Wij hebben flink wat pech gehad : 't mocht weer niet lukken...
Na 10 min in de 1e Scuderia sessie van zaterdag stonden zowel de Abarth 500 als de ex.Paduwa 156ts aan de kant ...
de Abarth heeft de koppeling begeven en deel vd plaat is in de starter terechtgekomen... eigenlijk is de koppeling opgesmoord toen de jongens de Abarth absoluut wouden binnenrijden op de party voor co-owner Jefs 40 jaar ; 1u getracht via zijingang door goot met slippende koppeling(doseren met rechte Bacci vertanding kan niet echt...) toen bleek dat de ingang 2cm te smal was... maar stank door verbrande plaat was er al . we hebben nadien er mee gereden op de parking en't werkte nog maar waarschijnlijk op de laatste mm.
De 156ts was nog erger ; riem versprongen en timing verstoord, nokkenassen draaien nog mee maar pas als hij open is zien we de toestand (deze week even geen tijd)
Gelukkig is er de trouwe 156 V6 nog ; daar was enkel de stukke 4e vervangen door een andere die ook slijtage begon te vertonen maar dat kon ik redelijk goed oplossen met tussengas, de anderen hadden daar meer last mee en toen ik zondag weer reed was't verergerd zodanig dat ik alleen nog erin slaagde om het enigszins te omzeilen door als er naar 4 op of teruggeschakeld moest worden ruim vooraf tijd te nemen . Maar toch hebben we met de 156 V6 menig mederacer verbaasd op de Raidillon("Eau Rouge pour les étrangers" ) full in 5e 6000rpm naar boven te stormen .
Wel was met het vervangen van de 4e per vergissing ook de lange std. 6e gemonteerd ipv vd korte Bacci 6 maar zo kon het boeltje flink afkoelen en door de iets lagere snelheid was ik niet meer de enige die er Blanchimont vol in 6e dierf nemen (wel slechts 5200rpm terwijl met korte 6 5800rpm en ca. 10km/u sneller net kon) .
We hebben zaterdag de Giulietta 1.6jtdm maar zoetjes in de Scuderia sessie gebruikt om tenminste 1 sessie te recupereren en zondag hadden we naast 'n kennis met'n Ferrari ook nog iets met Ferrari-Maserati mecaniek omzichtig rondgereden .
Ondanks de pech hebben we er't beste van gemaakt en van de organisator(waar ik wel goed mee overweg kom ; dus als ik voor iemand moet onderhandelen volgend jaar) heb ik een tegoed voor volgend jaar of nadien(moest er weer opendeur samenvallen) dus als er mensen interesse hebben om samen in te schrijven volgend jaar met groepsreductie laat maar weten .
Wie heeft er de Martini bar opgemerkt vlak achter onze box 11 . "Veel lawaat, mor schoon poepekes amai !"