Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12103
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Autoreclamespotjes, leuk, goed, slecht en nietszeggend

wo jul 06, 2011 11:09

Een soort ge-rebadge-de film dus. Dat is dan wel weer toepasselijk...

Misschien moet ik het idee dat Lancia staat voor ingetogen beschaafdheid maar loslaten.

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: Autoreclamespotjes, leuk, goed, slecht en nietszeggend

wo jul 06, 2011 11:24

wat dacht je van die reclame van vw, dat die verkoper zegt dat je voor hetzelfde geld ook een saaie polo kan kopen...
dan wil die man suiker en melk in de koffie en als laatst een koekje erbij en dan loopt ie snel weg.....

voor de oplettende kijker, er staat wel een Delta HF integrale schaalmodel autootje achter de verkoper, de verkoper heeft dus wel smaak!! :lol:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

Re: RE: Autoreclamespotjes, leuk, goed, slecht en nietszegge

wo jul 06, 2011 12:40

Een soort ge-rebadge-de film dus. Dat is dan wel weer toepasselijk...

Misschien moet ik het idee dat Lancia staat voor ingetogen beschaafdheid maar loslaten.
Probeer maar eens een betere te maken met de positionering van Lancia in je achterhoofd. Vind het toch best stijlvol gedaan, beelden zijn hier en daar wat makkelijk (die opzichtige diamant bijvoorbeeld associeer ik bepaald niet met Lancia) maar het geheel heeft wel eigen gezicht. Dat schreeuwen vind ik persoonlijk wel meevallen, vind daarentegen de auto niet erg overtuigend in beeld. Maar echt top is het niet. Misschien maaar eens een goed Nederlands bureau op zetten.

Veel erger dan deze toch best heel redelijke commercial is het feit dat we sinds deze maand de vertrouwde Lancia-dealers kwijt zijn en naar de plaatselijke Chrysler-Dodge dealer moeten. Van die mensen die tot nu toe alleen maar te maken hebben gehad met groot en grof, zonder enige historie, passie, karakter... en dat zijn nu de nieuwe ambassadeurs van een mooi Italiaans merk..... dat zijn natuurlijk wel veel meer de mensen van de opzichtige diamanten :evil:

Koen

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12103
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Autoreclamespotjes, leuk, goed, slecht en nietszeggend

wo jul 06, 2011 12:57

Tja...

Afbeelding

Een paar Italianen hebben er een persiflage op gemaakt: Idioterie is een recht :P

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

RE: Autoreclamespotjes, leuk, goed, slecht en nietszeggend

wo jul 06, 2011 13:22

Bling... tja. zo niet Lancia. Had het even over het hoofd gezien. Weer een bewijs dat men bij Marchionne en co. helemaal niets snapt van de eigen merkimago's... Of ze spreken zo slecht engels dat ze het woord bling verkeerd begrepen hebben...

De persiflage is leuker als je begrijpt wat er gezegd wordt neem ik aan... :wink:

Koen

Gebruikersavatar
Marley164
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3653
Lid geworden op: do feb 10, 2005 12:35
Locatie: Enschede

RE: Autoreclamespotjes, leuk, goed, slecht en nietszeggend

wo jul 06, 2011 21:29

Ik vond deze echt fantastich, alleen werd hij niet geschikt bevonden voor uitzending destijds....

http://www.youtube.com/watch?v=ad4fagTyaM4
Na: 2 x Alfa 33 , 1 x Alfa 75 , 1 x Alfa 155 , 1 x Alfetta QO , 1 x Alfa 156 en 18 x een Alfa 164... #-o
Nu: Even Alfa loos...

