Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: Het "grote" Schumacher topic

ma jun 13, 2011 22:44

Eerlijk is eerlijk: op nat rijd ie lekker, alleen daarna he.......

Zie je dus dat ie net niet meer tot de top maar subtop behoort.

Prachtrace overigens.

Paul
Nou, dan heb je het toch niet helemaal door hoe het werkt.
Juist de grote meesters in Wagenbeheersing komen boven drijven tijdens een regenrace.
Als ze niet de fout hadden gemaakt om hem binnen te halen voor intermediates, had hij gewonnen.
Hij hoort nog steeds bij de allerbesten.
Racen is meer dan alleen wagenbeheersing. En "als" zegt zo weinig... als ze Alonso niet binnen hadden gehaald voor intermediates, had die misschien wel gewonnen.
Schumacher heeft laten zien dat hij het racen nog niet verleerd is, maar ik vind één keer schitteren op 25 races wat te mager om de conclusie te trekken waar jij nu mee komt.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Het "grote" Schumacher topic

ma jun 13, 2011 22:57

1x schitteren okee, maar ligt dat ook niet aan de wagen (Schumacher staat nu gelijk aan Rosberg)
in de kwalificaties staan ze ook altijd er dicht bij elkaar in tijden, dat is een behoorlijke stap tov vorig jaar

heb wel al een paar fouten gezien, maar dat doen andere wereldkampieoenen dit jaar ook: vettel, alonso, hamilton..... :roll:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

erwingta
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

ma jun 13, 2011 22:57

Alfavaganza:
+1

Als ZE niet de fout hadden gemaakt hem binnen te halen had hij gewonnen! :lol:
Button kwam binnen voor intermediates, had nog 4 pitstops, een drive through en 2 aanrijdingen maar hij won WEL :wink:
Maar Schumacher is nog steeds 1 van de allerbeste! :?
Balocco Classics/dealer Alfaholics voor de Benelux

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice

ma jun 13, 2011 23:09

Alfavaganza:
+1

Als ZE niet de fout hadden gemaakt hem binnen te halen had hij gewonnen! :lol:
Button kwam binnen voor intermediates, had nog 4 pitstops, een drive through en 2 aanrijdingen maar hij won WEL :wink:
+1 :wink:

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

ma jun 13, 2011 23:16

1x schitteren okee, maar ligt dat ook niet aan de wagen (Schumacher staat nu gelijk aan Rosberg)
in de kwalificaties staan ze ook altijd er dicht bij elkaar in tijden, dat is een behoorlijke stap tov vorig jaar

heb wel al een paar fouten gezien, maar dat doen andere wereldkampieoenen dit jaar ook: vettel, alonso, hamilton..... :roll:
Ja maar dat is toch juist het punt? Dit jaar zou Schumacher een wagen krijgen die wél op zijn rijstijl was afgestemd. En wat zien we? In plaats van steeds te verliezen van Rosberg, staat hij nu langszij. Inderdaad, dat is een vooruitgang. Maar als Schumacher "het" echt nog zou hebben, zou hij Rosberg dan nu niet zoek moeten rijden?
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jun 13, 2011 23:25

ik denk dat het idd te weinig gebeurt, maar heb Rosberg ook hoog zitten en op dit moment staan ze gelijk...
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

