Vanavond na het eten de kop maar weer eens uit de garage getrokken voor verdere demontage. Wel met gevaar voor eigen rug, had al een weekeind pijstillers achter de rug
Slikken vanavond maar door zullen we maar zeggen Voorlopig geen tillen meer voor mij, maar dit ter zijde.
Had wat moeite om één inbusboutje los te krijgen van een lagerkap aan de distributiekant van de inlaatnokkenas.
Deze heb ik er dan ook maar uit/in/afgeslepen.
De inlaat nokkenassen zelf zag er op zich nog best goed uit voor bijna 3 ton op de klok, op wat hitte sporen na op sommige nokken.
Deze waren dus aan vervanging toe. De uitlaatnokkenas heeft wat dat betreft meer slijtage sporen op de lagerkappen. Ondanks dat deze as net 110.000 KM oud is!
Verder geen gekke dingen aan de nokken gezien zo op het blote oog.
En hier de slijtage aan de uitlaatnokkenas
En als laatste heb ik ook de gebroken klep nog verwijderd.
Als je goed kijkt, kun je de verbuiging van de gebroken klep zien
Voor verdere demontage van de overige kleppen, moet ik eerst het benodigde gereedschap aanschaffen, dus de kop laat ik voorlopig voor wat het is.
Zodra mijn rug weer wat beter is, ga ik eens de krukas verwijderen en me eventueel verbazen op wat er allemaal in het karter aanwezig is.
Tot de volgende update
Groetjes,
Marc