Goede avond allemaal,
Ik heb het volgende probleem met mijn 146 1.6 ts uit 2000 fase 2.
Vorige week reed ik weg bij het stoplicht en na 30 meter stopte de motor ermee startmotor draaide wel maar hij sloeg niet aan nu had ik dit al eens eerder gehad en na de auto een min of 10 te hebben laten staan starte hij weer.
Tot dinsdag geen last van gehad dus toen het weer gebeurde geluisterd of ik de brandstofpomp hoorde en dat was dus niet het geval.
Na 10 min starte hij weer en bij thuiskomst maar eens begonnen bij de relais te gaan kijken voor op de accubak.
Alles los gehaald pootjes schoon geschuurd en weer geplaatst.
Sleutel in het contact en ik hoorde de brandstofpomp dus dacht mooi,maar jammer genoeg bleef nu het sleutel code lampje brande en de injectie lamp.
Ben op het internet gaan zoeken en daar komen verschillende oplossingen naar voren zoals poolen los halen,poolen tegen elkaar houden,stekkertjes van relais nakijken en natuurlijk noodstart procedure met masterkey en code.
Na alles geprobeert te hebben dus met de moedersleutel en code aan de gang gegaan.
Ik heb de procedure gevolgt en aan het eind van de handeling gaat mooi het lampje van de injectie vlot knipperen wat volgens het boekje betekent dat de handeling correct is gedaan maar blijft de sleutelcode lamp branden en wil hij niet starten.
Woensdag naar de dealer laten sleepen om daar de boel na te laten kijken diagnose: "ook via ecu niet te starten" advies ecu vervangen kosten 1100,-
donderdag auto naar huis gesleept want dat was mij iets teveel van het goede.
Vanmorgen maresia parts gebeld en ja hoor men had een setje liggen.
ECU,ring bij het contactslot,2x sleutel(rood) met code kaart en het gele kastje onder het dashboard.(dus geen bruine moeder sleutel)
Vanmiddag alles omgebouwd 1 van de 2 "nieuwe" sleutels naast de ring geplaatst en de auto proberen te starten maar jammer genoeg blijft het probleem.
Lampjes blijven branden en motor start nog steeds niet.
Na wat bellen met de dealer kreeg ik te horen dat de sleutels opnieuw ingeleerd moeten worden.... en volgens mij kan ik dat niet aangezien het code lampje uit moet gaan om de sleutel opnieuw in te leren klopt dit?
Ik heb van de oude spullen dus de gewone sleutels en bruinesleutel en de codekaart.
Van de nieuwe set alleen 2 gewone sleutels en de code kaart.
Is er eventueel iemand die hier naar zou willen kijken bij mij thuis(wil er natuurlijk voor betalen)
Zit nu echt een beetje met m'n handen in het haar want ik weet niet meer hoe of wat nu verder.
Heeft hier iemand enig idee?
alvast bedankt