MDP
Guru
Guru
Contacteer: Website Twitter

di jun 14, 2011 01:11

Racen is meer dan alleen wagenbeheersing. En "als" zegt zo weinig... als ze Alonso niet binnen hadden gehaald voor intermediates, had die misschien wel gewonnen.
Schumacher heeft laten zien dat hij het racen nog niet verleerd is, maar ik vind één keer schitteren op 25 races wat te mager om de conclusie te trekken waar jij nu mee komt.
Dat zegt meer over het materiaal waarmee ze rijden dan over Schumacher (of Rosberg). Mercedes heeft de helft aan punten ten opzichte van vorig jaar na 7 races. Toen had Rosberg 66 punten en Schumacher bezat 34 punten. Rosberg scoort nu 1/3 van de punten ten opzichte van afgelopen seizoen. Is Rosberg ineens slecht gaan rijden of valt de Mercedes tegen?? Dat je in races, welke onder onvoorziene omstandigheden gereden worden, goed presteert (dus als de factor coureur juist meer gewicht in de schaal legt) geeft aan dat je als coureur meer kunt dan de auto nu biedt. Daarmee speld ik niemand het kampioenschap op, maar de mensen die de F1 gevolgd hebben, weten dat Mercedes kampt met grote problemen. De EBD rookt de achterbanden, dus de airflow is niet goed aan de achterkant. Dan kun je niet veel meer dan schade beperken. In natweer races heb je er beduidend minder last van en kun je wel je kwaliteit omzetten in prestatie.

MDP
Guru
Guru

di jun 14, 2011 01:19

Daar kun je eeuwen over debatteren het is en blijft een gebed zonder eind. Schumacher bewees gisteren, als wagenbeheersing zwaarder weegt dan materiaal, hij voorin mee kan. Of hij dan de allerbeste is of niet, vind ik niet belangrijk en los daarvan blijft dat subjectief. De fan vindt van wel, de basher van niet. Kortom, zinloze discussie. F1-waardig is hij wel, dat heeft hij gister bewezen. Ook is Schumacher dichter bij Rosberg gekomen en zijn ze gewaagd aan elkaar. Laten we hopen van beide te kunnen genieten en dat Mercedes snel het lek boven heeft. Hoe meer coureurs kunnen strijden om een overwinning, des te beter!

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

di jun 14, 2011 06:06

Daar kun je eeuwen over debatteren het is en blijft een gebed zonder eind. Schumacher bewees gisteren, als wagenbeheersing zwaarder weegt dan materiaal, hij voorin mee kan. Of hij dan de allerbeste is of niet, vind ik niet belangrijk en los daarvan blijft dat subjectief. De fan vindt van wel, de basher van niet. Kortom, zinloze discussie. F1-waardig is hij wel, dat heeft hij gister bewezen. Ook is Schumacher dichter bij Rosberg gekomen en zijn ze gewaagd aan elkaar. Laten we hopen van beide te kunnen genieten en dat Mercedes snel het lek boven heeft. Hoe meer coureurs kunnen strijden om een overwinning, des te beter!
volledig mee eens! :thumbs:
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di jun 14, 2011 11:47

Ik was toch best onder de indruk van wat MS liet zien dit weekend. Hij heeft niet, zoals in eerdere races, uit frustratie iets proberen te forceren, maar zijn ervaring en rijderskwaliteiten gebruikt om het maximale uit de auto en de omstandigheden te halen. Wat mij betreft verdient het resultaat dat hij hiermee heeft behaald toch wel respect.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

di jun 14, 2011 11:54

Ik was toch best onder de indruk van wat MS liet zien dit weekend. Hij heeft niet, zoals in eerdere races, uit frustratie iets proberen te forceren, maar zijn ervaring en rijderskwaliteiten gebruikt om het maximale uit de auto en de omstandigheden te halen. Wat mij betreft verdient het resultaat dat hij hiermee heeft behaald toch wel respect.
Ben het bijna met je eens. Toch vond ik dat hij in ronde 1 Hamilton te veel naar buiten drukte.

