Er is goed nieuws aan het front(en ook oud nieuws wat wat minder is,dus daar begin ik mee)
Een aantal weken terug pakte ik de 75 nog eens voor een ritje,aangezien ik geen zin had in de 33.
Helaas(of misschien gelukkig) met het naar huis rijden,voelde mn koppeling met opkomen ineens heel vreemd aan.
Aangezien mn druklager al sinds ik de 75 heb zo af en toe eens een rare kreun liet horen met het opkomen van de koppeling,denk ik dat die de geest gegeven heeft,of door mn drukgroep heen is gegaan.
Het leek me niet zon probleem,aangezien ik nog een 2,0 TS bak hed liggen,dacht ik daar de complete koppelingsset uit te halen.
Nadat ik het complete vliegwielhuis met drukgroep gedemonteerd had,bleek het druklager wat daarin zat ook al kijhard te ruizen,en de drukgroep was al voor 50% ingesleten waar het druklager raakt.
Practisch onbruikbaar spul dus
Gelukkig bleek na een paar telefoontjes dat stephen nog wel een frisse drukgroep met een knappe koppelingsplaat had liggen voor me.
Afgelopen vrijdag dat setje opgehaald,en toen even naar een aantal onderdelen leveranciers geweest die telefonisch allemaal vertelden dat ze me wel een nieuw druklager konden leveren.
Helaas kon nog de brezan,nog cartal,nog vink automaterialen nog een los druklager leveren(alleen complete koppelingsset).
Gelukkig had autoservice amato op de beverkoog nog een druklager op de plank liggen,soort van NOS,aangezien de prijs er nog in guldens op staat
Nu kan ik dus tegelijk met het wisselen van de motor ook de koppeling vervangen.
En dan het goede nieuws:
Dinsdagavond komt turbomarc hierheen,met een kar en een motortakel,om de turbomotor op te halen en bij het thuis neer te zetten.
Daarna is het de planning dat ik de laatste deeltjes aan de motor schroef(ik mis een paar kleine dingetjes,die Marc nog wel heeft) en dan kan ook de 75 naar marc toe,zodat de motor en koppeling gewisseld kunnen worden