Alfissimo
Guru
Guru
Contacteer: Website

RE: Nieuwe aanwinst Alfa Romeo 75 IE uit '91.

vr jul 15, 2011 18:52

Hij is echt mooi geworden zo. 8) nu maar hopen dat de keuring meevalt, België is zo'n land waarbij dat elk jaar een verrassing kan zijn
SCARB 6276
'72 Giulia Super 1.3
'88 Spider 2.0 Quadrifoglio
'91 75 2.0 TS Numerata nr.2988
'92 Spider 2.0 USA

Squadra Alfisti - Classic Alfa Romeo Parts

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr jul 15, 2011 19:55

je moet gewoon even bellen as maandag met bredevoort.
Heel behulpzaam daar en als ze het in huis hebben ligt het de volgende dag op je matje.

Firedriver
Full Member
Full Member

za jul 16, 2011 07:07

Beste AlfettaOwner,

Ondertussen van iemand een antwoordt gekregen dat hij nog in bezit is van zo een silentblok, bij eventuele volgende bestelling zal ik
natuurlijk naar die zaak bellen.
Deze persoon moet ik nog daarvoor bellen hoe we dat gaan regelen.

Zeg Alfissimo, op gebied van keuring, heb ik nooit geluk gehad, in die 25 jaar dat ik met een wagen rijd heb ik maar 2 a 3 keer geluk gehad, en langs de andere kant heb mischien toch geluk dat ik met die 75 voor de eerste keer doorgeraak, alles werkt perfect, en op gebied van de remmen kan je zo niet zien of ze gelijk remmen, het verschil mag ook niet te groot zijn, ik zal wel voor dat ik naar de keuring gaat de cilinders van de remmen een paar keer op en af laten bewegen, ik heb ze al gangbaar gemaakt omdat deze wagen de laatste 5 jaar heeft stilgestaan.
Moet wel nog een kleine gatje toelassen aan één van de kriksteunen, is niet groeter dan een pink, derest van de bodem ziet er heel goed uit, maar in de toekomst zal het het toch af en toe de bodem moeten inspecteren, maar ja ik doe het éénmaal graag, kan gerust de hele voormiddag aan een auto wat bezighouden, en dan met een muziekje erbij, vrouw en onze twee dochters gaan toch meestal shoppen wat mij helemaal niet interessert.
Waw, wat een uitleg hé.

En zeker zal ik ook niet vergeten, de positieve reacties van andere gebruikers van de forum.

Wordt vervolgd !!!

Dikke groetjes
Jantje

ALFAHEIDA
Advanced Member
Advanced Member

za jul 16, 2011 07:46

Complimenten Jan, hij is schitterend geworden!

Groet,

Erwin
-159 1750 Tbi SW Ti
-164 Aut. 3.0 12v

jef 75
Guru
Guru

za jul 16, 2011 09:24

Mooi werk Jan,hulde :thumbs:

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Nieuwe aanwinst Alfa Romeo 75 IE uit '91.

za jul 16, 2011 14:59

Mooi werk Jan,hulde :thumbs:
+1, hele mooie kleur op een 75! 8)

Grtz,fRank

Firedriver
Full Member
Full Member

za jul 23, 2011 07:03

Ondertussen wat laswerken uitgevoerd, moest maar op twee plaatsen gelast worden,kan beter, maar voor een amateurke zoals ik val het best goed mee.
Voorruit is ondertussen al geplaatst, en dan nog wat kleine prulekes, maar toch zo goed als gereed,
Daarna nog één van de silentblokken van de versnellingsbak vervangen, we gaan zien wat ze op de keuring zullen zeggen, wordt deze wagen toch afgekeurd is dat nog geen drama, gewoon herstellen bij een eventuele afkeur van ( kan vannalles zijn), en toch ben ik er helemaal niet bang voor, Nog niet lang meer en de Europese wegen zijn weer een 75 rijker.

Groetjes
Jantje

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

HanRomeo
Newbie
Newbie

za jul 23, 2011 19:20

Hele mooie 75 in deze kleur ik zou persoonlijk nog de mooie AZEV A velgen monteren dan is hij helemaal af.
PS heb er nog liggen.

