hier ook twee ts'en met de aansluiting naast de radiateur.
ook nooit geweten waar het voor was.. Nu wel
In Klaverblaadje nr 101 staat een plaatje met een schema van de pin bezetting van deze connector.Bij het strippen van de draadboom van mijn racer kwam ik de OBD-stekker tegen (wit omcirkeld), hij zit samengebonden met de Motronic draadboom, waar ook het emissieblokje rondhangt. Dit is voor de Alfa Tester of (dus) Unidiag:
Verder bungelt daar nog een vierpolige connector die bedoeld is voor de knippercode.
Van de ML4.1 motronic kun je in principe alles uitlezen, omdat je toegang hebt tot alle geheugenadressen, dus dat is zeker interessant om te loggen. Het is dus niet zo als bij OBD2 dat er een vaste (beperkte) set met uit te lezen data is. Het is natuurlijk wel alleen data van het motormanagement en geen data als versnelling, stuuruitslag en snelheden zoals je van een modern ABS/ESP zou kunnen loggen.Kan je daar trouwens leuke dingen real-time uitlezen? Oftewel: Aan je datalogger hangen
Of is dat pas bij OBD II?
Groet, Pieter
Van de ML4.1 motronic kun je in principe alles uitlezen, omdat je toegang hebt tot alle geheugenadressen, dus dat is zeker interessant om te loggen. Het is dus niet zo als bij OBD2 dat er een vaste (beperkte) set met uit te lezen data is. Het is natuurlijk wel alleen data van het motormanagement en geen data als versnelling, stuuruitslag en snelheden zoals je van een modern ABS/ESP zou kunnen loggen.Kan je daar trouwens leuke dingen real-time uitlezen? Oftewel: Aan je datalogger hangen
Of is dat pas bij OBD II?
Groet, Pieter
Wel is het zo dat je moet weten hoe wat uit te lezen. Voor unidiag heb ik een definitie file gemaakt met een beperkte selectie (zelfde als examiner) om uit te lezen. Omdat ik de werking van de ML4.1 motronic in het verleden redelijk ver heb uitgezocht, heb ik de info om een zeer uitgebreide definitie file te kunnen maken.
Groeten, Sander.