Hallo,
Ook ik ben nu toch gevallen voor een 147. Tandjes wat een mooie bak! M'n hart zegt "Kopen!" maar m'n verstand heeft toch wat (kritische) vragen:
- het zou een nieuwe 1.6 worden. Het verbruik schijnt nogal tegen te vallen. Rijd echt iedereen 1:10? (rij zelf 15000km met een nette rijstijl en 50% stadsverkeer)
- 105pk vs 120pk? Die 15pk'tjes kosten 1200 euro extra. Ze zullen ongetwijfeld merkzaam zijn maar na een tijdje treedt er toch gewenning op. Ook heeft de 120pk een andere eindoverbrenging waardoor deze iets meer toeren maakt bij gelijke snelheid tov de 105pk versie.
- bouwkwaliteit en Alfa gaan volgens 'de verhalen' niet samen. Hoe zit dat met de nieuwe modellen? is een 3jr extra garantie (a 379 euro) aan te raden?
- Zijn er in de omgeving van Den Haag/Zoetermeer/Leiden nog dealers die je moet vermijden of juist super zijn? (Preuninger/Maasland/Baak)
- Is de CONNECT Navi te verwijderen? Er staan een aantal mooie ex demo's te koop maar die hebben allemaal zo'n CONNECT systeem. Zit daar niet echt op te wachten. Is deze eenvoudig te verwijderen zodat er misschien nog iets aan de prijs gedaan kan worden?
- Sinds de facelift levert Alfa de 147 ook met 'n gruwelijk mooi beige leer interieur. Deze kleur is wel gevoelig voor vlekken (spijkerbroeken). Zijn die stoelen eenvoudig schoon te houden of kan ik beter voor rood leer gaan?
- Levertijden? Ik heb al 3 tot 4 maanden gehoord.
alvast bedankt voor jullie reacties!
Remco