeken bij de 8V die bij mij in de werkplaats klaar staat voor een projectje, maar ik weet toch bijna zeker dat er een pijp op het inlaatspruitstuk zit die aan de thermostaat vast zit rechts. Links zit vast ook zoiets.
Ja die aansluiting zit er aan beide kanten, loopt van beide kanten naar de thermostaat.

Wat ik me zou kunnen voorstellen is dat er een koelwaterslang aan de aansluiting zit die normaal gesproken het vacuüm creëerd voor de rembekrachtiger.
1983 Alfasud Sprint 16V
1992 Alfa 33 16V

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6902
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: RE: Anabole kuur Alfasud; En wederom drama :(

vr jun 03, 2011 10:03

Als het zo snel volloopt zou ik haast zeggen dat je ergens een paar slangen verkeerd om hebt zitten. :oops: Slang voor de rembekrachtiger en een kachelslang omgdraaid oid? :?
:wink: Lijkt mij eigenlijk de enige manier om een cilinder zo snel vol te laten lopen...

Zijn da behuizingen voor de carbs op enige wijze aangepast/bewerkt?
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

karotti
Newbie
Newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: zo feb 05, 2006 13:15

RE: Anabole kuur Alfasud; En wederom drama :(

vr jun 03, 2011 11:15

hij zal wel roken als die het straks doet. :P
156 3.2 gta g3 met squadra
156 1.8 met in de toekomst een squadra cip (exit)
33 16v met squadra chip (exit)

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

Re: RE: Anabole kuur Alfasud; En wederom drama :(

vr jun 03, 2011 15:10


Zit er geen koelwateraansluiting op je inlaatspruitstuk dan? Ik heb niet gekeken bij de 8V die bij mij in de werkplaats klaar staat voor een projectje, maar ik weet toch bijna zeker dat er een pijp op het inlaatspruitstuk zit die aan de thermostaat vast zit rechts. Links zit vast ook zoiets.
Ja die aansluiting zit er aan beide kanten, loopt van beide kanten naar de thermostaat.

Wat ik me zou kunnen voorstellen is dat er een koelwaterslang aan de aansluiting zit die normaal gesproken het vacuüm creëerd voor de rembekrachtiger.
als het spruitstuk niet goed aansluit op de kop, lekt volgens mij de boel ook heel snel vol vanuit het inlaatkanaal?

Gebruikersavatar
martijnsud
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 615
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:45
Locatie: Drachten / Stiens

RE: Anabole kuur Alfasud; En wederom drama :(

vr jun 03, 2011 19:47

Ik 'hoop' dat het ook zoiets is, morgen zullen we het weten of ik wat heb kunnen vinden....

Martijn
Giulietta TCT MA
Fiat Punto TwinAir
Alfasud 1.7 TI QV SAVALI
155 2.0 16V EVO
Alfasud Giardinetta 'Servizio'

Terug naar “Tuning onderwerpen”