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di jun 14, 2011 12:13

Dat is inderdaad wel zo. Iets met een vos die zijn streken niet verleert... Maar hij was zeker niet de enige die in die zich in die fase af en toe een beetje, eh, breed maakte. Vind ik ook niet zo erg overigens, ze zijn aan het racen en dan laat je af en toe je tanden zien. Zo lang je elkaar maar niet rücksichtslos de muur in drukt voegt dat m.i. wat beleving toe.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Contacteer: Website

di jun 14, 2011 14:10

De inhaalactie op Massa en Kobayashi was meesterlijk! Briljant! En weer het verhaal dat als de coureur het verschil kan maken, Schumacher toch weer spreekt. Het DRS zorgt ervoor dat hij zijn optreden kan verzilveren. Dat kan echt beter gedoseerd worden!
Inhaalaktie ? Koba gaat in de fout drukt Massa naar buiten met snelheid er helemaal uit voor beide als gevolg, en zorgt zo dat Schumi die op snelheid achterop kwam er vlot voorbij kan glippen ... De verdienste was idd. dat hij in de buurt was bij dit tweetal waar Koba de boel aan't ophouden was voor Massa(die ook aanvankelijk Alonso makkelijk bleef volgen...) en van de situatie kon profiteren .
Het is meer de lepe oude vos die inzag dat de 2 jonkies in hun onderlinge strijd vroeg of laat een gaatje zouden laten vallen en net genoeg buffer liet zodat hij op snelheid van de minste aarzeling zou kunnen profiteren en zo geschiedde...
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

di jun 14, 2011 18:51

Dat zegt meer over het materiaal waarmee ze rijden dan over Schumacher (of Rosberg). Mercedes heeft de helft aan punten ten opzichte van vorig jaar na 7 races. Toen had Rosberg 66 punten en Schumacher bezat 34 punten. Rosberg scoort nu 1/3 van de punten ten opzichte van afgelopen seizoen. Is Rosberg ineens slecht gaan rijden of valt de Mercedes tegen?? Dat je in races, welke onder onvoorziene omstandigheden gereden worden, goed presteert (dus als de factor coureur juist meer gewicht in de schaal legt) geeft aan dat je als coureur meer kunt dan de auto nu biedt. Daarmee speld ik niemand het kampioenschap op, maar de mensen die de F1 gevolgd hebben, weten dat Mercedes kampt met grote problemen. De EBD rookt de achterbanden, dus de airflow is niet goed aan de achterkant. Dan kun je niet veel meer dan schade beperken. In natweer races heb je er beduidend minder last van en kun je wel je kwaliteit omzetten in prestatie.
Ik heb het over schitteren, dus de indruk die hij heeft gemaakt. Dat is wat anders dan de snelste zijn of hoog eindigen. Als de MB het een paar rondes voor het einde had opgegeven, had hij met lege handen gestaan, maar had dat niets afgedaan aan de indruk die Schumi zondag maakte, toch?

MDP
Guru
Guru

wo jun 15, 2011 00:16

Inhaalaktie ? Koba gaat in de fout drukt Massa naar buiten met snelheid er helemaal uit voor beide als gevolg, en zorgt zo dat Schumi die op snelheid achterop kwam er vlot voorbij kan glippen ... De verdienste was idd. dat hij in de buurt was bij dit tweetal waar Koba de boel aan't ophouden was voor Massa(die ook aanvankelijk Alonso makkelijk bleef volgen...) en van de situatie kon profiteren .
Het is meer de lepe oude vos die inzag dat de 2 jonkies in hun onderlinge strijd vroeg of laat een gaatje zouden laten vallen en net genoeg buffer liet zodat hij op snelheid van de minste aarzeling zou kunnen profiteren en zo geschiedde...
Zo kun je iedere inhaal actie wel ondermijnen. Button versloeg Vettel omdat deze gleed, Webber Schumacher omdat hij DRS kon gebruiken en een snellere wagen heeft, Massa Kobayashi omdat de Ferrari harder loopt, Jantje Pietje omdat.......maar je moet het wel doen! En dat deed Schumacher. En het heeft altijd een reden waarom je langs iemand komt, of diegene heeft minder materiaal, of slechtere banden, een mechanisch defect, of maakt een fout. Je kunt iedere move zo wel pogen te ondermijnen, persoonlijk vind ik dat jammer en geniet ik van het feit dat Schumacher (en de rest natuurlijk) het wel deed!!

Terug naar “Het Forum Café”