Gebruikersavatar
stof
Guru
Guru
Berichten: 1220
Lid geworden op: zo jan 09, 2005 05:05
Locatie: Rotterdam

RE: Gereedschap: welke ratel gaat NIET kapot?

zo jun 05, 2011 21:15

wow wat een reacties :)

't gaat'om een 1/2" ratel trouwens, de 3/8" heb ik nog steeds de originele van dus dat gaat prima. Zo heel erg lomp ben ik ook weer niet, en als er meppen met een hamer aan te pas moeten komen pak ik altijd gewoon netjes een kruisstuk of gewoon een ringsleutel als dat gaat.

Misschien beb ik gewoon pech hoor dat kan ook, msar ik wilde nu gewoon iets beters hebben!

ik heb al een hazet gevonden voor 40 euro, ga nog ff kijken naar de andere genoemde merken. Marktplaats staat vol(gespamd?) met Tengtools, iemand daar ervaring mee?
Nu met 2, 4 èn 8 cilinders in L, B en V-opstelling!

WAARSCHUWING: Dit bericht kan ironie of sarcasme bevatten. Stop met lezen als U humeurschommelingen, misselijkheid of verhoogde bloeddruk ervaart.

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8875
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: RE: Gereedschap: welke ratel gaat NIET kapot?

zo jun 05, 2011 21:24

Marktplaats staat vol(gespamd?) met Tengtools, iemand daar ervaring mee?
Heb er wel eens mee gewerkt, was wel kwalitatief mooi spul, ook erg shiny en glad. Zat ook 'levenslange garantie' op (USA). Overigens weet ik niet of Tengtools verschillende productlijnen heeft en ik dan weer de duurste variant heb gezien, dat zou ook nog kunnen natuurlijk.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8037
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: Gereedschap: welke ratel gaat NIET kapot?

zo jun 05, 2011 21:35

Monteurshandschoenen Remco...? :roll:

:lol:

Grtz,fRank

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6902
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Gereedschap: welke ratel gaat NIET kapot?

zo jun 05, 2011 21:54

Werkt wel fijn kan ik zeggen. :mrgreen:

Mijn excuus was dat ik een paar proefsetjes had gekregen. :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

Re: RE: Gereedschap: welke ratel gaat NIET kapot?

zo jun 05, 2011 22:17

wow wat een reacties :)

't gaat'om een 1/2" ratel trouwens, de 3/8" heb ik nog steeds de originele van dus dat gaat prima. Zo heel erg lomp ben ik ook weer niet, en als er meppen met een hamer aan te pas moeten komen pak ik altijd gewoon netjes een kruisstuk of gewoon een ringsleutel als dat gaat.

Misschien beb ik gewoon pech hoor dat kan ook, msar ik wilde nu gewoon iets beters hebben!

ik heb al een hazet gevonden voor 40 euro, ga nog ff kijken naar de andere genoemde merken. Marktplaats staat vol(gespamd?) met Tengtools, iemand daar ervaring mee?
niet? :lol:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
stof
Guru
Guru
Berichten: 1220
Lid geworden op: zo jan 09, 2005 05:05
Locatie: Rotterdam

RE: Gereedschap: welke ratel gaat NIET kapot?

zo jun 05, 2011 22:19

handschoenen? ik dacht dat we het allemáál deden om de volgende dag met zwarte klauwen op je werk te kunnen zitten...
Nu met 2, 4 èn 8 cilinders in L, B en V-opstelling!

WAARSCHUWING: Dit bericht kan ironie of sarcasme bevatten. Stop met lezen als U humeurschommelingen, misselijkheid of verhoogde bloeddruk ervaart.

Gebruikersavatar
diele
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2180
Lid geworden op: wo okt 19, 2005 21:39
Locatie: Trans-Axel City 130 km van Zolder.
Contacteer: Website

RE: Gereedschap: welke ratel gaat NIET kapot?

zo jun 05, 2011 22:33

Ik heb al 7 jaar een electrische sleutel van 18 volt , van Snap-On deze gebruik ik als ratel het ding veroorzaakt een soort trilling waardoor alles los komt...ook bij twintig jaar oude auto's. :wink:
75 1.8 ie

Landcruiser
MB 320 CR Diele-Tech Reesert
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6902
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: RE: Gereedschap: welke ratel gaat NIET kapot?

zo jun 05, 2011 22:34

handschoenen? ik dacht dat we het allemáál deden om de volgende dag met zwarte klauwen op je werk te kunnen zitten...
Ik wil de vooroordelen van mensen over de kwaliteit van Alfa's niet bevestigen. :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: Gereedschap: welke ratel gaat NIET kapot?

zo jun 05, 2011 22:52

Mannesmann is al jaaaaren eigendom van een groot Chinees bedrijf en heeft dan ook de bijbehorende kwaliteit. Ze gebruiken de naam om het beste spul wat ze maken te verkopen in Europa, maar er zit wel een grens op hoe goed het feitelijk is. HBM koopt bij dezelfde Chinees in. Als je containers vol bestelt, kan je het op je eigen naam krijgen in de kwaliteit die je wilt. Ik heb een kar van HBM/Mannesmann en de kar is een stuk beter dan het spul wat er in zit. Het meeste zit m'n eigen gereedschap voor in de plek en wat er uit is gekomen zit in het kistje wat mee gaat naar de sloop en dergelijke. De ratels zijn zo-zo en ik merkte dat ik ze eigenlijk direct heb uitgespoten met remmenreiniger en voorzien van fatsoenlijk vet. Dat scheelde nogal in het sleutelen en ik vermoed dat ze daardoor een stuk langer mee zullen gaan.

