Hallo!
Na een post over mijn toekomstige velgen onder de Bertone dacht ik dat het wel zo netjes is om mij ook nog even voor te stellen.
Ik ben Matt woonachtig in Groningen en ben sinds een jaar of drie opzoek geweest naar een Alfa GT Bertone. Dit kwam mede dat een goede (technische) vriend van mij aan diverse Italiaanse auto's sleutelt als dagelijks werk en zelf een GTV 6 aan het opknappen is.
En zo langzaam aan is bij mij de interesse gewekt om iets Italiaans op 4 wielen te kopen.
Ik heb zelf geen verleden met de Bertone of Alfa in het algemeen, maar vind het gewoon een mooi model en een goed compromis tussen een oldtimer en toch een sportieve auto.
Na circa drie jaren op zoek te zijn geweest kwam ik een Bertone GTJ 1300 tegen op het internet in Noord Brabant. En na een retourtje Groningen/Brabant heb ik em dan ook gekocht als opknapper, waar in Januari mee word gestart.
De schade (zo gezegd) valt wat dat betreft mee, maar extra werk is onoverkomelijk denk ik....
Ik heb em sinds eind juni 2010 en had er zo 2000km erbij gereden, echt fantastisch! Vooral het geluid, mede door de brulpijp......
Maar ik kwam er al wel snel achter dat de vorige eigenaar de dingen niet zo nauw nam. Met name sommige herstel werkzaamheden, maar die worden in januari professioneel aangepakt.
Dat ik de auto ooit weer van de hand ga doen dat betwijfel ik en ik heb dan ook gekozen voor een niet standaard kleur van de Bertone's maar een nieuwere kleur, die van de Giulietta in Grigio antracite (319). Zie foto:
Dan krijg je ongeveer zoiets:
Daarnaast heb ik natuurlijk een "wish list" wat ik allemaal wil gaan doen, waaronder de velgen, maar het belangrijkste is dat ie er weer strak erbij komt staan en de "wish list" in de komende jaren verder afgestreept kan worden.
De bedoeling is dat ik aankomende zomer de Alfa (na de restuaratie) weer de sporen kan geven en een retourtje richting Luxemburg een feit kan worden.
Ik heb wat foto's van de Bertone, deze kun je hier vinden ==> http://s1211.photobucket.com/home/AR1530/index
Als die in de nieuwe kleur is gespoten zullen de foto's erbij worden gezet......ben benieuwd!
Met vriendelijke groet'n uut Grunn.
Matt