Firedriver
Full Member
Full Member

za jul 23, 2011 22:05

Fijn zo hanRomeo,

I.vm. de velgen zal ik nog zeker iets laten weten, Nochtans vind ik de orginele ook mooi.
Vandaag derest van de wagen gemonteerd.
Alles is gemonteerd, maar er blijft één rubber over, weet jij mischien waar dit rubberlijst hoort ? ( zie foto's)
Moest je het niet weten is dat niet erg, ken wel iemand met uitgebreide kennis van een 75.
Ben niet zeker, maar denk dat het afkomstig is van één van de binnenste wiekapen, ik kan ook verkeerd zijn, het is een tijdje geleden dat ik aan de restauratie begonnen ben.
En dan nog iets, toevallig vandaag in de krant komen te staan. ( JAN MET VREES)
http://www.hbvl.be/limburg/tongeren/ext ... grond.aspx

Gr,
Jantje

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Firedriver op di jul 26, 2011 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Jeroen S
Guru
Guru

za jul 23, 2011 22:48

Je hebt het volgens mij goed Jantje,
Deze strip zit in de wielkastrand voor.

Firedriver
Full Member
Full Member

zo jul 24, 2011 03:09

Ok Jeroen S

Merci

Gr,
Jantje

Firedriver
Full Member
Full Member

di jul 26, 2011 17:39

Voila,
Vandaag naar de garage gebracht zodat ze daarmee in de week naar de keuring kunnen gaan, we zullen zien hé.
Gisteren een klein uurtje daarmee gereden, wagen rijdt goed, alleen dat kloppend geluid, maar wordt na de keuring dadelijk vervangen, betreft die silentblok van de versnellingsbak, op de keuring zouden ze normaal gezien daarvoor geen drama maken, die persoon had deze week de tijd om de wagen te laten keuren.
Nochtans zijn de luchtfilter en de brandstoffilter vervangen en toch wil deze wagen nier doortrekken (acceleratie), ik zou zeggen lui, lui, en nog eens lui, injectorreiniger moet ik ook eens proberen,Je moet ook begrijpen dat deze wagen ongeveer 5 jaar stilstond, na een paarduizenden kilometers zou dat normaal beter moeten gaan.
Bij warme motor is de klepspelling hoorbaar maar niet dramatisch, bij gasgeven is deze zelfs niet meer hoorbaar.
Ik zou toch maar eens zijn brandstofdruk eens nakijken, kan ook zijn dat de brandstofpomp de oorzaak zal zijn dat hij wat minder goed optrekt, eventueel meten op spanningsverlies, beter een meting teveel dan één teweing.
Wagen rijdt wel goed op snelheid, ik ben zelfs niet hoger gegaan dan 3000 tr/min., omwille dat ik wat rustiger moet aandoen met de motor.
En dat ook wanneer deze wagen de hele nacht stilstaat heb ik een zeer klein olieplasje, maar daar ligt ik ook niet wakker van, gewoon een andere pakking en is ready.
Jantje zal deze schaapje wel degelijk in orde maken, en eigenlijk heb ik aan deze wagen praktisch weinig werk.
En iedereen dat thuis komt, zeggen ze dadelijk WAW, het is juist een nieuwe, 2 personen hadden interesse maar Jantje zij dadelijk no way, zoveel moete gedaan en dan zeker weg doen, nee nee, velgen moet ik nog wat opblinken, maar dat is weekendwerk ,een radio erbij en op gemak wat bezighouden.

Wordt vervolgd !!!

Groetjes
Jantje

Mark75
Member
Member

wo jul 27, 2011 23:27

Die keuring gaat vast en zeker goed verlopen. :D
De 75 ziet er goed uit.
Is bij jouw op verjaardagen ook steeds de Alfa die je rijd gesprek van onderwerp?

Firedriver
Full Member
Full Member

do jul 28, 2011 07:06

Toch één van de onderwerpen Mark75, en als ik met deze onderwerp aankomt, dan zeggen ze, o nee daar is hij weer met zijn wagen.

Het is gewoon een fijne hobby, regelmatig denkt ik daaraan, eigenlijk mijn tweede vrouwtje, ge doet er alles aan om deze zo goed
mogelijk te verzorgen.
Zelfs mijn vrouw zeg dat zelf, als je maar kan amuseren, maar vindt zelf dat ik daarmee een beetje overdrijf, het is nu éénmaal zo.
Het is de laatste maanden zo erg geweest dat ik veel tijd had ingestoken om de wagen in orde te maken, hier en daar een klein prulleke, maar is zo goed als af, en dan weer verder aan ons huisje werken, ge weet wel achterstallige werken, maar aan een woning blijf je werk hebben hé.

Gr.
Jantje

Firedriver
Full Member
Full Member

vr jul 29, 2011 13:23

Nog altijd niks gehoord potverdomme, die garagisten van tegenwoordig, binnenkort staat deze wagen een week bij die persoon, nochtans
ging hij vandaag daarmee naar de keuring, en dan bel je en natuurlijk de antwoordtapparaat.
Hoop dat de wagen niet foeitsie is, maar zo moet ik ook niet denken hé.
Ik zal nog iets laten horen, goed of slecht nieuws.

Gr.
Jantje.

Terug naar “Projecten”