Even voor de goede orde: je moet dus NIET de rotorarm naar de bougiekabel van cilinder 4 laten wijzen als de krukas goed uitgelijnd staat met de pin, want dan klopt het verhaal nog altijd niet, immers de kleppen moeten ook gesloten zijn op de cilinder waar je vonkt en dat is dan NIEt het geval. Immers, cilinder 4 gaat nu aanzuigen en dus staat de inlaatklep open. Ik wilde met bovenstaande alleen maar duidelijk maken dat de ECU niet meer informatie heeft over de positie van de krukas dan wat de BDP-sensor meldt!dat heb ik nu, toen ik de onderste rotorarm heb verdraaid en gelijkgezet met cil1, stond de bovenste rotor op nr4! dus eigenlijk geen probleem.Omdat 1 en 4 tegelijkertijd in het BDP staan is het dan dus theoretisch mogelijk om de beide rotors dan 180 graden te roteren en naar de kabel van cilinder 4 te laten wijzen, want er wordt slechts 1x per 180 graden krukasrotatie gevonkt en de krukaspositie wordt slechts 1x per 360 graden rotatie vastgesteld. Je motor zal er geen idee van hebben!
zeg, als je een meetklok nodig hebt voor een perfecte afstelling..wat betekend dat dan in vermogen in mijn geval( op het oog afgesteld)? vermogenverlies?