Heb je al op eBay Duitsland gekeken? Daar koop je vaak heel mooi spul tweedehands voor niet al te veel geld. Vier tientjes voor een ratel ben je daar ook wel kwijt, maar dan heb je wel een gedore of zo. Stahlwille vindt je er ook veel, want in Duitsland is het een bekend topmerk.

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2439
Lid geworden op: di aug 11, 2009 20:49

Re: RE: Gereedschap: welke ratel gaat NIET kapot?

zo jun 05, 2011 23:32

handschoenen? ik dacht dat we het allemáál deden om de volgende dag met zwarte klauwen op je werk te kunnen zitten...
Hier wel, heb een semi medisch beroep, zwarte klauwen of ook maar randjes zijn een no-go...

:oops: Ik heb een ratel van de action :oops: . Ja lachen!
Omdat 'ie geen drol kost ga ik er ook zo mee om. Ik heb er al met een 2m lange pijp aan staan hengsten. En wat blijkt, hij wil gewoon niet stuk!

(maar hij wordt wel minder, maar voor nu lig ik dubbel)
'18 Giulietta Super Veloce TCT
'91 33 1.3S
'89 33 16v carbs
'76, '79 & '91 stokbroden

easyrider
Full Member
Full Member
Berichten: 259
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 19:57
Locatie: Vught
Contacteer: Website

RE: Gereedschap: welke ratel gaat NIET kapot?

zo jun 05, 2011 23:38

Ik gebruik hier voornamelijk Facom en dat gaat er niet altijd zuinig aan toe.
Voor het echte lompe werk heb ik ooit eens een set gekocht bij de ALDI !!!
en geloof het of niet, niet kapot te krijgen en dat voor € 20,- :shock:

Gebruikersavatar
rednal
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 903
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 21:37
Locatie: Hardenberg
Contacteer: Website

Re: RE: Gereedschap: welke ratel gaat NIET kapot?

zo jun 05, 2011 23:45

Zelf heb ik van alles wat en ik koop ook regelmatig wat uit de eurobak bij de bouwmarkt, gewoon omdat ik liever een steeksleutel van 50 cet verbuig/ afslijp ipv een dure Hazet sleutel. :wink:
Dat klinkt bekend, heb er ook al een bakje vol van, extra dun, smal, geknikt, verlengt en soms onherkenbaar. :roll:
Alfetta GTV 1980, Alfasud Sprint 1983, Alfa Giulietta 940

Gebruikersavatar
diele
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2180
Lid geworden op: wo okt 19, 2005 21:39
Locatie: Trans-Axel City 130 km van Zolder.
Contacteer: Website

RE: Gereedschap: welke ratel gaat NIET kapot?

ma jun 06, 2011 10:36

Ik had ooit een draaibank van HBM in Foe-Yong-Hai kwaliteit , als je op Wikipedia kijkt bij "speling" zie je een foto van die machine ! :lol:
75 1.8 ie

Landcruiser
MB 320 CR Diele-Tech Reesert
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4400
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

RE: Gereedschap: welke ratel gaat NIET kapot?

ma jun 06, 2011 10:45

Ik heb een 1/4" ratelset van Tengtools waar ik alles mee doe waar het niet voor gemaakt is (veeeeel kracht zetten) en dat al jaren lang en ding is nog steeds niet stuk!!
Onbekend merk maar wat bij betreft goed spul.
Beta ratels ken ik niet maar overige spul van beta vind ik niet bijzonder goed.
Gedore gebruik ik veel op mijn werk (ook misbruik) en kan veel hebben.
Snap on ratels kunnen ook stuk (wel eens gelukt) maar zijn wel goed maar ook te duur naar mijn mening. Prijs/kwaliteit verhouding.
Ik sleutel zowel voor m'n werk als prive regelmatig.

Gr DJ

Gebruikersavatar
Geert-Jan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 993
Lid geworden op: di aug 28, 2007 10:56

RE: Gereedschap: welke ratel gaat NIET kapot?

ma jun 06, 2011 10:52

Ik heb een ratelset wat ik van mn schoonvader heb gekregen, geen idee welk merk het is, zit alleen in een grote metalen kist en is NIET kapot te krijgen. Moet ook al zeker 10-15 jaar oud zijn.

Ik heb trouwens eens bij de action of aldi een extra ratelsetje van 10euro gekocht, omdat ik altijd alles verlies :roll: en die werkt na 2 jaar nog steeds, zonder te roesten :shock:
Ex: 145 1.4TS '98, 155 2.5 V6 '93
Nu: 33 1.7 QV '87

Beheerder www.Alfa33Club.nl

Terug naar “Het Forum Café”