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8874
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: RE: Autoreclamespotjes, leuk, goed, slecht en nietszegge

wo jul 06, 2011 21:39

wat dacht je van die reclame van vw, dat die verkoper zegt dat je voor hetzelfde geld ook een saaie polo kan kopen...
dan wil die man suiker en melk in de koffie en als laatst een koekje erbij en dan loopt ie snel weg.....

voor de oplettende kijker, er staat wel een Delta HF integrale schaalmodel autootje achter de verkoper, de verkoper heeft dus wel smaak!! :lol:
Los van het feit dat een Polo niet heel hoog op mijn virtuele verlanglijstje staat, vind ik die campagne rondom de Polo erg sterk. Het is volgens mij echt de spijker op zijn kop hier te lande: veel particulieren zullen met de folders van (ik noem maar wat) een DS3 en een leuk aangeklede Punto Evo op schoot zitten, een proefrit maken, in een dolle bui een keer een offerte laten maken en dan uiteindelijk toch voor de Polo gaan omdat dat 'straks zo lekker inruilt'.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

RE: Autoreclamespotjes, leuk, goed, slecht en nietszeggend

wo jul 06, 2011 22:47

Misschien dat reclamebureau dat de Polo commercials heeft gemaakt maar eens aan een goeie Lancia spot zetten...

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8874
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: Autoreclamespotjes, leuk, goed, slecht en nietszeggend

wo jul 06, 2011 22:57

Op zich is het wel bijzonder dat voor een toch behoorlijk zouteloos product als een VW vaak zulke sterke spotjes gemaakt worden, terwijl de merken met een meer uitgesproken identiteit juist vaak zwakkere spotjes hebben. De Mito-reclames waren eerst kinderlijk, en nu behoorlijk generiek. De Giulietta-spotjes zijn strak vormgegeven maar het zegt m.i. niet per se 'Alfa Romeo', op de een of andere manier zou ik de beeldtaal ook met bijvoorbeeld Audi kunnen rijmen. De Lancia-reclame is een aanfluiting. De reclame voor de Citroën DS4 is simpelweg ongelooflijk irritant, en zo kun je nog wel even doorgaan.

Wat ik dan wel weer een geinige vind is die voor de Dacia Duster: 'That's so not us!'.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

RE: Autoreclamespotjes, leuk, goed, slecht en nietszeggend

vr jul 13, 2012 09:26

Blote billen iemand?
Kan toch nooit goed voor het leer zijn?
Zoute billen.

Gebruikersavatar
Erwin83
Member
Member
Berichten: 149
Lid geworden op: do jul 27, 2006 09:38
Locatie: Nijmegen

Re: RE: Autoreclamespotjes, leuk, goed, slecht en nietszegge

vr jul 13, 2012 10:05

Blote billen iemand?
Kan toch nooit goed voor het leer zijn?
Zoute billen.
Je beseft je "je bent anders, je bent BAD, net als de MiTo". Uhuh, met je 1,3jtd of 0,9 2-pitter even de bad-ass uithangen.

Ik wil ineens geen MiTo meer, afschuwelijk zeg.
Rosso Tonale Edizione Speciale (Sep-22)
Ex: Giulia, 916 Spider, 147, Alfasud Sprint QV, 75, 33

Gebruikersavatar
Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2477
Lid geworden op: wo mei 09, 2007 01:34
Locatie: Heerhugowaard

RE: Autoreclamespotjes, leuk, goed, slecht en nietszeggend

vr jul 13, 2012 10:12

Kent iemand nog het spotje van Alfa Nederland? Reclame gaat over verschillende Alfa's en de boodschap is uiteindelijk iets van "Alfarijders maken de wegen een stukje mooier" ofzoiets.
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6721
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: Autoreclamespotjes, leuk, goed, slecht en nietszeggend

vr jul 13, 2012 10:23

Reïncarnatie van onze 88'er slogan "Alfa maakt de weg opwindend"?
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18


Gebruikersavatar
@PM
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2996
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

RE: Autoreclamespotjes, leuk, goed, slecht en nietszeggend

vr jul 13, 2012 13:55

Ik vind deze reclame van Renault geweldig. "Heeft u deze auto werkelijk nodig?" "Nee, maar ik wil hem." :lol:

Jammer dan weer dat de rest van hun commercials bagger is...
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Terug naar “Het Forum Café”