Ieder zijn mening zullen we dan maar zeggen, ik ben nog niet overtuigd. Let's agree to disagree.Ik begrijp gewoonweg niet dat mensen persé een schuldige moeten aanwijzen en enorm veel gewicht overal aan moeten hangen. Nogmaals, want dat negeer je compleet, er bestaat ook nog zoiets als een race-incident. Gezien beide niet bestraft zijn door de wedstrijdleiding, kunnen we het incident classificeren als een race-incident.Kijk vooral ook naar de auto's die ervoor rijden. Iedereen rijdt daar richting de muur. Dat is de racelijn.
Ik begrijp echt niet dat ik jou moet uitleggen dat je pas denkt aan ruimte maken voor iemand wanneer hij eenmaal langszij zit en dat dat baangedeelte er daar gewoon te kort voor is, om er aan die kant langs te kunnen komen. Deze actie had alleen kans van slagen gehad als Button van z'n gas was gegaan. Niet vreemd dat Button daar geen rekening mee hield.
[edit]
Zie oordeel wedstrijdleiding, welke tot exact dezelfde conclusie zijn gekomen als de conclusie die ik trek:
De wedstrijdleiding oordeelde dat aan het einde van bocht dertien Hamilton een legitieme inhaalpoging kon doen, omdat hij meer snelheid had dan Button. Bovendien bleek uit de televisiebeelden dat Button niet zo ver naar links stuurde als hij in eerdere ronden had gedaan, waardoor de wedstrijdleiding van mening was dat Hamilton er van uit mocht gaan dat zijn teamgenoot hem had gezien. Echter leek het de stewards, onder leiding van Emerson Fittipaldi, ook aannemelijk dat Button zijn teamgenoot niet heeft gezien en daarom werd het ongeval als een raceincident afgedaan.
Maar euh... MDP, ik negeer jouw argument niet dat er ook nog zoiets is als een race-incident, daar gaat mijn hele reactie juist over (verhaal van racelijn, geen ruimte en te kort om er op een normale manier voorbij te kunnen; wanneer iemand, zoals ik het zie, iets onmogelijks probeert, kan je het niet over een race-incident hebben). Jij negeert juist die reactie van mij erop.
Het gaat er toch niet om of Button naar de muur moest sturen? Het gaat erom dat het de (een?) normale lijn was en dat Hamilton nog niet op zo'n positie zat dat Button ruimte had moeten maken. Maar goed, zoals ik hierboven al zei, ieder z'n menig.@alfaganza, dat hoeft niet de race lijn te zijn zoals je ook heel veel gezien hebt in de race en kwalificatie, mede omdat het wegdek overal dezelfde kleur heeft had Button niet naar de muur hoeven te sturen!! Feitelijk gewoon Button die heel erg blokt en niet Hamilton zijn fout, echter (zo verklaarde Button) zag hij niks in zijn spiegels door het weer... Button maakte ook nog een foute in de chicane waardoor Hamilton er veel beter uitkwam en het snelheidsverschil groot was...
Maar boeiend, dit was echt een mega vette kicke race!!! Wie er nu nog durft te beweren dat het tegenwoordig niks meer aan is, die snap ik echt niet meer... Jammer van de te "iets" te lange pauze (ze hadden zeker een rondje of 2 mindere achter de SC kunnen rijden en zeker 5 a 10 min eerder kunnen beginnen, bewijs was dat onze snelle Belg zo snel al over ging op intermediates... Maar dit was achteraf gewoon heerlijk spannend en compleet avondvullend en 10x beter dan die ouwe film
Tweede gedeelte volledig mee eens!
Ferrari heeft inderdaad bar slechte race gehad. De keuze om op intermediates over te gaan begrijp ik niet. Alonso noemt het pech dat het daarna weer ging hozen, alleen was dat wel al voorspeld...
Maar daarna heeft Ferrari inderdaad wel veel pech gehad. Na een milde touche stranden op de curbs, wanneer is dat voor het laatst gebeurd? Dat Massa spinde op het nat is deels misschien aan hem zelf te danken, maar uiteindelijk had Karthikeyan plaats moeten maken. Volgens Massa versnelde hij toen Massa er over het nat voorbij wilde. Ik kan er jammer genoeg zo snel geen beelden van vinden.