Vandaag heel wat KM's achter het stuur van de Leeuw zonder pit gezetten.
Deels voor een leuk bezoek aan een heel intressant bedrijf in Duitsland.
Aan het einde van de middag nog een plaatdeel opgehaald voor herstel werk aan de 155 van zoonlief.
Die was dan ook gelijk foetsie vanavond, met het plaatwerk. Zou het er al opzitten dan
Maar goed, mijn bezoek aan Duitsland vandaag. Vanmorgen om 6 uur in de tamme leeuw gestapt richting mijn afspraak.
Weinig boeiende rit, de spanning moest blijkbaar van de Douane komen. Deze vonden het nodig om mij eerst te vervelen op de Deutsche autobahn
Inhalen en voor me gaan rijden, vervolgens langzamer gaan rijden. Nou, ik heb het gaspedaal beroerd, maar met een magere grom kwam ik de "Zoll PKW" voorbij gereden
Daar was het duo niet van gedient en mikte de wit/groen Skoda wederom voor mijn neus om het uitzicht nog verder te ontsieren. Het duurde vervolgens niet lang eer zij het knopje gevonden hadden van de op het dag geplaatste kerstboom
Na een kort, lees KORT, gesprekje met een geuniformeerde akela moest de kofferbak open. Maar of ik ook vooral even duidelijk wou maken waar mijn bezoek heen ging
Haar mannelijke begeleider toonde plots een giga glimlach op zijn gezicht toen ik vertelde een "Zilinderkopf" van een Lancia Delta Integrale in de kofferbak te hebben staan
Mevrouw de akela was nog niet uitgeraast en vond alleen mijn rijbewijs niet geheel het idenificatiemiddel en wenste eigenlijk een paspoort
Na was gebrul van mijn kant in het Niederlandisch over hier moet je het mee doen en dit is genoeg mocht ik uiteindelijk mijn weg vervolgen. Dat was na de blik en de glimlach van haar "begeleider"
Een ervaring rijker ging de reis voorts richting mijn eindbestemming. Nou, ik kan jullie vertelllen dat ik uiterst gastvrij ontvangen ben in het Walhalla voor de Lancia Delta Integralle (Evo), Fiat Coupe 16V turbo of de Alfa 155 Q4 liefhebbers
Nu is "het walhalla" niet helemaal het juiste woord, want we hebben het hier niet over gesneuvelden...... Zelfs de letterlijke vertaling schiet tekort, want het was niet helemaal een "zaal", hoewel de toonzaal een positieve inwerking had op de speekselklieren
Na een gezellig gesprek en de kofferbak vol geladen ging mijn reis op weg naar het eerder genoemde plaatdeel
Ik hoef verder niet uit te leggen dat ik "blij als een klein kind" richting huis gegaan ben
Wat hebben we allemaal nog meer gekocht vandaag
Mijn eerder geleverde cylinderkop heb ik omgeruild voor een ander, compleet exemplaar.
Ik had er één gekregen waar een tweetal lagereindkappen ontbraken
Een goede nette afwikkeling was voor mij noodzakelijk om de rest van de deal door te laten gaan, een nieuw echt "0 km" motorblok.
Omdat foto's meer zeggen dan woorden....
Zie hier mijn nieuwe 0 KM Evo blok
Het motorblok en de cylinderkop zullen straks samen met de krukas eerst naar een machinebewerker gaan.
Als dit werk afgerond is, kan ik de volgende bestelling plaatsen
En dat gaat toch wel een heel belangrijke zijn,
custom made drijfstangen en zuigers volgens specificatie van het vandaag gekochte motorblok en de krukas
Blijft toch een mooi gezicht
Maar om die mooie "krukasgalerei" gevuld te krijgen, ook maar een nieuwe krukas aangeschaft
Om straks al dit geweld in goede banen te kunnen geleiden, heb ik ook nieuwe krukaslagers meegenomen vandaag.
Een setje hoofdlagering voor de krukas maar ook een setje voor de drijfstangen.
Bij het in ontvangst nemen werd ik in eerste instantie op het verkeerde been gezet. Maar bij de uitleg ervan kwam er gelijk een leuke anekdote tevoorschijn
Het gaat hierom een beperkte serie gemaakte lagers volgens specificatie. Er is gebruik gemaakt van een speciale legering om sterkere lagers te verkrijgen welke beter geschikt zijn voor grotere vermogens.
Dat zou maar net van pas kunnen gaan komen straks
Hier zitten ook nieuwe originele zuigers bij, welke ik echter niet ga gebruiken.
Deze zuigers zijn van de laatste serie/productieproces en hebben al een gecoate zuigerwand.
Op de lagerschalen na, is alles
Ricambi originale waar ik heel erg blij mee ben.
Na dit relaas van deze Alfadwaas, sluit ik af
The end, voor nu
Proost
Groetjes,
Marc