Niets is zeker in dit leven natuurlijk,maar ik heb het idee dat het in de ontsteking zit,omdat ie koud 2000 rpm stationair loopt,en warm begint te stotteren etc,en dan zie je met de stroboscoop dat de ontsteking van tijdstip veranderd word.
Verhoogd stationair lopen doet mijn tb ook, zakt als het goed is na een dikke minuut/paar minuten wat terug als de motor iets temp krijgt (wordt aangestuurd door de klvlstofzender op het inlaatspruitstuk)
Als je pingelsensor verkeerde signalen 'hoort' draait de ontsteking automatisch naar maximaal 'laat' om schade te voorkomen. Als je een org tb hebt met zo''n diagnose lampje in de alfacontrol licht dat op zo'n moment op.Weet niet of je dat display van een tb erin hebt?
Zit er niet teveel speling op de rotor as trouwens?
Heb hier anders nog een exemplaar van de dealer werkplaatsdinges met knipperdiagnose, zal straks eens neuzen (licht standaard in de auto just in case...
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
)
Moet goedkomen toch> je bent al zo'n eind, dit zijn die befaamde laatste loodjes.
Grtz,fRank