BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Contacteer: Website

RE: Spa Italia 4 & 5 juni 2011

wo jun 08, 2011 09:42

Wij hebben flink wat pech gehad : 't mocht weer niet lukken... :oops:

Na 10 min in de 1e Scuderia sessie van zaterdag stonden zowel de Abarth 500 als de ex.Paduwa 156ts aan de kant ...
de Abarth heeft de koppeling begeven en deel vd plaat is in de starter terechtgekomen... eigenlijk is de koppeling opgesmoord toen de jongens de Abarth absoluut wouden binnenrijden op de party voor co-owner Jefs 40 jaar ; 1u getracht via zijingang door goot met slippende koppeling(doseren met rechte Bacci vertanding kan niet echt...) toen bleek dat de ingang 2cm te smal was... :oops: maar stank door verbrande plaat was er al . we hebben nadien er mee gereden op de parking en't werkte nog maar waarschijnlijk op de laatste mm. :oops:
De 156ts was nog erger ; riem versprongen en timing verstoord, nokkenassen draaien nog mee maar pas als hij open is zien we de toestand (deze week even geen tijd) :oops:

Gelukkig is er de trouwe 156 V6 nog ; daar was enkel de stukke 4e vervangen door een andere die ook slijtage begon te vertonen maar dat kon ik redelijk goed oplossen met tussengas, de anderen hadden daar meer last mee en toen ik zondag weer reed was't verergerd zodanig dat ik alleen nog erin slaagde om het enigszins te omzeilen door als er naar 4 op of teruggeschakeld moest worden ruim vooraf tijd te nemen . Maar toch hebben we met de 156 V6 menig mederacer verbaasd op de Raidillon("Eau Rouge pour les étrangers" :lol: ) full in 5e 6000rpm naar boven te stormen .
Wel was met het vervangen van de 4e per vergissing ook de lange std. 6e gemonteerd ipv vd korte Bacci 6 maar zo kon het boeltje flink afkoelen en door de iets lagere snelheid was ik niet meer de enige die er Blanchimont vol in 6e dierf nemen (wel slechts 5200rpm terwijl met korte 6 5800rpm en ca. 10km/u sneller net kon) .

We hebben zaterdag de Giulietta 1.6jtdm maar zoetjes in de Scuderia sessie gebruikt om tenminste 1 sessie te recupereren en zondag hadden we naast 'n kennis met'n Ferrari ook nog iets met Ferrari-Maserati mecaniek omzichtig rondgereden .

Ondanks de pech hebben we er't beste van gemaakt en van de organisator(waar ik wel goed mee overweg kom ; dus als ik voor iemand moet onderhandelen volgend jaar) heb ik een tegoed voor volgend jaar of nadien(moest er weer opendeur samenvallen) dus als er mensen interesse hebben om samen in te schrijven volgend jaar met groepsreductie laat maar weten .

Wie heeft er de Martini bar opgemerkt :wink: vlak achter onze box 11 . "Veel lawaat, mor schoon poepekes amai !" :wink:
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: Spa Italia 4 & 5 juni 2011

wo jun 08, 2011 10:06

Wie heeft er de Martini bar opgemerkt :wink: vlak achter onze box 11 . "Veel lawaat, mor schoon poepekes amai !" :wink:
Mooi verslag maar vooral de laatste zinnen maken mij nieuwsgierig.... Dat schreeuwt om foto's! 8)
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo

wo jun 08, 2011 11:20

deze nog niet : http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4609436

maar hier : http://www.autoforum.be/showthread.php?t=50704&page=2 of hier http://s25.photobucket.com/albums/c9.../spa%20italia/ of hier :
http://www.fundalize.com/cars/_MCPhotog ... s_-192669/
CF-
mogelijk wel (ik an deze pagina's enkel thuis bekijken :oops: )

ik vermoed dat bij de voorgaande foto's van Billy o.a. ook e.e.a. te herkennen valt ('t kan niet dat hij dat niet gezien heeft want hij is in onze box 11 geweest die vlakbij Martini Lounge bar was :wink: )
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Giel
Guru
Guru

wo jun 08, 2011 14:55

was weer mooi zondag en hier de foto's

http://www.mijnalbum.nl/Album=LNIYOYWT
GT 1300 Junior (1975)
Alfa Stelvio (2019)

Autotrailer nodig stuur een pb 1e dag €50,- dagen er na €25,-

cpm

wo jun 08, 2011 19:25

waren er ook met rode alfa montreal en hebben op zondag deelgenomen aan elegantiewedstrijd : heeft iemand hier foto's van genomen??

ALFA4FUN
Newbie
Newbie

do jun 09, 2011 22:21

Ook een super weekend gehad.

Wat overhittingsproblemen met de Pantera maar de GTV liep als een klok.

Wat de Martini girls betreft. Ik zal eens zoeken op de i-phone van mijn 15 jarige zoon. Die heeft 3 uur op het dak van de mobilhome gezeten met uitzicht op de bar :D .

Ik vrees dat de hormonen een beetje aan het opspelen zijn.
Alfas gehad : te veel om op te noemen
Nu :
159 2.4 JTDm SW
GTV 6 3.0
2600 Spider
GTAm Replica
Maserati Gran Turismo
Maserati Trofeo GT 4
De Tomaso Pantera Phantom
De Tomaso Pantera Group 4

Wesley
Full Member
Full Member

di jun 14, 2011 17:10

Waar blijven de foto's van de Martini-girls? :lol:

Zelf helaas niet kunnen gaan met mijn Alfa, deze was door onvoorziene omstandigheden helaas niet op tijd klaar :(
Uiteindelijk (Mede door Bug, thanks :D ) besloten toch te gaan met 2 vrienden.

Met de 159 van Roland richting Spa gereden.
Mijn andere maatje, Nick, heeft wat mooie foto's gemaakt.

Bug heeft ons allemaal nog even meegenomen voor wat rondjes Spa, waarvoor nogmaals dank :driving:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de dag afgesloten met een lekkere BBQ 8) 8)

Afbeelding

Afbeelding

Kortom een geslaagde dag! Maar volgend jaar wil ik er toch echt bij zijn met mijn eigen circuitwagentje.

Groeten Wesley

Terug naar “Evenementen”